Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Jag tror jag vet exakt vad du menar.
Det är som att något blir helt enormt, och bara växer och växer så man inte kan fatta hur stort det blir, eller hur?
(...)
Intressant tråd. Jag får en väldigt skum känsla ibland, väldigt sporadiskt inträffar det, när jag ligger i sängen och är inte långt från att somna. Jag tycks mig minnas den från barndomen men jag vet inte om det bara är något jag inbillar mig. I vilket fall, den är otroligt svår att få grepp om. Jag kan inte placera den i verkligheten, den liknar helt enkelt inte något sinnesintryck från vardagen. Bara den här känslan att den är från det förflutna...
Det är liksom ett oändligt expanderande, som du skriver abou, som att man fyller ut ett oändligt stort utrymme väldigt fort.. Jag har ibland även, när jag ligger där och försöker sätta fingret på det, tänkt mig att det är som om man vibrerar otroligt fort utan att ha någon kropp.
Jag glömmer oftast känslan när jag somnar. Sen, ibland en vecka efteråt, ibland ett halvår, då får man känna den i ungefär 15-20 sekunder.
"Där var den igen! Vad är det?" Man vill liksom att den ska stanna kvar tillräckligt länge för att man ska kunna placera den på något sätt. Till sist blir förnimmelsen allt svagare, tills den är bortom räckhåll och man inte kan "reproducera" den när man ligger där i sängen, frustrerad.