2010-04-16, 21:04
Medlem
simon556s avatar
Jo det är så att jag har problem med väster klick på musen. För ett tag sen märkte jag att det ibland inte räcker med 2 klicka för att dubbel klicka ibland måste jag trycka 3 gång eller flera ibland blir det till och med så att jag måste sitta och trycka ett 10 tal gång. Felet kommer även när jag bara ska trycka enkelt men har inte varit med om att höger mus knapp krånglar. Som ni kanske förstår är det ett ganska irriterande problem.

Använder en intellimouse explorer 4.0, har windows vista 64 bitar.

Hur som helst har provat att avinstallera programmet som kom med, provat att ta bort register nycklar enligt hjälpen jag kunde hitta på Microsoft webbsida, Har provat med annan mus, koppla in musen i ett anat USB hål och även att bota med OS från en skiva. Inget tycks hjälpa så om någon kunde hjälpa till vore det bra.
Citera
2010-04-17, 10:25
Medlem
Owers avatar
Har du testat gått in på kontrollpanelen>Mus? Där kan man ju ändra känsligheten på klickandet osv.
Citera
2010-04-17, 14:22
Medlem
simon556s avatar
ja det gör ingen skillnad.

prövade växla primära och sekundära knapp problem följde inte över på höger mustangent då.
Senast redigerad av simon556 2010-04-17 kl. 14:26.
Citera
2010-04-17, 14:34
Medlem
selannes avatar
Det kanske är musen som börjar bli gammal?
Citera
2010-04-17, 14:43
Medlem
Astairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simon556
ja det gör ingen skillnad.

prövade växla primära och sekundära knapp problem följde inte över på höger mustangent då.

Det är nog musen som är utsliten. Min vänster musknapp är precis likadan och jag ska köpa en ny mus.
Citera
2010-04-17, 14:56
Medlem
Slingshots avatar
Har också haft samma problem dock med 3.0:an, bara att skaffa en ny.
Citera
2010-04-17, 15:01
Medlem
Då TS säger att han provat med en annan mus borde väl inte det vara problemet?
Citera
2010-04-17, 17:50
Medlem
mickelinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluwnak
Då TS säger att han provat med en annan mus borde väl inte det vara problemet?
Nä. Och jag tycker att det blir mer och mer vanligt att folk uppenbarligen inte ids läsa hela inlägg innan de kastar sig över Svara På Ämne knappen.
Citera
2010-04-18, 09:23
Medlem
flanellografs avatar
Har haft 2 st 4.0or med samma problem. Det är knappen som är sliten, vilket nog var ett rätt stort problem med de mössen. Skaffa en ny vettja!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in