Flashback bygger pepparkakshus!
2010-04-13, 22:24
Medlem
WhiteShadowss avatar
Jag lägger upp dom bilder jag har tagit på min egna hemsida, men måste ladda upp dom någonstans till att börja med. Nu i dagläget använder jag Photobucket.

Men, bilvkvalitén dras ner ibland och ibland inte. Jag laddade upp en bild på 1024x768 igår kväll, redan idag är kvalitén sämre, precis som att den försämras efterhand. Laddade även upp en i lite större format, då drogs kvalitén ner ganska drastiskt.

Detta får inte ske, då jag vill ha bra kvalité på mina bilder!

Så för att komma till frågan, vart kan jag ladda upp mina bilder, utan att bildkvalitén påverkas på något sätt?

Givetvis så ska det vara en sida där jag kan logga in, och även få direktlänk till bilden.

Mvh
Citera
2010-04-13, 22:27
Bannlyst
Mab kan väl signa upp sig på Imageshack ?

http://imageshack.us/
Citera
2010-04-13, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limpfittz
Mab kan väl signa upp sig på Imageshack ?

http://imageshack.us/
Bildkvalitén där är ju inte den högsta
Citera
2010-04-13, 22:39
Medlem
WhiteShadowss avatar
Som sagt, bildkvalitén får inte påverkas, det är därför jag ska byta!

Ska leta lite på google, men fortsätt komma med förslag!
Citera
2010-04-13, 22:44
Medlem
Flickr kanske är bra? Jag vet inte, nånstans borde man kunna köpa premium åtminstone
Citera
2010-07-01, 23:55
Medlem
WhiteShadowss avatar
Skall prova Flickr, men jag tror att man måste ha premium för att få bra kvalité.

Bilderna ska jag använda till min hemsida där jag lägger upp mina foton, dom är på 1200x~800 pixels. På photobucket, som jag använder nu, är det värdelöst då dom drar ner på kvalitén, plus att dom har en begränsad storlek på runt ca 1023x682px. Det drog dom ner min senaste bild till.

Jag skulle uppskatta grymt mycket om någon kom med ett bra tips! Ska kanske fotografera i helgen så därför är det lite, lite bråttom.

Det måste väl finnas något ställe på hela internet!?
Citera
2010-07-01, 23:58
Medlem
wh0s avatar
Om du ska ha dom på din hemsida kan du väl lägga upp bilderna på webbservern?:>
Citera
2010-07-02, 00:00
Medlem
WhiteShadowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wh0
Om du ska ha dom på din hemsida kan du väl lägga upp bilderna på webbservern?:>
Nej tyvärr så går inte det eftersom att det finns begränsat med utrymme, och det blir ju ganska många bilder efterhand, både miniatyrer och fullstorleksbilderna. Sen laddar det långsammare om jag har dom på webbservern.
Citera
2010-07-02, 00:13
Medlem
Frank Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteShadows
Nej tyvärr så går inte det eftersom att det finns begränsat med utrymme, och det blir ju ganska många bilder efterhand, både miniatyrer och fullstorleksbilderna. Sen laddar det långsammare om jag har dom på webbservern.

Tror du vackert får pynta, har även för mig det finns en tråd någonstans på foto om det här.
Citera
2010-07-02, 00:29
Medlem
WhiteShadowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank Friendly
Tror du vackert får pynta, har även för mig det finns en tråd någonstans på foto om det här.
Då är det nog bäst att jag börjar leta efter den tråden.
Citera
2010-07-02, 23:15
Medlem
TossigTokers avatar
flickr kostar 25 dollar per år, så Det har du nog råd med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in