2010-04-14, 22:48
Medlem
Häromdagen gjorde jag klant-tabben att snabbformatera fel Hårddisk, har efter det laddat ner Åtskilliga recovery program (Cardreader, Get Data Recovery My Files, Get files etc etc) som gör ett dunderjobb på att återställa exakt alla filer, förutom de filer jag verkligen behöver, de med filformatet .docx

Får tillbaka ett gäng gamla .doc filer men eftersom jag nu använder nya Office version så är alla mina senaste dokument sparade i .docx.

Någon som vet ett program som kan återställa .docx filer? Jag har googlat massvis men hittar inte..
Citera
2010-04-14, 23:34
Medlem
Gorillabass avatar
Prova med Power.Data.Recovery.Pro.v4.1.1-P2P om det går att finna.
Citera
2010-04-15, 05:38
Medlem
tempeZZts avatar
Det är ju inte säkert att det fixar sig oavsett vilket program du använder. Filerna kan ju helt enkelt blivit överskrivna vid formateringen.
Citera
2010-04-15, 07:39
Medlem
Testade programmet och det hjälper inte, hittar bara äldre word filer.

Jag finner det märkligt för att ingen enda Word fil från de senaste 2 åren hittas, men massvis äldre återskapas. Filerna borde väl inte gentligen skrivas över, sålänge man inte sparar nya filer på hårddisken efter formatering?
Citera
2010-04-15, 09:16
Medlem
tempeZZts avatar
OS:et tar ju plats i sig också. Kan ju läggas där du tidigare hade filerna. För eventuellt ytterligare installerade program gäller samma sak.
Citera
2010-04-16, 08:06
Bannlyst
Det enda som har funkat för mig är att bränna ut Hirens bootskiva, finns väldigt mycket man kan göra genom Hirens, bland annat återställa gamla filer. Testa.

http://www.hiren.info/pages/bootcd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in