Flashback bygger pepparkakshus!
2010-04-16, 20:51
Medlem
Oval-Vogels avatar
Jag tänkte på en annan sak. Den här känslan... känns det för någon av er som att ni tappar en viktig del av er, som en kroppsdel nästan? Något fattas liksom.
Citera
2010-04-16, 21:00
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oval-Vogel
Jag tänkte på en annan sak. Den här känslan... känns det för någon av er som att ni tappar en viktig del av er, som en kroppsdel nästan? Något fattas liksom.
Ja, jag tror jag känner igen det, i alla fall lite.
Eller så vill jag bara hitta likheter nu för att jag blev så exalterad av att fler var med om det här.
Men det brukar kännas på något sätt med mina tänder tror jag, som att något är liksom.. fel.
Fast det är ändå inte tänderna, men inte heller något så konkret som en arm eller så, svårt att förklara.
Citera
2010-04-16, 21:08
Medlem
alstertaxis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Det tror jag också, det är ju trots allt jävligt diffust och konstigt att förklara, men jag förstår ju absolut hur alla menar.
Men TS, det du sa om skumfog och gult, jag tänkte lite mer på det och kom då på att det länge var en gul skumgummifotboll som växte för mig.
Det kan ju vara en tillfällighet, men just att det var gult känns märkligt.
Någon mer som känner igen det?

Ja det är verkligen märkligt. Det gula för mig är också runt. Inte som en rund boll, men absolut runt.

Som någon nämnde tidigare så är det nog samma känsla alla upplever men att alla beskriver den olika. Så det vore ju verkligen intressant att få reda på vad det egentligen är för nåt.
Många verkar ju ha fått den vid feber i unga år och vid läggdags i senare år. Så det kanske har nånting med utmattning eller trötthet att göra.

Kul att så många känner igen känslan iaf!
Senast redigerad av alstertaxi 2010-04-16 kl. 21:24.
Citera
2010-04-16, 21:09
Medlem
JackieBrowns avatar
Wow, har aldrig tänkt att någon annan kan ha upplevt det här!

Jag har känt den på två olika "sätt", varav det ena var när jag var mindre. När jag blundade såg jag en studsboll som studsade bort från mig, på ett blått, tredimensionellt rutnät mot en svart bakgrund. Växte och krympte osv.

På senare tid har jag ett par gånger sett en tjockt målad serietidnings-figur, kanske man kan säga. En gubbe som blev tjockare och tjockare och så stor att konturerna försvann ur mitt synfält. Alternativt en smalt målad gubbe som bara krymper och krymper, fast jag "zoomar in" på den. Påminner om Bentebent och Katjakaj om ni känner till dem.

Så otroligt svårt att förklara, herregud!
Citera
2010-04-16, 21:09
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Ja, jag tror jag känner igen det, i alla fall lite.
Eller så vill jag bara hitta likheter nu för att jag blev så exalterad av att fler var med om det här.
Men det brukar kännas på något sätt med mina tänder tror jag, som att något är liksom.. fel.
Fast det är ändå inte tänderna, men inte heller något så konkret som en arm eller så, svårt att förklara.
Jo, känner igen det. Det GÅR ju inte att beskriva, fruktansvärt störande. Men det blir som ett vakum i huvudet och allt fokuserar på just den här grejen.
Citera
2010-04-16, 21:16
Medlem
Caltherions avatar
Jag har också känt samma sak,men för mig brukar det kännas som någon del utav mina kroppsdelar blir antingen skit stora,eller pytte små,men känns ändå enorma på samma gång. Skumt.
Citera
2010-04-16, 21:27
Moderator
Psilosophers avatar
Förstår ingenting, trots att jag haft många barndoms/feber/sömn/psykedeliska upplevelser...

Dock tror jag att ni är något väsentligt på spåren. Fortsätt spåna!
Citera
2010-04-16, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackieBrown
Wow, har aldrig tänkt att någon annan kan ha upplevt det här!

Jag har känt den på två olika "sätt", varav det ena var när jag var mindre. När jag blundade såg jag en studsboll som studsade bort från mig, på ett blått, tredimensionellt rutnät mot en svart bakgrund. Växte och krympte osv.

På senare tid har jag ett par gånger sett en tjockt målad serietidnings-figur, kanske man kan säga. En gubbe som blev tjockare och tjockare och så stor att konturerna försvann ur mitt synfält. Alternativt en smalt målad gubbe som bara krymper och krymper, fast jag "zoomar in" på den. Påminner om Bentebent och Katjakaj om ni känner till dem.

Så otroligt svårt att förklara, herregud!

Exakt så samt en störande känsla i kroppen. Något är fel men det går inte att säga vad som är fel eller känns fel. I mitt fall förstärks alla känselintryck också... Lakanen känns extra mycket på nåt vis.
Skönt att man inte är ensam om detta. Har alltid tänkt att det är nåt "fel" på känslan och därmed på mig. Fast det var mkt länge sen nu, men alltid vid läggdags. Alla mina bilder är förresten alltid ljusa, liksom mot total vit/ljus bakgrund. Om ni fattar?
Citera
2010-04-16, 21:38
Medlem
WhoFortyTwos avatar
har ingen aning om vad du menar :P

det närmaste jag kan komma är ibland om: vi säger att jag tittar på TV´n som är vad, 5 m ifrån mig så får jag en känsla att den är skit långt bort, eller när man ska sova så värkar tacket vara oändligt långt bort, och det ser ochså ut så fast det är lite vagt, känslan påverkar liksom hur jag uppfattar det jag ser
Citera
2010-04-16, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caltherion
Jag har också känt samma sak,men för mig brukar det kännas som någon del utav mina kroppsdelar blir antingen skit stora,eller pytte små,men känns ändå enorma på samma gång. Skumt.
Även denna känsla har jag. Det är nog detta som är mest dominant i min "känsla", samt känslan av att nåt är fel.
Citera
2010-04-16, 21:44
Medlem
JackieBrowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frk Nyfiken
...Alla mina bilder är förresten alltid ljusa, liksom mot total vit/ljus bakgrund. Om ni fattar?

Ja, mina gubbar är också alltid mot vit bakgrund.

Hoppas man får uppleva det ikväll, har inte hänt på rätt länge nu!
Citera
2010-04-16, 22:10
Medlem
GregoryHouses avatar
Detta kan jag tänka fram, eller att mina händer, fötter, huvud blir jätte stora små och min känsel expanderar fast det ändå är på samma yta. Upplevde detta när jag var liten under en väldigt febrig natt, men om jag verkligen anstränger mig kan jag få fram känslan. Den är rätt läskig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in