2010-04-14, 19:57
Medlem
Zezzys avatar
Jo, nu e det så här att jag måste ansöka om nedsättning av min årskostnad. Jag har a-kassa och min sambo har 0;- i inkomst. Och enligt soc. är jag försörjningsskyldig till honom vilket betyder att vi är två som lever på drygt 9000;-/månaden. Nu undrar jag om jag ens har en chans att få nedsättning på mitt lån i och med att jag är försörjningsskyldig till min sambo?
Citera
2010-04-16, 18:31
Medlem
ugge_das_boots avatar
Tyvärr.. csn bryr sig inte om sånt

Bara om din inkomst är väsentligt lägre än föregående år
Citera
2010-04-20, 18:59
Medlem
MFCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ugge_das_boot
Tyvärr.. csn bryr sig inte om sånt

Bara om din inkomst är väsentligt lägre än föregående år

Man kan ju iaf försöka?
Citera
2010-04-20, 19:08
Medlem
Maskinoppvasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MFC
Man kan ju iaf försöka?
Försök.
Det går fint att få fullt studiestöd utan att ha fullföljt sina åtaganden om man har skäl för det. På samma vis kan det eventuellt gå att få nedsatt krav under en period även om jag inte har erfarenhet av det själv. Skriv ihop en bra förfrågan om det med tydlighet i din ekonomiska situation och hur du kommer reda ut det framöver. Inga luddiga siffror, utan hårda fakta som återspeglar verkligheten. Det är nog mitt tips.
Citera
2010-04-21, 13:20
Medlem
Zezzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maskinoppvask
Försök.
Det går fint att få fullt studiestöd utan att ha fullföljt sina åtaganden om man har skäl för det. På samma vis kan det eventuellt gå att få nedsatt krav under en period även om jag inte har erfarenhet av det själv. Skriv ihop en bra förfrågan om det med tydlighet i din ekonomiska situation och hur du kommer reda ut det framöver. Inga luddiga siffror, utan hårda fakta som återspeglar verkligheten. Det är nog mitt tips.

Jag skrev i nedsättningsansökan precis hur det ligger till. Men det blev avslag. Så tråden kan stängas..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in