2010-04-13, 21:45
Medlem
lanzers avatar
Hur gör man om man inte har någon mikrofon eller något sådant utan bara högtalare/hörlurar och om jag vill skicka ett röstmeddelande så att personen jag snackar med hör vad jag lyssnar på, tror de flesta vet vad jag menar.

Det gick förut när jag hade xp. Vet inte vad jag gjorde då, hade ingen mikrofon där heller. Nu när jag gör det och har full volym så kommer det ingenting där.

Hur gör man? Någon inställning?

Notera att jag har Stereo Mix aktiverad på inspelningsenheter. Även kikat runt i Messenger inställningarna Röst/Video, där finns ej Stereo Mix med vid Mikrofon eller vad det heter. Hade inga problem med detta i XP. Gjorde inget särskilt heller vad jag minns, det har alltid bara fungerat.

Screenshot: http://i41.tinypic.com/2yvj41v.png
Senast redigerad av lanzer 2010-04-13 kl. 22:02.
Citera
2010-04-14, 00:22
Medlem
Trigraphs avatar
Det funkar inte att skicka stereo mix som röstklipp i Windows 7. Microsoft har gjort något..
Citera
2010-04-14, 15:55
Medlem
Skogswalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trigraph
Det funkar inte att skicka stereo mix som röstklipp i Windows 7. Microsoft har gjort något..
Jag propsar på att vi håller den här tråden öppen och ser om vi kan gräva djupare. Jag hade ingen aning om detta W7 issue. Efter att ha läst den här tråden drog jag dock iväg ett gäng skarpa Google-söksträngar och famlade över en hel del matnyttigt. Tydligen är 'Stereo mix' på det stora hela taget litet av en apelsinklyfta i Windows 7.

Det som kom att intressera mig var när konspirationsteorier om att Micro$oft gjort sig kvitt möjligheten för att försvåra för användare av världens i särklass största operativsystem att rippa från webbradios dök upp på forumen där problemet diskuterades.

However, ganska snabbt kom någon upp med lösningar som visade på att problemen med 'Stereo mix' i själva verket bara handlar om att Vista/W7 är mer komplexa operativsystem än XP, och att man därför måste konfigurera det mer, eg. aktivera 'Stereo mix' bland dolda enheter; sedmera länka specifik output till stereo mix, osv. Så, det finns råd att få.

Det jag nu undrar är om MSN-problemet kvarstår efter att du fått Stereo mix att fungera överlag? Kan TS kolla upp det, vore väldigt tacksamt.

Regards from Sweden~
Citera
2010-04-14, 17:18
Medlem
lanzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trigraph

Är du helt säker på det eller vad har du fått det ifrån?

Citat:
Ursprungligen postat av Skogswald
Jag propsar på att vi håller den här tråden öppen och ser om vi kan gräva djupare. Jag hade ingen aning om detta W7 issue. Efter att ha läst den här tråden drog jag dock iväg ett gäng skarpa Google-söksträngar och famlade över en hel del matnyttigt. Tydligen är 'Stereo mix' på det stora hela taget litet av en apelsinklyfta i Windows 7.

Det som kom att intressera mig var när konspirationsteorier om att Micro$oft gjort sig kvitt möjligheten för att försvåra för användare av världens i särklass största operativsystem att rippa från webbradios dök upp på forumen där problemet diskuterades.

However, ganska snabbt kom någon upp med lösningar som visade på att problemen med 'Stereo mix' i själva verket bara handlar om att Vista/W7 är mer komplexa operativsystem än XP, och att man därför måste konfigurera det mer, eg. aktivera 'Stereo mix' bland dolda enheter; sedmera länka specifik output till stereo mix, osv. Så, det finns råd att få.

Det jag nu undrar är om MSN-problemet kvarstår efter att du fått Stereo mix att fungera överlag? Kan TS kolla upp det, vore väldigt tacksamt.

Regards from Sweden~

Det fungerar fortfarande inte, tyvärr. Var kan jag aktivera den i dolda enheter, vart hittar jag det? Jag tror jag gjort det, men jag kan ha fel. Är inte så "hype" på detta.
Citera
2010-04-14, 17:55
Medlem
Skogswalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lanzer
Är inte så "hype" på detta.
Hypen ligger i betraktarens öga, min kära vän
Du är långt ifrån farstun i allt detta.

Kika på detta så länge:
http://deruu.com/blog/?p=66
Citera
2010-04-14, 20:20
Medlem
lanzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogswald
Hypen ligger i betraktarens öga, min kära vän
Du är långt ifrån farstun i allt detta.

Kika på detta så länge:
http://deruu.com/blog/?p=66

Det fungerade faktiskt, till min förvåning. Dock så brusar ljudet väldigt mycket. =(

I XP lät det mer "cleant"... Attans. Ska det verkligen vara så?
Citera
2010-04-14, 21:00
Medlem
Skogswalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lanzer
Det fungerade faktiskt, till min förvåning. Dock så brusar ljudet väldigt mycket. =(
I XP lät det mer "cleant"... Attans. Ska det verkligen vara så?
Vet faktiskt inte, är själv ännu trogen XP. Kan dock säkert vara medvetet utav Micro$oft, för att folk ska få så urusel kvalité när dom rippar från webbradio att dom faktiskt går och köper cdn, så har RIAA gett MS en slant för det. Om man nu ska vara konspiratorisk.
Citera
2010-06-24, 00:10
Medlem
lanzers avatar
Tack för alla svar!

Såhär gjorde jag och det fungerar helt perfekt. Det handlade inte om att stänga av eller sätta på någonting i ljudpanelen eller drivrutiner. Istället så var det bara att installera om msn så fungerar det (om du har aktiverat stereo mix och använder den som standardenhet). Så enkelt var det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in