Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2019-11-12, 16:20
  #37
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zajjah
Såhär ser jag på saken. Lesbiska tjejer är rädda för män. Bögar. Är rädda för kvinnor. Sen ljuger dem för sig själva.

Jag tror att flator är rädda för män, för det finns väldigt lite som talar för att det ett genetisk orsak till kvinnlig homosexualitet. I blindtester har man sett att bögar och kvinnors hjärnor reagerar exakt lika på "mansdoft", men att flators reaktion på "kvinnodoft" inte påminner om den reaktion som män får på densamma. Alltså verkar bögen vara "tjej", men flatan är inte "kille". <
Det kan ju förklara varför så många flator är involverade i manshat, medan väldigt få bögar hatar kvinnor. Jag har träffat SÅ många flator som haft problem att förhålla sig till män.

Här är en länk till studier som genomförts på karolinska om skillnaden på manlig och kvinnlig homosexualitet:

https://www.thelocal.se/20060510/3767
Citera
2019-11-12, 16:37
  #38
Medlem
Maydies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Kort om mig: Jag är en heterosexuell man. Jag har genom åren träffat flera bögar bland bekanta och kollegor och kunnat umgås med dessa utan problem. Jag hyser inget hat mot bögar även om jag irriterar mig en smula på medias ständiga predikande om att "homo är lika normalt som hetero".

Till ämnet: Jag passerade nyligen två bögar i yngre medelåldern vid T-banestationen, dessa omslingrande varandra i en djup kyss. Jag låtsades som det regnade men kände instinktivt hur det vände sig i magen och jag fick spykänslor. Samma känsla infann sig nyligen när det första bögbrudparets bröllopskyss vevades i TV.
Jag såg även nyligen två flator ivrigt kyssande varandra utanför en restaurant - det kändes en smula onormalt, men inga äckelkänslor infann sig, det var snarare lite sexigt.

Min självdiagnos: Jag är normal och lider inte av den i media grasserande epidemin "homofobi". Att äcklas när män (dvs. samma kön som jag) kysses är en sund försvarsreaktion mot ett sexuellt beteende som är biologiskt meningslöst, dvs. inte barnalstrande. Kroppens varningslampa blinkar - gör ej detta!! Att jag inte får äckelkänslor när flator hånglar beror på att denna "gör-ej-detta"-varningslampa är överflödig i detta fall, eftersom jag gärna skulle kyssa kvinnan (om hon är snygg). Denna simpla logik borde väl passa in i såväl en darwinistisk som kreationistisk/religiös förklaringsmodell?

Vad känner ni (heteros) när ni ser samkönade kyssande par och hur förklarar ni era reaktioner?


Du är homofob.
Citera
2019-11-13, 23:30
  #39
Medlem
patajavels avatar
Är det någon som tycker det är mysigt när man gräver i varandras munnar oavsett kön?
Om man står bredvid och tittar på??
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback