• 1
  • 2
2010-04-16, 21:14
Medlem
hej. är lite fundersam. Det står såhär:

Årskort Mobilsurf - 0.5 GB mobilsurf per månad i ett helt år för 499 kr. För dig som gillar att facebooka, läsa bloggar, ladda upp bilder, eller se filmklipp på Youtube eller SVT Play.

Men vad händer efter 0,5 GB? stryps hastigheten eller börjar de debitera...? det står det inget om :S
Citera
2010-04-16, 22:22
Medlem
devilspawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simpeel
hej. är lite fundersam. Det står såhär:

Årskort Mobilsurf - 0.5 GB mobilsurf per månad i ett helt år för 499 kr. För dig som gillar att facebooka, läsa bloggar, ladda upp bilder, eller se filmklipp på Youtube eller SVT Play.

Men vad händer efter 0,5 GB? stryps hastigheten eller börjar de debitera...? det står det inget om :S
Hastigheten sänks till 128 kb/s.. Var faktiskt hos Telia idag och funderade på att byta från telenor till dom, men deras mobilsurf är ett stort skämt. 500mb på en månad, överskrider du detta så blir det nästan modemhastighet. Jag frågade tjejen i affären om man kan se på youtube/svt play osv när hastigheten är begränsad, men hon sa att det kommer inte att gå, ljudet och bild kommer att hacka.. Med telenor får man iaf 1mbit/s och surfa hur mycket man vill för 69 kr/månaden.
Citera
2011-06-17, 19:37
Medlem
Återuppväcker denna tråd med frågan:

Fungerar dessa årskort bara för Telia Refill eller går de även att använda om man har abonnemang?
Citera
2011-06-17, 20:45
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoevk

Fungerar dessa årskort bara för Telia Refill eller går de även att använda om man har abonnemang?

De är till kontantkorten.
Citera
2011-06-19, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntonS
De är till kontantkorten.

Fan också...

Skulle de gått att nyttja på min mobil om jag hade nyttjat kortet innan jag aktiverade abonnemanget eller skulle det avbrytas i och med att jag startade upp det hela?
Citera
2011-06-19, 04:59
Medlem
Vad förväntar man sig egentligen för slags internetanslutning för 42 kronor i månaden? Telias och de andra operatörernas "bredband" lämpar sig bäst för personer som tycker om att eposta och titta på ascii-konst. Givetvis så vill de pracka på oss så många internetabonnemang de bara kan, men pratar sedan om fair usage och annat trams, och hindrar oss konsumenter att nyttja tjänsterna på ett modernt sätt. Dagens villkor hade varit förträffliga 1995, men mycket har hänt sedan dess.
Citera
2011-06-19, 07:18
Medlem
jag gillar dock detta årskort, för detta pris, 1,36kr om dagen om jag inte mins fel så är det guld.
snabelmannen66, ascii-konst, njae... jag brukar nog bränna min 0.5GB på under en vecka, men skit samma, jag laddar ändå ner några GB varje månad, utan att behöva betala en krona extra, visst vissa nerladdningar kan ta lite extra tid, men skit samma, mycket kan göras hemma på WLAN, eller ska man se på Youtube så är det bara att använda Youtube ripper så att man laddar ner till minneskortet och sedan tittar, inget hackande eller lagg, visst man får vänta några minuter som man kan göra något annat på, men när det är klart så har jag det sparat i HQ

att kasta ut en massa pengar på både abonemang och datapaket känns inte försvarbart i förhållande till det lilla extra som man får.
Citera
2011-06-19, 12:21
Medlem
Som skrivet: De sänker till cirkus 120 kbps efter dina 512 megabyte. Dock behöver du inte betala ett öre extra. Och nej det kommer inte räcka för att streama video i realtid.

Min åsikt? Jag tycker det är rena rama vrakpriset för en portabel anslutning av till-lyxad modemfart som fungerar nästan varsomhelst i landet förutom de djupaste fjällområdena... keep in mind - det går bra att tjudra de flesta telefoner mot datorn och surfa.
Citera
2011-06-19, 13:15
Medlem
Det är aldrig billigt när man inte får något. En rippad timme på SVTplay är 400Mb+ i normal upplösning. Att överhuvudtaget nämna TV-stream är snudd på bedrägeri.
Citera
2011-06-19, 14:59
Medlem
Håller med om att det är falsk marknadsföring att alls nämna videostream och det borde de få en känga för. Fortfarande är det helt fantastiskt billigt. Pumpar 10-15 gig i månaden via edge.
Citera
2011-06-20, 01:07
Medlem
MisterMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loser Gone Wild
Som skrivet: De sänker till cirkus 120 kbps efter dina 512 megabyte. Dock behöver du inte betala ett öre extra. Och nej det kommer inte räcka för att streama video i realtid.

Min åsikt? Jag tycker det är rena rama vrakpriset för en portabel anslutning av till-lyxad modemfart som fungerar nästan varsomhelst i landet förutom de djupaste fjällområdena... keep in mind - det går bra att tjudra de flesta telefoner mot datorn och surfa.
Så det kostar ingenting alls oavsett hur mycket man använder efter de 0,5 GB?
Citera
2011-06-20, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoevk

Fungerar även till full koll abonnemangen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in