Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-11, 22:29
  #1033
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Säljer aldrig! bara att sitta still i båten när det stormar...

Samma här. Har varit med sedan kursen var över 50:-.
Har iofs handlat på mig fler nu men har en bit kvar till mitt GAV.
Nästan hoppas på att kursen skall gå ner så man kan öka innehavet.
Iallafall så kommer jag inte heller sälja då detta är ett av de oljebolag som kommer leverera på sikt.
På alla dessa år har dem aldrig haft en emission, det säger att där är bra med kapital i bolaget.
2016-11-06, 09:16
  #1034
Medlem
Sqeptisks avatar
Liten men dock vinst igen för BPR Q3 2016. Kursen dock högre än för ett år sedan när jag skrev samma sak. Långsiktig trend uppåt?
2016-11-25, 20:58
  #1035
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqeptisk
Liten men dock vinst igen för BPR Q3 2016. Kursen dock högre än för ett år sedan när jag skrev samma sak. Långsiktig trend uppåt?

Idag kom ett PM som fick kursen att rasa 10%. Dock så återhämtade Blackpearl mot slutet.
Detta kommer bli riktigt bra på sikt, speciellt ni när Trump kommer till makten och är positiv till oljan.
2016-11-25, 23:33
  #1036
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TobbeGubben
Idag kom ett PM som fick kursen att rasa 10%. Dock så återhämtade Blackpearl mot slutet.
Detta kommer bli riktigt bra på sikt, speciellt ni när Trump kommer till makten och är positiv till oljan.

Jag sålde av när den gått ner 4% så sluta väll +- 0 ungefär för dagen. Även vid ett genombrott för Opec mötet så ligger Usas Shale som ett sänke mot Blackpearl. Om Trump däremot omförhandlar nafta så det blir en mer "amerikansk oljeunion" så blir Kanada tillgångar jävligt attraktiva helt plötsligt. Får se hur den utvecklar sig in i december. Dipp ner till ~10 eller rent av 9kr så blir det att ösa in igen. Får se hur Trump behandlar Saudi, ersätter han importen från MÖ med Kanada och Mexico blir det kul^^ Förutom för petrodollarn förstås:P
2016-11-26, 21:03
  #1037
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ligalajs
Jag sålde av när den gått ner 4% så sluta väll +- 0 ungefär för dagen. Även vid ett genombrott för Opec mötet så ligger Usas Shale som ett sänke mot Blackpearl. Om Trump däremot omförhandlar nafta så det blir en mer "amerikansk oljeunion" så blir Kanada tillgångar jävligt attraktiva helt plötsligt. Får se hur den utvecklar sig in i december. Dipp ner till ~10 eller rent av 9kr så blir det att ösa in igen. Får se hur Trump behandlar Saudi, ersätter han importen från MÖ med Kanada och Mexico blir det kul^^ Förutom för petrodollarn förstås:P

Jag kommer också handla på mig fler om det dippar ner mot 9-10 kr.
Jag har tyvärr en bit kvar till mitt GAV då jag började handla när den stod i 50:-.
Men det går på rätt håll och jag kommer inte sälja på dessa nivåer.
Har jag ägt bolaget i mer än 5 år nu så kan jag lika bra stanna kvar.
Har alltid trott på detta bolag, hade mina tvivel när den var nere och vände på 3:-. Men när Lundin bröderna bara köper mer o mer och säger att detta är ett av deras bolag de tror mest på så sitter jag lugnt i " pärlan " och guppar.
Tror att vi kommer se 20:- i slutet på nästa år.
2016-11-30, 19:59
  #1038
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TobbeGubben
Jag kommer också handla på mig fler om det dippar ner mot 9-10 kr.
Jag har tyvärr en bit kvar till mitt GAV då jag började handla när den stod i 50:-.
Men det går på rätt håll och jag kommer inte sälja på dessa nivåer.
Har jag ägt bolaget i mer än 5 år nu så kan jag lika bra stanna kvar.
Har alltid trott på detta bolag, hade mina tvivel när den var nere och vände på 3:-. Men när Lundin bröderna bara köper mer o mer och säger att detta är ett av deras bolag de tror mest på så sitter jag lugnt i " pärlan " och guppar.
Tror att vi kommer se 20:- i slutet på nästa år.


Får se om de (lundinarna) fortsätter tror på dem nu efter att Pipelines från området inte gick som det skulle. 2/3 godkända och då är iaf den som går västerut mot Vancouver under rejäl press från greenparty och andra aktivister och boende i området. Motståndet är starkt. Går där en pipeline till Kalifornien? det skulle egentligen behövas för att göra oljesanden riktigt attraktiv. Vancouvers hamn är inte stor/djup nog för transportera olja till Asien.
2016-12-01, 17:13
  #1039
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ligalajs
Får se om de (lundinarna) fortsätter tror på dem nu efter att Pipelines från området inte gick som det skulle. 2/3 godkända och då är iaf den som går västerut mot Vancouver under rejäl press från greenparty och andra aktivister och boende i området. Motståndet är starkt. Går där en pipeline till Kalifornien? det skulle egentligen behövas för att göra oljesanden riktigt attraktiv. Vancouvers hamn är inte stor/djup nog för transportera olja till Asien.

Tror tyvärr aldrig att vi får se kurser ner mot 9-10 kr igen.
Visst kommer det dippar men efter senaste avtalet tror jag att vi snart har oljepriset på 60dollar/fatet.
Men jag kommer avvakta och se, skulle bolaget få en större dipp så kommer jag köpa fler.
Jag har tyvärr en bit kvar till mitt GAV.
2018-03-04, 17:32
  #1040
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chopinowski
Jag tror väl knappast att Balder kommer att stiga 4-500% om man säger så.

Balder har gått upp med 600 % sedan detta inlägg skrevs, de nådde den nivån i slutet av 2015. Blackpearl har gått ned med 82 %. Viss skillnad i värdeutveckling om man säger så, och en lärdom till folk som håller på med sådana här riskabla investeringar...

100 spänn i Balder blev 700, 100 i Blackpearl blev till 18...
2018-06-23, 22:58
  #1041
Medlem
Tjänat rätt bra på PXXS själv men nu finns egentligen ingenting som kan driva kursen mer. OPEC har kommit överens om att producera mer. Världen är på väg bort från olja och oljesanden är väldigt smutsig. I slutet på nästa börskrasch är det läge att plocka upp aktien igen på en kortspeck. Vill ni satsa på fossilindustri nu ser naturgas ut att bli en klart bättre investering.
2022-07-05, 05:08
  #1042
Moderator
Dr Kings avatar
Aktien är avnoterad och tråden låses.

/Moderator

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback