Citat:
Ursprungligen postat av Paskiii
Lite OT nu men orkar inte starta en ny tråd bara för att fråga så jag frågar här. Är 400kr för en "boll" vettigt pris, och hur mycket är en "boll"? Samma som en kabbe eller?
Det beror heeelt på vart i landet du bor, och en "boll" kan innehålla precis hur mycket eller lite som helst som just din kran har fått för sig att den ska innehålla. Så utan att veta exakt vikten på denna boll är det omöjligt att säga ett vettigt pris.
Allt sånt varierar väldigt mycket beroende på geografi och olika drogkretsar.
Här i Sydvästra Skåne (Malmö-Lund-Landskrona regionen främst) är den minsta mängden heroin man "officiellt" kan köpa en boll (mycket vanligare känt som ett "paket" iaf i denna delen av länet dock, termen kabbe existerar inte här) och en boll/paket ligger på mellan 0.17-0.2 och kostar 200 spänn. Så befinner du dig i t ex sydvästra skåne och ska köpa heroin för 400 spänn så "ska" du få 2st bollar som tillsammans utgör mellan 340-400mg som accepterad standard.
Längre upp i Skåne, t ex i Helsingborg kan däremot en ynka 0.1a gå för 200 spänn vilket jag tycker är en ren blåsning, men har hört av helsingborgare att dom tycker detta är acceptabelt.
Hur mycket heroin du får för 400 spänn i Stockholm har jag ingen aning om..ibland har jag hört att man skulle få ca 0.2 för detta pris och ibland att man skulle få uppemot ett halvgram nästan för detta, så det verkar inte finnas samma starka standard där uppe vad jag har förstått, dock gäller det ju i Stockholm nästan alltid Smack medans det Skånska heroinet uteslutande är Bas, dock säger detta inte alls mycket om kvalitén egentligen tvärtemot vad vissa tror.
I Norrland skulle jag väl gissa att för 400 spänn så får du plastfoliet som det en gång legat heroin i