2010-04-14, 17:12
Medlem
rivet-kaffes avatar
tja, har ett problem, har två skärmar, men det går bara använda ena skärmen ? sitter med ett geforce 9500gt och har senaste drivrutinerna, alla kablar sitter i, funkade prima med min andra xp dator, så inget fel på skärmarna

nån som vet vad felet kan vara ?
Citera
2010-04-14, 17:26
Medlem
Dubbla skärmar fungerar alldeles utmärkt för min del i w7. Jag gillar speciellt snabbtangenterna windowsknapp+p som tar upp en meny där man kan välja hur man vill ha det. Har du testat?
Citera
2010-04-14, 17:31
Medlem
rivet-kaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kristofh
Dubbla skärmar fungerar alldeles utmärkt för min del i w7. Jag gillar speciellt snabbtangenterna windowsknapp+p som tar upp en meny där man kan välja hur man vill ha det. Har du testat?

skrattar åt mig själv nu, bytte plats på kablarna på grafikkortet, måste fan testa innan man skriver en tråd -.- dummt av mig

lås tråd
Citera
2010-04-14, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rivet-kaffe
skrattar åt mig själv nu, bytte plats på kablarna på grafikkortet, måste fan testa innan man skriver en tråd -.- dummt av mig

lås tråd

Intressant att det hjälpte, men alltid skönt när det löser sig.
Citera
2010-11-03, 13:55
Medlem
Duendains avatar
bumpar en gammal tråd, men har samma problem. Köpte mig en 6850 för ett par dagar sen och vill gärna ha 2st skärmar i den. Skärmarna i sig är VGA skärmar som jag har satt DVI adapters på.
Brukade ha ett 8800GT och det funkade mycket bra. Någon vecka bytte jag till win7 (någon vecka före jag fick 6850'n) och det funkade.

Men nu får jag bara en bild av ena DVI porten. Jag bytte portarna med skärmarna och då fick den andra bild men inte den första. Bara en skärm (skärmen som sitter i den porten som "verkar" ta signal) syns i enhetshanteraren. jag behöver allså få signal från den andra skärmen.
Hjälp?

/D
Citera
2010-11-03, 13:57
Medlem
xeroc81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duendain
bumpar en gammal tråd, men har samma problem. Köpte mig en 6850 för ett par dagar sen och vill gärna ha 2st skärmar i den. Skärmarna i sig är VGA skärmar som jag har satt DVI adapters på.
Brukade ha ett 8800GT och det funkade mycket bra. Någon vecka bytte jag till win7 (någon vecka före jag fick 6850'n) och det funkade.

Men nu får jag bara en bild av ena DVI porten. Jag bytte portarna med skärmarna och då fick den andra bild men inte den första. Bara en skärm (skärmen som sitter i den porten som "verkar" ta signal) syns i enhetshanteraren. jag behöver allså få signal från den andra skärmen.
Hjälp?

/D

Högerklick på skrivbordet, Skärmupplösning, Identifiera, Verkställ.
Ställ in hur du vill att den extra skärmen ska hantera (kloning, utöka etc) genom att ändra "Flera bildskärmar".
Citera
2010-11-03, 15:41
Medlem
Jag hoppas att du laddat ned drivrutiner själv för de som man får via Win 7 och Windows Uppdate är begränsade och fattas inställningar. Speciellt drivrutinerna till grafik och ljud bruka vara så dåliga att man under några sekunder undrar om något gått sönder eller att man köpt dåliga grejer.

När du lagt in dom kan du Högerklick på skrivbordet och välja Catalyst Control Center / Välj Basic läge och följ guiden.
Senast redigerad av panpo98 2010-11-03 kl. 15:43.
Citera
2010-11-03, 17:40
Medlem
Duendains avatar
Det är klart att jag har laddat ner drivrutinerna.
Men det är inte problemet. Man kollar runt men man hittar inte den andra skärmen, den finns inte i enhetshanteraren, inte i windows "skrivbordsinställningarna" och inte i ATIcatalystcenter.
Citera
2010-11-04, 10:45
Medlem
GenKans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duendain
Det är klart att jag har laddat ner drivrutinerna.
Men det är inte problemet. Man kollar runt men man hittar inte den andra skärmen, den finns inte i enhetshanteraren, inte i windows "skrivbordsinställningarna" och inte i ATIcatalystcenter.

1: Testa så att skrämen fungerar genom att köra kablen som du vet fungerar.
2: Se till att skärmen är i kopplad och PÅSLAGEN under boot (reboot kan krävas)
3: Kolla i grafikkorts drivers om andra dvi/vga/hdmi porten är aktiverad
4: Testa att bara kör en av skärmarna (måste vara på under boot) och etablera om det är något annat som trasslar
5: in på gpu och gör en "fabriks återställning"

Gör det, säg om det fungerade. Om inte säg vad som hände varje steg Good Luck
Citera
2010-11-05, 18:39
Medlem
Duendains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenKan
1: Testa så att skrämen fungerar genom att köra kablen som du vet fungerar.
2: Se till att skärmen är i kopplad och PÅSLAGEN under boot (reboot kan krävas)
3: Kolla i grafikkorts drivers om andra dvi/vga/hdmi porten är aktiverad
4: Testa att bara kör en av skärmarna (måste vara på under boot) och etablera om det är något annat som trasslar
5: in på gpu och gör en "fabriks återställning"

Gör det, säg om det fungerade. Om inte säg vad som hände varje steg Good Luck
Tack, ska pröva det, har lite för mig just nu, (fredag och allt ) återkommer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in