• 2
  • 3
2010-04-26, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifelover
Jag tror de flesta är medvetna om att människor inte är objektiva. När de frågar så vill de höra ens eget omdöme med motivering, just för att de kanske värderar ens åsikter i andra frågor. Man kan inte begära ett objektivt svar då vi i stort sett är oförmögna att vara just det.
Sen kan jag tycka att bristen på objektivitet inte är ett grönt ljus för att ljuga.

Ja, men min poäng är att man kanske inte ska kasta det i ansiktet hur som helst så de blir ledsna och sedan dunka sig själv i ryggen och säga att man är ärlig... Som sagt, bara för att det är min sanning så är det inte allas...
Faktiskt tror jag inte att folk tänker så utan när de frågar någon så tror de att det är den allmänna uppfattningen som anges..

Jag brukar lösa problemet med att säga något i stil med "ja, jag tycker ju så mkt om när du har längre hår så jag tycker ju alltid att du är som finast i håret innan du går till frisören"
Då skrattar de glatt...
Citera
2010-04-26, 21:21
Medlem
Lifelovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tina...
Ja, men min poäng är att man kanske inte ska kasta det i ansiktet hur som helst så de blir ledsna och sedan dunka sig själv i ryggen och säga att man är ärlig... Som sagt, bara för att det är min sanning så är det inte allas...
Faktiskt tror jag inte att folk tänker så utan när de frågar någon så tror de att det är den allmänna uppfattningen som anges..

Jag brukar lösa problemet med att säga något i stil med "ja, jag tycker ju så mkt om när du har längre hår så jag tycker ju alltid att du är som finast i håret innan du går till frisören"
Då skrattar de glatt...

Givetvis så är det inte berättigat att vara plump bara för att man är ärlig. Samtidigt är det ju inte riktigt att svara det man tror att de vill höra när de litar på att man ger ett ärligt svar. Men det där är en balansgång som allt annat, ibland kan man tänja på sanningen lite och ibland bör man kanske inte göra det. Man får välja sina strider helt enkelt
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in