Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-10-12, 11:37
  #1
Medlem
afflicteds avatar
Jag själv har ställt mig lite pessimistisk till oljans framfart nu men har samtidigt följt BlackPearl ett tag, utan att äga aktier i bolaget.
Aktien har gått uppåt stadigt från 10kr - 13.70 och min fråga är hur mycket har den kvar att ge? Vad tror ni om aktiens vara eller icke vara under kommande månader?
2009-10-12, 12:05
  #2
Medlem
talgoxens avatar
Är själv mycket nöjd med min placering i Black Pearl eftersom det är min första placering som gått upp mer än 50 %.

Jag har inte direkt några fundamental kunskaper om Pearl. Men jag tycker inte man alltid behöver komplicera det så mycket, tekniskt så ligger Pearl i en uppåtgående trend och förtjänar gått några procent av portföljen.

Här är en bra blogg som behandlar bolaget:

http://ta-debatt.blogspot.com/
2010-04-16, 16:41
  #3
Avstängd
narrowdukes avatar
Blackpearl

Är väldigt omskriven på Avanzas forum och av Kalles Farsa på redeye. Har själv en uppgång på ca 20% på några månader och allt pekar uppåt (om än det verkar komma lite dippar nu pga vinsthämtningar hos kortsiktiga investerare)

Jag själv vill inte skriva någon analys då jag anser mig alldeles för grön ännu samt att det redan finns en mängd adekvata människor som varit med mycket längre. Kursen ligger iaf på ca 22 kr i nuläget. Verkar vara en riktigt erfaren ledning och det finns stora tillgångar i företagets innehav. Ledningen har gått ut med att företaget ska säljas vid rätt bud. Folk pratar om EXIT-kurser på 60-500 kr inom 3-7 år (självklart inser jag att 500 kr är fullkomligt orealistiskt som det ser ut idag)

Åsikter och synpunkter på detta härliga företag?
2010-06-08, 10:10
  #4
Medlem
talgoxens avatar
Har själv aktier i bolaget, som varit min bästa investering hittills, över 100 procent.

Den här bloggar skriver ibland om bolaget:

http://ta-debatt.blogspot.com/
2010-06-08, 10:53
  #5
Medlem
Aerialss avatar
Pxxs är en bra långsiktig investering. Väntar man på en bra exitkurs bygger hela fallet på oljepris och tillväxtmarknader, främst China som uppköpare. Vad är det du vill ha tankar om?
Bra uppsida om oljan når tillräckligt höga nivåer och att ett bud kommer i samtid med det, nersidan och det enda hotet jag själv kan komma att tänka på blir väl då oljan på längre sikt, möjligen också hur mycket konkret olja man kan hitta i backarna.
2010-06-08, 18:13
  #6
Medlem
Jag håller med ovan, pxxs är ett bra case, brukar passa på att fylla på vid eventuella dippar.
2010-06-30, 22:04
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fortnight
Jag håller med ovan, pxxs är ett bra case, brukar passa på att fylla på vid eventuella dippar.

2 frågor:

vad är pxxs?

bör man köpa blackpearl nu då det är en dip?

kan typ inget om aktier försöker hitta ngt bra att köpa!
2010-06-30, 22:14
  #8
Medlem
Chopinowskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av know me
2 frågor:

vad är pxxs?

bör man köpa blackpearl nu då det är en dip?

kan typ inget om aktier försöker hitta ngt bra att köpa!

1. Blackpearl.
2. Kanske, jag köpte lite idag i alla fall för att få ner gav. Typiskt mig att köpa vid motstånd.
2010-06-30, 23:57
  #9
Medlem
fittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av know me
2 frågor:

vad är pxxs?

bör man köpa blackpearl nu då det är en dip?

kan typ inget om aktier försöker hitta ngt bra att köpa!

pxxs = blackpearl, ett kortnamn för aktien...

Jag är sugen på att köpa, får se hur den ligger imorgon eftermiddag när jag kommer hem från jobbet.
2010-07-01, 13:21
  #10
Medlem
krimms avatar
Jag sålde idag (köpte på 12,8) för jag tror det kommer dippa mer. Kommer dock säkerligen köpa igen senare.
2010-07-01, 16:46
  #11
Medlem
talgoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krimm
Jag sålde idag (köpte på 12,8) för jag tror det kommer dippa mer. Kommer dock säkerligen köpa igen senare.

Mycket möjligt, den kanske går ner till stödet vid 18.
2010-09-29, 16:30
  #12
Medlem
Drillbits avatar
Verkar ju rätt död den här tråden men det kanske går att få fart i den med ett inlägg.

Vart tror ni nästa motstånd ligger innan det blir en dipp? Har hört 28-30kr.

Jag skulle behöva en dipp på 3-4 dagar eftersom jag ska sälja och flytta pengarna till en kapitalförsäkring och sedan köpa igen. Helst på en lägre nivå.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback