• 1
  • 2
2010-04-16, 10:45
Medlem
Paskiiis avatar
Låt säga att man hade oändligt med heroin att tillgå, som alltid var exakt lika rent och man började injicera heroin när man var arton år. Hur hög tolerans skulle man ha när man var 54 då? Skulle det vara möjligt att gå på heroin så länge utan uppehåll? Handlar det om att injicera flera gram åt gången?
Citera
2010-04-16, 10:51
Medlem
hoffmanintowns avatar
Som jag har förstått det så är heroinet farligt eller iaf farligast när det går hur kroppen. Och i teorin skulle man nog kunna bygga prc hur hög tolerans som helst. Men du kommer bara behöva en vis dos för att inte bli sjuk.

Jag är ingen heronist så rätt mej gärna om jag har fel... Btw trainspotting kolla på den... på tal om inget lixom
Citera
2010-04-16, 11:11
Medlem
Paskiiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoffmanintown
Som jag har förstått det så är heroinet farligt eller iaf farligast när det går hur kroppen. Och i teorin skulle man nog kunna bygga prc hur hög tolerans som helst. Men du kommer bara behöva en vis dos för att inte bli sjuk.

Jag är ingen heronist så rätt mej gärna om jag har fel... Btw trainspotting kolla på den... på tal om inget lixom

Hehe, tillslut får man koka lösningen i kastrull istället för en sked för det behövs så mycket. Jo, Trainspotting har jag sett. Bra film.
Citera
2010-04-16, 11:44
Medlem
hoffmanintowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paskiii
Hehe, tillslut får man koka lösningen i kastrull istället för en sked för det behövs så mycket. Jo, Trainspotting har jag sett. Bra film.

Offtopic: Men jag ser verkligen framför mej hur man kokar upp en jätte stor gryta typ en storkök gryta likt dom i skolan (eller resturang)... hahaha... va bara tvungen att säga det:P
Tönt inlägg men ändå:P
Citera
2010-04-18, 00:19
Medlem
AntiAliass avatar
Att ta flera gram på en och samma gång tror jag inte någon gör hehe...

Men om du tar dagligen och det är åtminstonde alltid "bra" eller "godkänd" kvalitet så kan du i princip bygga upp hur hög tolerans som helst..och detta är inget som tar flera år utan det räcker kanske med något enstaka års hårt missbrukande. Känner folk som säljer och på så sätt kan ta mer än vanligt och det är ingen ovanlighet att dom ibland kan ta upp mot t ex 2g om dagen, utspritt då..
Citera
2010-04-18, 05:09
Medlem
Paskiiis avatar
Fy fan, det måste ju kosta otroliga mängder pengar om man kan ta upp emot 2g per dag. Men rent teoretiskt då, om jag hade tillgång till en oändlig mängd heroin och gick på det dagligen i 20år, hur mycket skulle jag ungefär behöva per gång då för att må bra?
Citera
2010-04-18, 08:07
Medlem
eddiepeddies avatar
Heroin är den drog som kroppen "återhämtar sig" från snabbast av alla, så toleransen höjs aldrig på det sättet att du permanent behöver höja din dos hela tiden. Tänder du av i mellan och låter kroppen vila så är du i stort sett nollställd igen, det är vad jag har hört, lärt mig och prövat. Lycka till.
Citera
2010-04-18, 11:20
Medlem
Såg häromdagen Nat Geo-s dokumentär med bland annat norska junkies. Dem visade även en kille från Usa som hadde skjutit i 34 år dagligen och lever/skjuter fortfarande.
Citera
2010-04-19, 14:01
Medlem
mrorbins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rawbiz
Såg häromdagen Nat Geo-s dokumentär med bland annat norska junkies. Dem visade även en kille från Usa som hadde skjutit i 34 år dagligen och lever/skjuter fortfarande.

Vad heter dokumentären?
Citera
2010-04-19, 14:32
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eddiepeddie
Heroin är den drog som kroppen "återhämtar sig" från snabbast av alla, så toleransen höjs aldrig på det sättet att du permanent behöver höja din dos hela tiden. Tänder du av i mellan och låter kroppen vila så är du i stort sett nollställd igen, det är vad jag har hört, lärt mig och prövat. Lycka till.

Helt nollställd blir man nog aldrig igen iaf enligt min erfarenhet..visst, har du ett längre uppehåll och då menar jag naturligtvis betydligt längre än bara någon enstaka månad och sen sätter igång igen så är dom första fixarna väldigt tillfredställande men efter ca en veckas dagligt skjutande så är man nästan tillbaka där man slutade i den mån att man kan inte kan nodda ihop totalt av den dosen man tog när man tog jungfrun. Men visst, man har fortfarande klart lägre totalerans ett bra tag till efter det också men jag och många andra jag talat med är överens att det är mycket svårt att kunna återuppnå den fantastiska kicken man fick av för första fixarna man tog i livet...men detta beror väl också delvis på att man känner igen ruset man får så pass väl och vet vad man kan förvänta sig..

Även om man fortfarande kan bli jävligt tillfredställd så är det ju så med många företeelser att det blir aldrig lika magiskt och "upphetsande" (i brist på bättre ord att beskriva med) som dom första gångerna man gjorde något man verkligen fick en kick av - varesig det är olika typer av narkotika intravenöst, bra sex eller fallskärmshoppning etc..

Och tänkte förtydliga lite angående det jag skrev om att ta ca 2g på en dag..dessa personer jag berättade om var alltså långt ifrån tvungna att ta så pass mycket för att bli friska eller kickade utan det handlade mer om att dom helt enkelt tog så mycket ibland för att dom hade ekonomisk möjlighet, tillräcklig tolerans för att inte dö av doserna och att man helt enkelt blir fixerad vid att återdosera gång på gång, det blir en slags mani...och jag kan ju garantera att dessa personer inte direkt är nöjda med att ta sådana doser när det sedan är torka eller dom har sämre ekonomisk situation för att dom hade garanterat kunnat hålla sig friska och någorlunda välmående i säkert en vecka på dom där 2 gramen om det varit kris. Men är man missbrukare så är man
Citera
2010-04-19, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrorbin
Vad heter dokumentären?

Afgan Heroin - The lost war
Citera
2010-04-19, 17:05
Medlem
Paskiiis avatar
Lite OT nu men orkar inte starta en ny tråd bara för att fråga så jag frågar här. Är 400kr för en "boll" vettigt pris, och hur mycket är en "boll"? Samma som en kabbe eller?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in