• 1
  • 2
2010-04-19, 17:34
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paskiii
Lite OT nu men orkar inte starta en ny tråd bara för att fråga så jag frågar här. Är 400kr för en "boll" vettigt pris, och hur mycket är en "boll"? Samma som en kabbe eller?
En kabbe är 0,2g och en boll på 0,5g. Sen så finns det säkert jättemånga inhemska varianter av olika massor och försäljare som drar av lite.

OnT. Det går inte att svara på din fråga eftersom det inte har gjorts någon studie på detta. Det är en empirisk fråga helt enkelt. Men om man nu skulle gissa så tror jag att om man är ute efter ett rus varje gång så skulle man ganska snabbt hamna på doser väldigt höga doser på kort tid, om förutsättningarna hade varit de rätta. Sen tror jag också att heroin har också ett gräns där om man tillsätter mer heroin så är de verkningslöst, ett tak så att säga. När man väl nått de taket så kan man bara bli frisk på sitt heroin.
Citera
2010-04-19, 17:35
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Lite OT nu men orkar inte starta en ny tråd bara för att fråga så jag frågar här. Är 400kr för en "boll" vettigt pris, och hur mycket är en "boll"? Samma som en kabbe eller?

Det beror heeelt på vart i landet du bor, och en "boll" kan innehålla precis hur mycket eller lite som helst som just din kran har fått för sig att den ska innehålla. Så utan att veta exakt vikten på denna boll är det omöjligt att säga ett vettigt pris.

Allt sånt varierar väldigt mycket beroende på geografi och olika drogkretsar.

Här i Sydvästra Skåne (Malmö-Lund-Landskrona regionen främst) är den minsta mängden heroin man "officiellt" kan köpa en boll (mycket vanligare känt som ett "paket" iaf i denna delen av länet dock, termen kabbe existerar inte här) och en boll/paket ligger på mellan 0.17-0.2 och kostar 200 spänn. Så befinner du dig i t ex sydvästra skåne och ska köpa heroin för 400 spänn så "ska" du få 2st bollar som tillsammans utgör mellan 340-400mg som accepterad standard.

Längre upp i Skåne, t ex i Helsingborg kan däremot en ynka 0.1a gå för 200 spänn vilket jag tycker är en ren blåsning, men har hört av helsingborgare att dom tycker detta är acceptabelt.

Hur mycket heroin du får för 400 spänn i Stockholm har jag ingen aning om..ibland har jag hört att man skulle få ca 0.2 för detta pris och ibland att man skulle få uppemot ett halvgram nästan för detta, så det verkar inte finnas samma starka standard där uppe vad jag har förstått, dock gäller det ju i Stockholm nästan alltid Smack medans det Skånska heroinet uteslutande är Bas, dock säger detta inte alls mycket om kvalitén egentligen tvärtemot vad vissa tror.

I Norrland skulle jag väl gissa att för 400 spänn så får du plastfoliet som det en gång legat heroin i
Senast redigerad av AntiAlias 2010-04-19 kl. 17:38.
Citera
2010-04-19, 17:56
Medlem
Paskiiis avatar
Ok, tack för svar. Jag bor uppe i Norrland men kranen som eventuellt ska hjälpa med heroinet är från Stockholm. Men får väl helt enkelt fråga när jag kommer ner. Smack det är vitt H eller?
Citera
2010-04-19, 18:13
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Smack det är vitt H eller?
Det stämmer bra.
Citera
2010-04-19, 18:43
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Är det bara jag som sluter ögonen, ler lite grann och drömmer mig bort i fantasin när jag läser topic?
Citera
2010-04-19, 18:55
Medlem
Nää Men sweet lady H tillhör tyvärr det förgångna för mig...
Citera
2010-04-19, 20:36
Medlem
10mgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Det går inte att svara på din fråga eftersom det inte har gjorts någon studie på detta. Det är en empirisk fråga helt enkelt. Men om man nu skulle gissa så tror jag att om man är ute efter ett rus varje gång så skulle man ganska snabbt hamna på doser väldigt höga doser på kort tid, om förutsättningarna hade varit de rätta. Sen tror jag också att heroin har också ett gräns där om man tillsätter mer heroin så är de verkningslöst, ett tak så att säga. När man väl nått de taket så kan man bara bli frisk på sitt heroin.
Det där tror jag också på, att receptorerna på något sätt blir så slutkörda att det knappt sprids någon eufori längre. Men det är bara en vild gissning från någon som aldrig tagit H.
Citera
2010-04-19, 20:56
Medlem
eddiepeddies avatar
Du har så rätt så, jag röker rätt ofta nu för tiden och har sällan uppehåll på mer än 1 till max 2 veckor, och blir sällan "hög" längre. Är det riktigt bra varor eller om jag tar en ordentlig fix så är det klart det kickar till lite extra. Men ofast känns det nästan inget alls. Vill jag uppnå en redig kick (likt dom första gångerna, även om dom alla första gångerna för mig var helt värdelösa och gav ingen större kick) så får jag antigen dricka mycket alkohol innan och under tiden eller äta någon benso. Detta har dock blivit ett problem då jag ätit alldels för mycket benso senaste 2 åren så min tolerans är likadan där. Kan hålla upp i 1 - 2 månader (ibland mer) och bli inte hög när jag tar första gången ändå (förutom väldigt sällan, och det är mycket beroende på vad det är för sort jag tar).
Så min personliga slutsats är att oavsett vilken drog man går på (heroin, flödder etc.) så uteblir "kicken" efter ett tag och det enda droger gör är att hålla en "frisk". Så är det för mig i alla fall.
Jagar ofta det där riktigt sköna ruset då jag inte kan gå,stå eller prata ordentligt. Och det inträffar för sällan för att vara värt att lägga 500kr på heroin plus ytligare ett par 100kr på benso.
Men men, ändå gör jag det till och från. Har i och för sig sagt att jag är inne på sista vändan nu.
Men just nu ska jag testa ett par Ksalol och sen jaga lite drake, hoppas bara den här batchen Ksalol är bättre än förra och att min nuvarande Xanor tolerans inte kommer i vägen (ätit Xanor 1 vecka nu, 5 - 10mg per dag + 30 Stesolid 5mg utspritt under samma vecka). Har äntligen fått tag i riktigt bra varor (brunt h) så håll tummarna för mig

Citat:
Ursprungligen postat av AntiAlias
Helt nollställd blir man nog aldrig igen iaf enligt min erfarenhet..visst, har du ett längre uppehåll och då menar jag naturligtvis betydligt längre än bara någon enstaka månad och sen sätter igång igen så är dom första fixarna väldigt tillfredställande men efter ca en veckas dagligt skjutande så är man nästan tillbaka där man slutade i den mån att man kan inte kan nodda ihop totalt av den dosen man tog när man tog jungfrun. Men visst, man har fortfarande klart lägre totalerans ett bra tag till efter det också men jag och många andra jag talat med är överens att det är mycket svårt att kunna återuppnå den fantastiska kicken man fick av för första fixarna man tog i livet...men detta beror väl också delvis på att man känner igen ruset man får så pass väl och vet vad man kan förvänta sig..

Även om man fortfarande kan bli jävligt tillfredställd så är det ju så med många företeelser att det blir aldrig lika magiskt och "upphetsande" (i brist på bättre ord att beskriva med) som dom första gångerna man gjorde något man verkligen fick en kick av - varesig det är olika typer av narkotika intravenöst, bra sex eller fallskärmshoppning etc..

Och tänkte förtydliga lite angående det jag skrev om att ta ca 2g på en dag..dessa personer jag berättade om var alltså långt ifrån tvungna att ta så pass mycket för att bli friska eller kickade utan det handlade mer om att dom helt enkelt tog så mycket ibland för att dom hade ekonomisk möjlighet, tillräcklig tolerans för att inte dö av doserna och att man helt enkelt blir fixerad vid att återdosera gång på gång, det blir en slags mani...och jag kan ju garantera att dessa personer inte direkt är nöjda med att ta sådana doser när det sedan är torka eller dom har sämre ekonomisk situation för att dom hade garanterat kunnat hålla sig friska och någorlunda välmående i säkert en vecka på dom där 2 gramen om det varit kris. Men är man missbrukare så är man
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in