2010-04-17, 14:06
Medlem
TheGames avatar
Tja.

Sedan slutet av förra sommaren har jag haft problem med magen. Det största problemet är att jag rapar som satan.

När jag ruskar på magen så hör jag hur det plaskar, så det är massa vätska där. Hur får jag bort det? Jag tränar ibland, måste jag börja träna som en idiot för att få bort det?

Finns det någon tablett man kan ta för att tömma skiten?

Ja, jag hade en stressig period när detta inträffade, men det är över för länge sedan. Tog även antibiotika (dexoferm) strax innan jag fick det, kanske är det som orsakade det också?

Har tagit blodprover, allt var normalt.
Citera
2010-04-17, 14:30
Medlem
Shrewishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjutor
Hej!

Min första fråga, du har Ascites, är gissningsvis man under 30 år och din läkare gör absolut inget åt det eller undersöker varför? Nej, det händer inte i sverige.(förutsatt att du inte varit alkoholiserad sen födseln)

Det du säger skvalpar är helt enkelt underhudsfett, det finns bara två saker som hjälper mot detta. Träning och bra kost eller en så kallad gastrisk by-pass operation.

Ok, då vet vi. Du är ett troll.

TS: tarmarna innehåller alltid vätska, helt normalt att det kluckar och plaskar om man klämmer och ruskar på magen. Rapa kan man göra om man har lite glapp övre magmun, eller problem med syrabalansen i magsäcken. Om du även har ont i magen och/eller halsbränna och inga andra besvär kan du prova med en kort kur (7-10 dagar) med syrahämmande medicin som finns receptfritt på apoteket. Hjälper det inte alls: gå till vårdcentralen. Hjälper det först jättebra, men besvären återkommer en tid efter avslutad behandling: gå till vårdcentralen.
Citera
2010-04-17, 14:40
Medlem
TheGames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shrewish
Ok, då vet vi. Du är ett troll.

TS: tarmarna innehåller alltid vätska, helt normalt att det kluckar och plaskar om man klämmer och ruskar på magen. Rapa kan man göra om man har lite glapp övre magmun, eller problem med syrabalansen i magsäcken. Om du även har ont i magen och/eller halsbränna och inga andra besvär kan du prova med en kort kur (7-10 dagar) med syrahämmande medicin som finns receptfritt på apoteket. Hjälper det inte alls: gå till vårdcentralen. Hjälper det först jättebra, men besvären återkommer en tid efter avslutad behandling: gå till vårdcentralen.

Jag fick recept på sån där omeprazol som jag tog i 14 dagar, hjälpte inget. Blev bättre första dagarna men sedan hände inget mer. Grejen är när jag äter så behöver jag lägga mig ner och slappna av, för det känns som att "luften" stannar längst upp i magen, eller vid bröstområdet. Om jag slappnar av så låter det och det åker igenom. Kanske är nå spänningar, vette fan.
Citera
2010-04-17, 14:45
Medlem
TheGames avatar
Jävla idiot jag väger 68 kg på 1.76, med bra kondition. Håll käften. Okej, då vet jag att det är normalt att det plaskar i magen, problemet är som sagt att jag rapar efter jag ätit. Och jag rapar inte bara, jag rapar ordentligt, som om det är stopp i magen.
Citera
2010-04-17, 14:52
Medlem
Adjutors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGame
Jävla idiot jag väger 68 kg på 1.76, med bra kondition. Håll käften. Okej, då vet jag att det är normalt att det plaskar i magen, problemet är som sagt att jag rapar efter jag ätit. Och jag rapar inte bara, jag rapar ordentligt, som om det är stopp i magen.

Okej, jag ber så HEMSKT MYCKET OM URSÄKT!! Shit, jag har fattat hela denna tråden fel inser jag nu.. Jag fattade det som att du var kraftigt överviktig, undrade varför det skvalpade när fettet dallrade och ville ha tips om en tablett som ger viktminskning utan att behöva röra på sig.. Jag fattar inte hur jag kunde få det så om bakfoten.. Ber så hemskt mycket om ursäkt till både dig och Shrewish.. Nu ska jag sätta mig i ett hörn och skämmas!!
Citera
2012-03-20, 11:31
Medlem
Nu har jag råkat ut för samma saksom trådskaparen.

Så fort jag ätit någonting börjar det skvalpa, plaska eller klucka i magen.
Lägger jag mig då på sängen eller sitter lite nersjunket och trycker eller knäpper på magen så plaskar det som om det var flera liter vätska i magen. Även om jag inte druckit en droppe på hela dagen.

Finns också en del saker jag inte kan äta alls, tex kostfiber, för mycket grönsaker eller yoghurt/filmjölk(laktosfri) för då börjar jag skita/fisa slem.

Jag var hos VC i höstas för att magen då var uppsvälld och jag mådde konstant illa.
Fick Nexium som jag åt 2+ månader, uppsvälldheten och illamående försvann men magen är fortfarande konstig.

Senast jag var hos VC så satt läkaren och bläddrade lite i en bok innan hon skrev ut nån annan omeprazolliknande medicin. Men när jag käkat den några dagar så började jag få diarré, vet ej om det berodde på medicinen eller nått annat, men slutade ändå med den. Finns ingen tid för diarré nu, har ju föreläsningar som jag måste gå på.

Trådskapare hur löste du problemet? Ni andra, har ni några förslag?
Citera
2014-10-18, 11:09
Medlem
ettanollans avatar
Har samma problem, hur löste ni det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in