2010-04-15, 09:42
Medlem
Hej!

Min fråga lyder;

Är det farligt att röka en ciggarett? (för första gången)
Jag menar påverkar verkar en cigg så mycket?
Citera
2010-04-15, 09:43
Medlem
DXVs avatar
Hahahahaha. Nej!
Citera
2010-04-15, 09:51
Medlem
callas300s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DXV
Hahahahaha. Nej!

Jo för fan, akta dig för det hehe
Citera
2010-04-15, 09:57
Medlem
Kul att du outar dig själv genom att skriva ett sådant 14 årigt tråd.

Svar NEJ!
Citera
2010-04-15, 10:06
Medlem
Me0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollwee20
Hej!

Min fråga lyder;

Vad menar du?

Du kommer inte dö i lungcancer p g a en cigarett, nej.

Det går väl heller inte att säga att du kommer bli beroende om det är det du oroar dig för. Men passa dig JÄVLIGT noga därefter. Köp inte ett paket och "testa en" för det kommer garanterat att spåra ur. Om du bara ska testa en cigarett så ska du bara testa en cigarett, inte fler!

Sen skiljer det sig förstås från person till person... Ett tag efter jag utvecklat ett cigarettberoende (rökfri sen 5 dar nu dock) prövade en kompis cigg... Han rökte en, hostade som attan och slängde hela paketet. Vissa människor är lyckligt lottade.
Citera
2010-04-15, 14:50
Medlem
Spoofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Me0w
Vad menar du?

Du kommer inte dö i lungcancer p g a en cigarett, nej.

Det går väl heller inte att säga att du kommer bli beroende om det är det du oroar dig för. Men passa dig JÄVLIGT noga därefter. Köp inte ett paket och "testa en" för det kommer garanterat att spåra ur. Om du bara ska testa en cigarett så ska du bara testa en cigarett, inte fler!

Sen skiljer det sig förstås från person till person... Ett tag efter jag utvecklat ett cigarettberoende (rökfri sen 5 dar nu dock) prövade en kompis cigg... Han rökte en, hostade som attan och slängde hela paketet. Vissa människor är lyckligt lottade.

Och vem fan blir beroende av EN ciggarett? Kanske när man var fjorton bast och ville impa på Lisa på andra sidan gatan.
Senast redigerad av Spoofer 2010-04-15 kl. 14:56.
Citera
2010-04-15, 17:29
Medlem
Sneakss avatar
nej, nej, nej.....

men testa gärna fler ggr, du kommer att vilja ha fler cigg än en då. förmodligen kommer du upptäcka hur gott det är då också, sen vill du inte sluta röka. du har blivit en stolt rökare!
Citera
2010-04-15, 23:21
Medlem
Me0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spoofer
Och vem fan blir beroende av EN ciggarett? Kanske när man var fjorton bast och ville impa på Lisa på andra sidan gatan.
Det beror ju helt på hur man klassar beroende... Går ju se det faktum att man tar en andra cigarett som beroende osv. Nu var inte min poäng att man blir beroende av en cigarett (skrev ju inte ens det ) men att man inte ska pröva en till och en till och en till.
Citera
2010-04-16, 02:58
Medlem
narohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollwee20
Hej!

Min fråga lyder;

Ja, det är faktiskt extremt farligt. Ca 70% av dom som röker hävdar att dom tagit just en "första cigarrett". Det som sker i kroppen är att man som ny rökare reagerar starkt på nikotinet blandat med rödfärgen. Detta orsakar, tillsammans med serotoninet att man kan riskera hjärtinfarkt o blodpropp. Något som är bra att testa om du absolut önskar röka en "första cigarrett" är att lägga dig när på en bänk eller dylikt, och sedan om du känner pirr i vänsterarmen(indikation på hjärtinfarkt) börja krampa frivilligt med ben, armar, bål och mage. Detta höjer blodtrycket och hjälper hjärtat att skjuta blodet ut genom diafragman i underanus.
Citera
2010-05-08, 17:05
Bannlyst
Som ni tagit upp så skiljer det från person till person. Jag rökte min första när jag var 13 och har rökt sen dess lite då och då. Men när jag fyllde 16 hade jag inte råd så jag bara slutade helt utan att känna något som helst sug efter att ta en. Men kompisen däremot, efter den första var det inte att han hade blivit beroende av nikotinet. Han tyckte det bara var så "coolt" så han röker nu can 1 1/2 paket per dag. Så den första ciggen är inte alltid farlig via enbart nikotinet utan det kan vara andra saker som gör att man tar fler och fler tills man är fast.
Citera
2010-05-08, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naroh
Ja, det är faktiskt extremt farligt. Ca 70% av dom som röker hävdar att dom tagit just en "första cigarrett". Det som sker i kroppen är att man som ny rökare reagerar starkt på nikotinet blandat med rödfärgen. Detta orsakar, tillsammans med serotoninet att man kan riskera hjärtinfarkt o blodpropp. Något som är bra att testa om du absolut önskar röka en "första cigarrett" är att lägga dig när på en bänk eller dylikt, och sedan om du känner pirr i vänsterarmen(indikation på hjärtinfarkt) börja krampa frivilligt med ben, armar, bål och mage. Detta höjer blodtrycket och hjälper hjärtat att skjuta blodet ut genom diafragman i underanus.

Precis som Naroh sade, väldigt viktigt att ligga ner första gången. Se också till att ha vänner eller dylikt med dig som kan se till att du stannar kvar på jorden så att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in