Citat:
Ursprungligen postat av eddiepeddie
Heroin är den drog som kroppen "återhämtar sig" från snabbast av alla, så toleransen höjs aldrig på det sättet att du permanent behöver höja din dos hela tiden. Tänder du av i mellan och låter kroppen vila så är du i stort sett nollställd igen, det är vad jag har hört, lärt mig och prövat. Lycka till.
Helt nollställd blir man nog aldrig igen iaf enligt min erfarenhet..visst, har du ett längre uppehåll och då menar jag naturligtvis betydligt längre än bara någon enstaka månad och sen sätter igång igen så är dom första fixarna väldigt tillfredställande men efter ca en veckas dagligt skjutande så är man nästan tillbaka där man slutade i den mån att man kan inte kan nodda ihop totalt av den dosen man tog när man tog jungfrun. Men visst, man har fortfarande klart lägre totalerans ett bra tag till efter det också men jag och många andra jag talat med är överens att det är mycket svårt att kunna återuppnå den fantastiska kicken man fick av för första fixarna man tog i livet...men detta beror väl också delvis på att man känner igen ruset man får så pass väl och vet vad man kan förvänta sig..
Även om man fortfarande kan bli jävligt tillfredställd så är det ju så med många företeelser att det blir aldrig lika magiskt och "upphetsande" (i brist på bättre ord att beskriva med) som dom första gångerna man gjorde något man verkligen fick en kick av - varesig det är olika typer av narkotika intravenöst, bra sex eller fallskärmshoppning etc..
Och tänkte förtydliga lite angående det jag skrev om att ta ca 2g på en dag..dessa personer jag berättade om var alltså långt ifrån tvungna att ta så pass mycket för att bli friska eller kickade utan det handlade mer om att dom helt enkelt tog så mycket ibland för att dom hade ekonomisk möjlighet, tillräcklig tolerans för att inte dö av doserna och att man helt enkelt blir fixerad vid att återdosera gång på gång, det blir en slags mani...och jag kan ju garantera att dessa personer inte direkt är nöjda med att ta sådana doser när det sedan är torka eller dom har sämre ekonomisk situation för att dom hade garanterat kunnat hålla sig friska och någorlunda välmående i säkert en vecka på dom där 2 gramen om det varit kris. Men är man missbrukare så är man