2010-04-17, 17:37
Medlem
Är jag ensam om att fundera på följande? Hur sitter föraren i bilen framför dig?
När jag var yngre var det klart coolt att luta sig mot förardörren när man körde bil. Nu tycker jag att de flesta under, säg 30 år, lutar sig åt höger. Huvudet är klart till höger om nackstödet. stämmer det med era observationer och isåfall varför? Någon ungdom som kan bekräfta?
(Mitt första inlägg, så va lite snälla)
Citera
2010-04-17, 17:40
Medlem
PimpsDelites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hojjaskogen
Är jag ensam om att fundera på följande? Hur sitter föraren i bilen framför dig?
När jag var yngre var det klart coolt att luta sig mot förardörren när man körde bil. Nu tycker jag att de flesta under, säg 30 år, lutar sig åt höger. Huvudet är klart till höger om nackstödet. stämmer det med era observationer och isåfall varför? Någon ungdom som kan bekräfta?
(Mitt första inlägg, så va lite snälla)

Jag har märkt att många lutar sig åt höger. Jag gör det också, men enbart för armstödet sitter där, och det är bekvämt. Nu kanske jag inte lutar mig så extremt mycket åt höger som andra gör.

Sen har jag märkt att vissa nästintill ligger ner i bilen när de kör och då har jag svårt att tro att de ens ser över instrumentbrädan.
Citera
2010-04-17, 17:47
Medlem
Jag lutar mig på vänstra dörrkanten.
Citera
2010-04-17, 17:57
Medlem
Kan ni inte säga ungefärligt födelseår. Jag försöker hitta ett trendbrott. Född på 50-60-talet lutar åt vänster och sedan kommer en smygande högerlutning???
Citera
2010-04-17, 18:00
Medlem
anooonyms avatar
Som förare? Rakt i mitten, aaaaaaaannnningen "nedsjunken".
Som åkare, alla möjliga sätt ..

jag är lite över 20
Citera
2010-04-17, 18:04
Bannlyst
jag kan fan aldrig sitta still i bilen. byter possition lite då och då. Men ja, jag lutar mig ofta åt höger. Vet inte varför, men de känns helt rätt. Har inte tänkt på hur de ser ut faktiskt. De skiter jag i. Vafan spelar de för roll hur man ser ut när man kör bil? ändå ingen brud som hinner se dig, tycka att du är snygg när du sitter och ett cp, stanna dig och bjuda ut dig på date. Så ja sitter som min kropp vill att ja ska sitta.
Citera
2010-04-17, 18:09
Medlem
Damp CPCPs avatar
Har inget armstöd till höger i min bil, så det blir naturligt att luta sig mot vänster och låta armen vila mot dörren. Är lite över 20 år.
Citera
2010-04-17, 18:09
Medlem
petardylovers avatar
Ën hand på ratten och en på växelspaken.
Man måste ju vara snabb och bered om det dyker upp någon som vill köra i kapp

Om jag är ute på en kurvig väg, så har jag båda händerna på ratten
Citera
2010-04-17, 18:12
Medlem
Stormorfars avatar
Tror att jag nästan alltid lutar mig lite åt vänster, lutar oftast armbågen mot förardörrskanten, så det är nog därför.
Citera
2010-04-17, 18:22
Medlem
PimpsDelites avatar
Citat:
Kan ni inte säga ungefärligt födelseår. Jag försöker hitta ett trendbrott. Född på 50-60-talet lutar åt vänster och sedan kommer en smygande högerlutning???

Jag är en tidig 80-talist.
Citera
2010-04-17, 21:08
Medlem
Oneliner..s avatar
Volvofolket har en tendens till att sitta med överkroppen "mitt i bilen".. gärna med ena handen kl 12 på ratten..
Citera
2010-04-17, 22:03
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Nu tycker jag att de flesta under, säg 30 år, lutar sig åt höger. Huvudet är klart till höger om nackstödet.
Citat:
Ursprungligen postat av Oneliner..
Volvofolket har en tendens till att sitta med överkroppen "mitt i bilen".. gärna med ena handen kl 12 på ratten..

Kan presentera min hypotes kring bilar och perception. Kategori ett har så missvisande perception att en garagelackad Volvo väcker deras "bling bling" - ådra till liv. Det får till följd att individen känner ett stort behov av att visa upp sig. I ett slags exhibitionistiskt rus lutar sig individen därför åt sidan.

kategori 1. Volvofolk som vill visa upp skrotvolvon i byn. Av någon orsak så räcker det med en garagelackad Volvo 740 och risiga aluminiumfälgar för att väcka den ådran till liv.

Kategori 2. Bruna människor behöver en 20 år gammal BMW i metalliclack för detta ändamål.

Kategori 3. De flesta vita människor under 30 år behöver en valfri 5 år gammal Audi, Bmw, eller Mercedes för att uppnå samma effekt.

Kategori 4. Svarta människor saknar denna ådra totalt. Därför kör de så ofta Vita japanska riskokare utan charm och men med mycket rost.
Senast redigerad av Hegamon 2010-04-17 kl. 22:06.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in