2010-04-14, 22:12
Medlem
dirnas avatar
Jag jobbar som nanny och är dessutom lite av familjens kock. Skulle här vilja ha tips om bra familjemåltider. Måltider som är uppskattade bland barn, som inte är för svåra/tidskrävande (men jag är ändå rätt duktig så give it a shot), men även måltider som går fort att tillaga till lunch till exempel.

Recept uppskattas men även bara matförslag går bra, man kan väl googla
Citera
2010-04-14, 22:16
Medlem
BlaZeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirna
Jag jobbar som nanny och är dessutom lite av familjens kock. Skulle här vilja ha tips om bra familjemåltider. Måltider som är uppskattade bland barn, som inte är för svåra/tidskrävande (men jag är ändå rätt duktig så give it a shot), men även måltider som går fort att tillaga till lunch till exempel.

Har tyvär ingen maträtt jag kan tipsa om

Men ett tips är att du kan kolla runt lite på lunch restauranger, och skaffa dig lite insperation
Citera
2010-04-14, 22:19
Medlem
Hallontuttars avatar
Spaggetti och köttfärssås, lasagne, fiskpinnar med potatis, risgrynsgröt, majskolvar, köttbullar i brunsås och potatismos.
Citera
2010-04-14, 22:46
Medlem
akvarium8s avatar
Potatisplättar är ju alltid gott, annars så åt jag själv alltid spagetti och korvstråganof (stavning?) när jag var mindre och det var mycket uppskattat.
Citera
2010-04-15, 13:13
Medlem
simels avatar
korvstroganoff,risotto,pannkakor,hembakad pizza,tacos
Citera
2010-04-15, 17:20
Medlem
SpasticOphelias avatar
Det mesta med pommes frites eller potatismos brukar uppskattas
Citera
2010-04-15, 21:00
Medlem
23838s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirna

Vilket land är det vi pratar om?
Citera
2010-04-16, 12:08
Medlem
dirnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 23838
Vilket land är det vi pratar om?
Storbritannien men svenska barn.
Citera
2010-04-16, 17:11
Medlem
Tacos...
Citera
2010-04-17, 20:14
Medlem
23838s avatar
Lasagne, kåldolmar, fläskpannkaka, köttsoppa eller köttfärslimpa. Brukar funka för barn.
Citera
2010-04-29, 23:45
Medlem
dirnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simel
korvstroganoff,risotto,pannkakor,hembakad pizza,tacos
Pannkakor anser jag inte riktigt vara mat och tacos är lite för starkt och svårt att äta, yngsta barnet är 1½.

Keep it coming.
Citera
2010-04-30, 03:33
Medlem
oregistrerads avatar
Pasta i alla former brukar ungar tycka om.

Köttgryta, anpassad till barn, med ris eller potatis.

Potatismos och köttbullar, stekt falukorv.

Köttfärslimpa.

Wok, kyckling, lite grönsaker och sparsamt med lök och så äta ris till. Eller nudlar man rört in i själva wokgrejset.

Kokt potatis, stek av nåt slag och brunsås. Inte för inte programmet Landet brunsås kom till.

Hemgjorda hamburgare med massa tillbehör.

Nästan alla typer av grillat om det inte är för starkt kryddat, beroende på barn, med sallad och andra tillbehör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in