Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-04-18, 00:38
  #121
Medlem
SpirituzSanctis avatar
Jag har tappat hoppet för mänskligheten, enligt mig kommer vi att utrota oss själva innom ett par hundra år.. Har jag rätt?
Det finns inget som kallas kärlet och respekt.. Det ända som existerar mellan oss är girighet, envishet osv. Man ska vara starkast, det är då man får respekt och kärlek.
Men kärlek växer inte fram från styrka, det är rädslan som gör det. Och rädslan skapar en falsk kärlek, sen med hatet för falskheten växer respekten för våran rädsla.
__________________
Senast redigerad av SpirituzSancti 2010-04-18 kl. 00:40.
2010-04-18, 00:38
  #122
Medlem
Nappjucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ugatir
Ett rädd lejon eller en rädd lejon?
Ett rädd barn eller en rädd barn?

Snear sönder på dig just nu
2010-04-18, 00:43
  #123
Medlem
ModeKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nappjuck
Snear sönder på dig just nu
Ett rädd rådjur eller en rädd rådjur?
2010-04-18, 00:47
  #124
Avstängd
HonheterNellys avatar
Har funderat på att testa marijuana. Har aldrig testat något värre än absinthe men fan vad länge man funderat på mary jane nu.

Positiva effekter? Hur länge?
Negativa effekter? Hur länge?

Mest negativt för min del är att man måste röka skiten, jag hatar vanliga cigaretter och sånt.
2010-04-18, 00:48
  #125
Medlem
SpirituzSanctis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HonheterNelly
Har funderat på att testa marijuana. Har aldrig testat något värre än absinthe men fan vad länge man funderat på mary jane nu.

Positiva effekter? Hur länge?
Negativa effekter? Hur länge?

Mest negativt för min del är att man måste röka skiten, jag hatar vanliga cigaretter och sånt.
Ta denna frågan i cannabis-delen ist för i denna tråden, är du snäll...

Ställ frågorna i noobtråden så är jag villig att svara på dom.
2010-04-18, 00:55
  #126
Medlem
M0ntanas avatar
Omg, du svarar ju inte ens på frågorna. Utan omvecklar och använder svåra ord som de flesta inte förstår. Som frågan om vem som vinner valet iår. Jag frågar dig såhär nu då. Hur ser mitt hår ut.
du kan välja mellan Rakt,Rakat,Krulligt, efter du valt en av dessa. välj mellan Långt eller kort. Samt vilken hårfärg.

Så nu har du 6 frågor som du skall svara rakt på. Inte slingra dig undan med några jävla omforumulerinar.


Mvh M0ntana
2010-04-18, 00:56
  #127
Medlem
Litet gult djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModeKungen
Ett rädd rådjur eller en rädd rådjur?

Ett skrämt whatever.

Ett whatever som känner rädsla.

Äru rädder lilla rådjur?
2010-04-18, 00:57
  #128
Medlem
bartsimpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpirituzSancti
Enligt Buddha så jagar människan "kickar" hela livet, en av dessa kickar kan vara tex en resa till ett varmt land, en sköön semester helt enkelt, Dessa kickar som vi jagar får oss att må "extra" bra under perioder, Dock efter att ha fått en kick så landar vi och mår sämre, man kan gemföra buddha`s menning om dessa kickar med tal sättet "ju högre man flyger, desto hårdare slår man i marken(?)"
Och enligt buddha så blir vi utbrända av dessa så kallade "kickar" som vi strävar efter hela tiden.
Och visst stämmer det,.
Man kan nästan jämföra livet som ett långt missbruk/beroende. Det ända som tar oss framåt är dessa kickar.

Och det var just det buddha ville bryta, han ville få personer ut ur detta "beroendet. Enligt han så var meningen med livet att förstå sig själv och världen, att inse vem man är inombords. Det var då man hade klarat detta som man kunde förena sig med Brahman, världs stjälen.

Enligt buddismen så är döden som en vila. Som om man har sprungit hela livet, och när man dör så kan man lägga sig ner och vila. Pusta ut. allt blir lungt, ingen stress....

Vad tycker du om hans "syn" på livet?
Visst är den otroligt trovärdig, den stämmer bättre en bäst. Tänker man riktigt noga så har han insett livets gång... Tänk nu på att detta var 2300+år sen.

Piiiize!


Fan, jag satt o svara på detta i men så försvann allt. så surt, jag minns vad jag skrev o ska sammanfatta men det blir ju inte lika "rent".

Budskapet är det viktiga, det går att återfinna i alla våra religioner. Problemet är att vi som djävulen lurar oss själva rätt bra med. Men vi fastnar igen i begrepp och ord. gudarnas kunskap är våran kunskap, gudar är reflektioner av oss själva, likaså djävulen. Dom har försökt att förmedla skapelsens "vårt" budskap så länge världen kan minnas. Men var försiktig, djävulen kan lura dig på villovägar. Det är en metafor för hur du själv lurar dig själv. Its the system. Alla är fast i nån del av det, men det är så ytterst komplext så det går knappt att greppa. Sen när vi säger att djävulen inte existerar, då säger vi samtidigt att djävulens bästa trick är att lura i dig att han inte finns. Så vi vägrar inse det. Vi vägrar helt enkelt inse denna sanning, den har blivit matad på oss själva i tusentals år men vi greppar den inte.
2010-04-18, 00:58
  #129
Medlem
bartsimpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HonheterNelly
Har funderat på att testa marijuana. Har aldrig testat något värre än absinthe men fan vad länge man funderat på mary jane nu.

Positiva effekter? Hur länge?
Negativa effekter? Hur länge?

Mest negativt för min del är att man måste röka skiten, jag hatar vanliga cigaretter och sånt.


Prova bara! analysera inte...var inte rädd. kör bara. tänk bara på rätt omgivning o atmosfär. Inge tv med massa reklam o skit. titta inte på reklam.
2010-04-18, 01:03
  #130
Medlem
bartsimpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M0ntana
Omg, du svarar ju inte ens på frågorna. Utan omvecklar och använder svåra ord som de flesta inte förstår. Som frågan om vem som vinner valet iår. Jag frågar dig såhär nu då. Hur ser mitt hår ut.
du kan välja mellan Rakt,Rakat,Krulligt, efter du valt en av dessa. välj mellan Långt eller kort. Samt vilken hårfärg.

Så nu har du 6 frågor som du skall svara rakt på. Inte slingra dig undan med några jävla omforumulerinar.


Mvh M0ntana


Det är när man ska förklara dessa svåra frågor, frågor som finns i alla kulturer och religioner, man kan bli vilseledd av sig själv. jag är per definition djävulen som försöker lura sig själv, vi kastar massa frågor mot dig själv för att förklara vad jag inte kan förstå. Denna dualitet är nog vad man syftar på när man snackar om yin/yang o allt annat som rör dualitet i naturen.

Jag kasta om lite i orden där för att ni ska fatta vad jag menar.
2010-04-18, 01:06
  #131
Medlem
bartsimpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Den viktigaste frågan av alla : lotto-raden nästa vecka , vilken är den


Lottoraden nästa vecka är 0000 0000 - 9999 9999 och allt däremellan.
2010-04-18, 01:07
  #132
Medlem
SpirituzSanctis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartsimpson
Det är när man ska förklara dessa svåra frågor, frågor som finns i alla kulturer och religioner, man kan bli vilseledd av sig själv. jag är per definition djävulen som försöker lura sig själv, vi kastar massa frågor mot dig själv för att förklara vad jag inte kan förstå. Denna dualitet är nog vad man syftar på när man snackar om yin/yang o allt annat som rör dualitet i naturen.

Jag kasta om lite i orden där för att ni ska fatta vad jag menar.

Sluta tänk nu för fan, för ditt egna bästa,.

Jag har själv suttit som dig och fått alla svaren jag tänkt på. Fast då skrev jag ner dom. (blev ca 40 a4 sidor) Det hela är och slutar med ett psykotiskt tillstånd..

Sätt på musik och lägg dig i sängen och lek med något skojjigt, Omvandla trippen från funderingar till frihet.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback