2010-04-14, 15:52
Medlem
jabbe91s avatar
Hej. Som rubriken lyder, när jag aktiverar visuella effekter antingen på normal eller extra så laggar det inte alls mycket på själva skrivbordsaktiviteterna, men medans när jag är inne i Google Chrome så laggar det när man ex ska skrolla ner och liknande..
Vad kan detta bero på ?? Om hur ska jag få bort de om jag kan.
Citera
2010-04-15, 12:47
Medlem
Samma sak här. Dock inget större problem för mig då jag faktiskt kan stänga av visuella effekter helt utan att känna mig handikappad.
Citera
2010-04-16, 14:22
Medlem
jabbe91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brensly
Samma sak här. Dock inget större problem för mig då jag faktiskt kan stänga av visuella effekter helt utan att känna mig handikappad.

Haha joo jag har okså haft visuella effekter avslaget innan, men tycker inte det är så snyggt faktiskt. Känns lite mer roligare med lite effekter här och där.
Antar jag får leva med det då.
Citera
2010-04-17, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jabbe91
Haha joo jag har okså haft visuella effekter avslaget innan, men tycker inte det är så snyggt faktiskt. Känns lite mer roligare med lite effekter här och där.
Antar jag får leva med det då.
har upplevt att firefox laggar då jag har "mjuk scrollning" aktiverat. dock vet jag ju inte om det går att ändra i chrome, eller om det ens beror på det.
vad har du för grafikkort?
Citera
2010-04-17, 06:40
Medlem
pipecrawlers avatar
OT
Jag undrar varför man använder google chrome när det finns firefox? och det är inte för att vara ett "smartass" utan jag vill veta.
Citera
2010-04-17, 11:14
Medlem
jabbe91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pipecrawler
OT
Jag undrar varför man använder google chrome när det finns firefox? och det är inte för att vara ett "smartass" utan jag vill veta.

Ehh jag tycker att chrome är snabbare och det fungerar bättre.. Det är orsaken.

grafikkortet är ett inbyggt, sitter på en liten halvgammal netbook
Citera
2010-04-17, 12:12
Medlem
ekmannens avatar
Citat:
OT
Går fortare att starta är något jag lagt märke till. Är även lite snabbare att surfa med. För mig ialf.
Citera
2010-04-17, 12:42
Medlem
Champinjonens avatar
Citat:
OT

Chrome tar mindre på RAM-minnet och beter sig på ett snabbare sätt. Testa vet jag! Finns ju addons och sånt nu så att skylla på att firefox har addons funkar inte längre..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in