2010-04-14, 23:16
Medlem
V.H.Ps avatar
Under de senaste åren har jag haft problem med inåtväxande hårstrån på benen och bikinilinjen. Det ser ut som små kratrar som går att klämma på och ibland får jag ut upp till 2 cm långa strån som gått vilse åt fel håll. Ofta invirade i någon slags genomskinlig kladdig hårsäck. Ja, det är lika äckligt som det låter. Har testat en massa hårborttagningsmetoder som rakning, epilator och vax men det slutar alltid med att (främst) benen ser ut som ett gammalt krigsfält och det är inte så jätteroligt nu när man helst vill flasha ett par fräscha spiror nu när det börjar bli lite varmare. Är intresserad av allt från huskurer, svindyra produkter, cover-up tips till läkarråd. Någon?
Citera
2010-04-14, 23:50
Medlem
ItWasGhostss avatar
En gammal huskur, som främst strippor och prostituerade använt genom tiderna, är att stryka på deoderant på området du rakat efter själva rakningstillfället. Detta skall fungera främst i bikinilinjen.
Jag skulle tro att det finns medel som är gjorda för just detta att köpa i din lokala skönhetsbutik, t.ex. Kicks.
Citera
2010-04-15, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItWasGhosts
En gammal huskur, som främst strippor och prostituerade använt genom tiderna, är att stryka på deoderant på området du rakat efter själva rakningstillfället. Detta skall fungera främst i bikinilinjen.
Jag skulle tro att det finns medel som är gjorda för just detta att köpa i din lokala skönhetsbutik, t.ex. Kicks.

Japp deo funkar, men inte vilken deo som helst, utan gärna en skitdeo från euroshopper. Inget sensitive skin ultra protection-skit.
Citera
2010-04-15, 20:02
Medlem
callocains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItWasGhosts

Nu är jag inte tjej men hur funkar det här? Dödar den hårsäckarna eller löser den upp topparna så dom inte blir lika vassa eller vad?
Citera
2010-04-15, 23:28
Medlem
V.H.Ps avatar
suck.. deo? var det allt?
Citera
2010-04-22, 00:36
Medlem
Pfils avatar
På skönhetssalonger finns det ju speciella medel som man ska stryka på direkt efter för att föhindra inåtväxande hårstrån. Rfsu har också en sådan gel (apoteket). Har inte prövat det själv.

Stryka på alcogel (bakteriedödande alkohol) innan och efter du tagit bort hår på mindre områden brukar fungera för mig.
Citera
2010-04-22, 09:56
Bannlyst
behöver också detta, blir så jobbigt med ögonbrynen, armarna och ryggen :/
ska man köpa en skit deo för det här?
Citera
2010-04-26, 19:34
Medlem
jeppe.ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaffe1337
behöver också detta, blir så jobbigt med ögonbrynen, armarna och ryggen :/
ska man köpa en skit deo för det här?

rakar du ögonbrynen? o.o
Citera
2010-04-27, 20:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jeppe.d
rakar du ögonbrynen? o.o
nej
Citera
2010-04-28, 00:58
Medlem
~*BayBee*~s avatar
AHA-syra ska tydligen funka. Hur och varför vet jag inte men jag letar också efter något medel mot inåtväxta hårstrån, gärna från Sverige..

http://sv.wikipedia.org/wiki/Alfahydroxisyra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in