2010-04-14, 18:28
Medlem
Tjenare!

Har suttit ett tag nu och försökt installera Windows 7 på min XP, men det fungerar inte så bra..

När jag sätter i den brända skivan, så kommer det upp en ruta där det står "This installation disc isn't compatible with your version of Windows. To upgrade, you need the correct installation disc. For more information, check your computer's system information. To install a new copy of windows, restart (boot) your computer using the installation disc, and then select Custom (advanced)."

Har några polare som använt denna skiva innan mig och det har fungerat problemfritt, men det verkar det inte göra för mig.

Någon som har en aning om hur man fixar detta?

Mvh
Citera
2010-04-14, 18:34
Medlem
Slingshots avatar
Boota datorn med skivan i.
Citera
2010-04-14, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Boota datorn med skivan i.
Funkar inte.

Har testat med båda skivfacken, men händer inget ändå.. bara startar upp som vanligt.
Citera
2010-04-14, 18:38
Medlem
TheSpacePopes avatar
Har du rätt OS? Man kan nog inte uppgradera ett x86 system till ett x64 system. Är rätt okunnig inom området egentligen, men det är ju inte sällan man gör en och annan miss...
Citera
2010-04-14, 18:39
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeikarN
Funkar inte.

Har testat med båda skivfacken, men händer inget ändå.. bara startar upp som vanligt.

Har du satt på funktionen att boota med skiva inne i Bios då?
Citera
2010-04-14, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSpacePope
Har du rätt OS? Man kan nog inte uppgradera ett x86 system till ett x64 system. Är rätt okunnig inom området egentligen, men det är ju inte sällan man gör en och annan miss...
Okej, hur kollar man vilket OS man har?

Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Har du satt på funktionen att boota med skiva inne i Bios då?
Det ska jag ha gjort, har bootat om med skiva i när jag installerade vista på datorn för ett tag sen.

Men hur kan man kolla de ifall?
Senast redigerad av HeikarN 2010-04-14 kl. 18:42.
Citera
2010-04-14, 18:59
Medlem
Citat:

Det ska jag ha gjort, har bootat om med skiva i när jag installerade vista på datorn för ett tag sen.

Men hur kan man kolla de ifall?

Det finns olika versioner av win XP, jag antar att du har en annorlunda version än vad dina kompisar hade.

Gå in i datorns setup (tryck delete precis efter omstart av datorn så kommer du in). Leta där inne efter någonting som heter "Boot disk priority" eller liknande, se till att din CD-rom ligger före din hårddisk i ordningen.
Citera
2010-04-15, 00:27
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:

Kontrollpanelen/System tror jag. Så är det iaf i win7.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in