2010-04-15, 16:53
Medlem
cineramas avatar
Jag kör Win XP och har all typ av fontutjämning avstängt då jag får aggressionutbrott och huvudvärk av att försöka titta på skräpet. Då tycker man att Microsoft egna program borde respektera Windows inställningar? Nej, inte det. Office 2007 lyckade jag fixa via regeditpillning.

Idag besökte jag en sida som krävde Silverlight så jag installerade det. Tyvärr är det en sida som jag måste besöka. Självklart hade skiten cleartype! (eller liknande utjämning) *aggggh* *utbrott*

Kan dock inte googla fram något sätt att stänga av det.

XP, senaste Silverlight hämtad idag, kör i Firefox.
Citera
2010-04-15, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinerama
Jag kör Win XP och har all typ av fontutjämning avstängt då jag får aggressionutbrott och huvudvärk av att försöka titta på skräpet. Då tycker man att Microsoft egna program borde respektera Windows inställningar? Nej, inte det. Office 2007 lyckade jag fixa via regeditpillning.

Idag besökte jag en sida som krävde Silverlight så jag installerade det. Tyvärr är det en sida som jag måste besöka. Självklart hade skiten cleartype! (eller liknande utjämning) *aggggh* *utbrott*

Kan dock inte googla fram något sätt att stänga av det.

XP, senaste Silverlight hämtad idag, kör i Firefox.
Vad är problemet?
Avinstallera det, eller använd IE?
Citera
2010-04-15, 16:58
Medlem
Även om jag inte riktigt fattade problemet.. Hittade http://www.microsoft.com/typography/...ner/step1.aspx
vid första google sökningen. Hoppas det hjälper!
Citera
2010-04-15, 17:11
Medlem
cineramas avatar
Cleartype är avstängt överallt med undantag för där Silverlight körs, programmet ignorerar Windows inställningar.

Sidan du länkas till, det är redan avbockat.
Citera
2010-04-15, 17:12
Medlem
cineramas avatar
Jag kan inte avinstallera Silverlight då webbsidan kräver det och körs helt i det. Vill inte använda IE heller.

Det är Familjebostäders sida som kräver det, sidan där man loggar in sig och skriver in grejer och frågar och felanmäler.. Hela jäkla sidan är i silverlight! Jävla skit.
Senast redigerad av cinerama 2010-04-15 kl. 17:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in