Häromdagen gjorde jag klant-tabben att snabbformatera fel Hårddisk, har efter det laddat ner Åtskilliga recovery program (Cardreader, Get Data Recovery My Files, Get files etc etc) som gör ett dunderjobb på att återställa exakt alla filer, förutom de filer jag verkligen behöver, de med filformatet .docx
Får tillbaka ett gäng gamla .doc filer men eftersom jag nu använder nya Office version så är alla mina senaste dokument sparade i .docx.
Någon som vet ett program som kan återställa .docx filer? Jag har googlat massvis men hittar inte..
Testade programmet och det hjälper inte, hittar bara äldre word filer.
Jag finner det märkligt för att ingen enda Word fil från de senaste 2 åren hittas, men massvis äldre återskapas. Filerna borde väl inte gentligen skrivas över, sålänge man inte sparar nya filer på hårddisken efter formatering?
Det enda som har funkat för mig är att bränna ut Hirens bootskiva, finns väldigt mycket man kan göra genom Hirens, bland annat återställa gamla filer. Testa.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!