Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-04-17, 19:21
  #13
Medlem
bartsimpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsborn
vilket år går världen under?


Men jag antar att du menar jorden när du säger världen. Jordens exakta livslängd går inte att bestämma av samma anledning som det inte går att säga din egna exakta livslängd. Jorden är massa. Massa är energi, energi flödar.

Svaret på din fråga är aldrig.
2010-04-17, 19:25
  #14
Medlem
J.J.s avatar
om du nu trippar hur fan kan du skriva och läsa så bra?
2010-04-17, 19:28
  #15
Medlem
bartsimpsons avatar
Om det kommer fler frågor ska jag sluta skriva JAG. Jag explorerar trots allt djupt inom vårt väsen och tycker att beskrivelsen JAG är fel.
2010-04-17, 19:30
  #16
Medlem
Real1Samas avatar
Hihi, detta är nice. Trevlig tripp.

Finns det liv i yttre rymden?
2010-04-17, 19:34
  #17
Medlem
Huge-0s avatar
Vad beror strävan efter exakthet på? Varför går vissa människor att läsa så mycket lättare än andra, (t.ex du) har du någonsin önskat att du vore dummare än du är ihopp om att "ointelligent folk har en tryggare livsnärvaro"?
2010-04-17, 19:37
  #18
Medlem
pankakas avatar
Vilket företag har gjort stolen jag sitter på i skrivande stund?
2010-04-17, 19:39
  #19
Medlem
bartsimpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.J.
om du nu trippar hur fan kan du skriva och läsa så bra?

Det här är begreppsproblematik. Du insinuerar ju att x inte ska kunna läsa och skriva så bra om x inte trippar, då är x trippad. Din hjärna försöker dra logiska slutsatser. Men premisserna som du utgår ifrån stämmer inte. Därför kommer dina slutsatser bli allt annat än logiska.

Svaret på din fråga är: Jag läser och skriver så bra/dåligt som du tror att jag gör.



Måste skriva JAG annars blir det för konstigt =)
2010-04-17, 19:46
  #20
Medlem
bartsimpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Real1Sama
Hihi, detta är nice. Trevlig tripp.

Finns det liv i yttre rymden?

Ja.

Men varför begränsa dig själv till det yttre. Nu har vi med teknologins hjälp tagit fram mätinstrument som gör att vi kan se liv, på minsta partikelnivå, men vi har även förstått att liv existerar i rum som vi ännu inte kan mäta.

Varenda varelse som läser det här är ett universum i sig. Du med din intelligens tar in både externa och interna intryck. Kolla på dina fingeravtryck, samma mönster kan ses i naturen. Det är väldigt väsentligt att vi förstår att vi kommer från 1.
2010-04-17, 19:47
  #21
Medlem
bartsimpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pankaka
Vilket företag har gjort stolen jag sitter på i skrivande stund?

Jag har gjort din stol.
2010-04-17, 19:55
  #22
Medlem
bartsimpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huge-0
Vad beror strävan efter exakthet på? Varför går vissa människor att läsa så mycket lättare än andra, (t.ex du) har du någonsin önskat att du vore dummare än du är ihopp om att "ointelligent folk har en tryggare livsnärvaro"?


Vad beror strävan efter exakthet på? Strävan efter exakthet, beror på samma saker som strävan efter helhet. Man vill lära känna någonting innan och utan. Man vill förstå allt som går att förstå, på mikroskopiskt små nivåer.

Svar: Strävan efter exakthet grundar sig i förståelse.

Varför går vissa människor att läsa så mycket lättare än andra, (t.ex du)

Frågan är väldigt bristfällig. Du antar att vissa är lätta att läsa. Vilket du kan tro, men du kan enbart ha fallit offer för vad folk vill ge sken av. Jag tror du underskattar din omgivning, o således även dig själv.

har du någonsin önskat att du vore dummare än du är ihopp om att "ointelligent folk har en tryggare livsnärvaro"?

Nej, en sån här strävan skulle gå emot vårt väsen.
2010-04-17, 19:57
  #23
Medlem
bartsimpsons avatar
Nu ska jag ta en promenad.
2010-04-17, 19:59
  #24
Medlem
Real1Samas avatar
När du kommer tillbaka skulle jag vilja veta meningen med livet.

Ha det så mysigt på din promenad. Naturen är mystisk!

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback