Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Måste erkänna att pi är klurigare. Däremot så kan vem som helst givet tillräcklig tid och intresse härleda Pythagoras sats ur en rätvinklig triangel.
Det ger jag mig inte till att värdera. Jag kan använda båda principerna, men behöver inte förstå hela resonemanget bakom. Jag litar helt enkelt på matematikerna.
Citat:
Nu förlorade du mig. Att Bildt tycker om att köra sitt eget race lite hur som helst, även när han är utrikesminister och hans ord vägs av andra på guldvåg, har ingenting med religion att göra. Men ni konservativa kanske tycker om när personer som är mäktigare än er själva gör som de vill?
Det var mest avsett som en liten skämtsamhet. Jag belysa frågan om att konventikelplakatet visst kan ha sin moderna tillämpning, fst med massmedia i rollen som den som oroas över husandakter.
Citat:
Djävulsdyrkan och satanism är två helt olika saker. Djävulsdyrkan är när man inverterar kristendomen och håller på och larvar sig med krucifix i diverse kroppsöppningar. Satnanism är en reaktion på kristendomens hyckleri (något som Anton LaVey bevittnade när han arbetade som organist på ett ambulerande tivoli som hade stripshower om fredags- och lördagskvällarna och en predikant som kunde ge en förlåtelse om söndagarna, ett perfekt självförsörjande system) men är en självständig inriktning.
För att hemfalla åt ett utländskt uttryck: "Same shit - different names."
Citat:
Ja, frikyrkliga och katoliker tillåts förrätta mässa.
Låt gå för frikyrkliga, i alla fall en del av dem. Men papister... Har man sin främsta lojalitet med påven, och inte med den egna kungen, så hamnar vi i problem. Förmodligen blir väl Dogdylan och jag ovänner om detta en dag.