Flashback bygger pepparkakshus!
2010-04-14, 00:58
Medlem
sturesons avatar
har en kontaktgrupp på 100 användare som jag måste mejla, grejen är att jag inte orkar göra det manuellt en och en.

meddelandet är det samma för samtliga.

hur fixar man det? har loopia epostadress.

Det ska alltså inte synas hos mottagaren att jag skickat till alla dessa 100 samtidigt, utan endast till honom.
Citera
2010-04-14, 01:22
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stureson
har en kontaktgrupp på 100 användare som jag måste mejla, grejen är att jag inte orkar göra det manuellt en och en.

meddelandet är det samma för samtliga.

hur fixar man det? har loopia epostadress.

Det ska alltså inte synas hos mottagaren att jag skickat till alla dessa 100 samtidigt, utan endast till honom.

Hur fungerar loopias system, Använder du ett program på datorn typ Outlook eller mailar du ifrån webbläsaren? (Hel obekant med loopias mailing system )
Citera
2010-04-14, 01:23
Medlem
gadzooxs avatar
Du kan ju skicka till alla 100 samtidigt, men lägg dem i BCC:-fältet istället för To:
Citera
2010-04-14, 07:45
Medlem
boostankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gadzoox
Du kan ju skicka till alla 100 samtidigt, men lägg dem i BCC:-fältet istället för To:
BCC-fältet? Hemlig kopia?
Citera
2010-04-14, 13:32
Medlem
gadzooxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boostankan
BCC-fältet? Hemlig kopia?
Ja. BCC = Blind Carbon Copy, dvs hemlig kopia.
Citera
2010-04-14, 14:34
Medlem
sturesons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gadzoox
Ja. BCC = Blind Carbon Copy, dvs hemlig kopia.
Va? Vadå, ska jag skriva alla mail-adresser i det fältet? typ a@msn.com,b@msn.com,c@msn.com etc?

Funkar det verkligen?

Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
Ska du skicka tack kort? Men vill att de ska se mer personligt ut? :P

Hur fungerar loopias system, Använder du ett program på datorn typ Outlook eller mailar du ifrån webbläsaren? (Hel obekant med loopias mailing system )
Japp nått sånt.

Använder webbmailen just nu men kan också använda Outlook om det går att fixa det därifårn.
Citera
2010-04-14, 15:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stureson
Va? Vadå, ska jag skriva alla mail-adresser i det fältet? typ a@msn.com,b@msn.com,c@msn.com etc?

Funkar det verkligen?

Japp nått sånt.

Använder webbmailen just nu men kan också använda Outlook om det går att fixa det därifårn.

Ja det funkar och stödjer inte loopia det kan du säkert skicka från en klient och ange pop3 etc så det går genom loopias mailserver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in