2010-04-18, 02:37
Medlem
Har just köpt en ny dator från OnOff. Acer.

När jag försöker göra en backup börjar den ladda (rullar på i en "loadingbox", kommer inte på ordet just nu, haha) och det ser ut som att den ska bli klar någon gång men den står och laddar där i flera timmar, laddas klart -> börjar om -> laddas klart osv. Kan man ringa Acer och be dom skicka hem en backup till en?

Har även en annan fråga angående datorn. Den har nu börjar frysa i vissa tillfällen. För det mesta när jag har något spel uppe eller röstprogram så som Teamspeak mfl. Kan gå in i spelmenyn trycka "Multiplayer" sen när jag t ex då klickar på "Join server" fryser skärmen. Alt tab och jag får upp startmenyn nere i botten och försöker högerklicka -> avsluta men då hänger allt sig och blir tvungen att starta om. Kan inte Ctrl Alt Delete heller, funkar inte. Blir nervös speciellt utan backup och när den är helt ny Vad kan detta bero på helt plötsligt?
Citera
2010-04-18, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebha
Har just köpt en ny dator från OnOff. Acer.

När jag försöker göra en backup börjar den ladda (rullar på i en "loadingbox", kommer inte på ordet just nu, haha) och det ser ut som att den ska bli klar någon gång men den står och laddar där i flera timmar, laddas klart -> börjar om -> laddas klart osv. Kan man ringa Acer och be dom skicka hem en backup till en?

Har även en annan fråga angående datorn. Den har nu börjar frysa i vissa tillfällen. För det mesta när jag har något spel uppe eller röstprogram så som Teamspeak mfl. Kan gå in i spelmenyn trycka "Multiplayer" sen när jag t ex då klickar på "Join server" fryser skärmen. Alt tab och jag får upp startmenyn nere i botten och försöker högerklicka -> avsluta men då hänger allt sig och blir tvungen att starta om. Kan inte Ctrl Alt Delete heller, funkar inte. Blir nervös speciellt utan backup och när den är helt ny Vad kan detta bero på helt plötsligt?

Om datorn fungerar tycker jag inte att du ska göra en backup ( vem gör det förresten? ) Klart att du KAN be Acer skicka en backup, men vilket djävla jobb att snurra på datorn för att hitta rätt nummer

Jag vet inte vad du har för datorvana, men för att utgå från noll gör du följande med en NY dator, som inte är hemmabyggd.
Öppna kontollpanelen och avinstallera ALLA program.
Ladda ner CCleaner/stäng av ALLA program på uppstart.
Jag är datatekniker så du får gärna PM:a mig om det är något
Citera
2010-04-18, 15:14
Medlem
Okej, ska testa detta! Tack så mkt
Citera
2010-04-18, 18:49
Medlem
Har nu gjort detta och den fryser fortfarande helt plötsligt. Googlade lite på det och ser att flera har samma problem med denna modellen av Acer.

De flesta säger att det funkar när man uppdaterar BIOS. Men noob som man är () hur gör man nu detta utan att krasha hela datorn? xD

Citat:
Updating an incorrect BIOS may cause harm to your system. We recomend that you only do this after being instructed by one of our Customer Care representatives. By using these updates you agree to accept the possibility of product failure.

Känns väldigt osäkert utan några alls skivor (backup) till datorn. xD
Senast redigerad av ebha 2010-04-18 kl. 18:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in