Citat:
Ursprungligen postat av Trigraph
Det funkar inte att skicka stereo mix som röstklipp i Windows 7. Microsoft har gjort något..
Jag propsar på att vi håller den här tråden öppen och ser om vi kan gräva djupare. Jag hade ingen aning om detta W7 issue. Efter att ha läst den här tråden drog jag dock iväg ett gäng skarpa Google-söksträngar och famlade över en hel del matnyttigt. Tydligen är 'Stereo mix' på det stora hela taget litet av en apelsinklyfta i Windows 7.
Det som kom att intressera mig var när konspirationsteorier om att Micro$oft gjort sig kvitt möjligheten för att försvåra för användare av världens i särklass största operativsystem att rippa från webbradios dök upp på forumen där problemet diskuterades.
However, ganska snabbt kom någon upp med lösningar som visade på att problemen med 'Stereo mix' i själva verket bara handlar om att Vista/W7 är mer komplexa operativsystem än XP, och att man därför måste konfigurera det mer, eg. aktivera 'Stereo mix' bland dolda enheter; sedmera länka specifik output till stereo mix, osv. Så, det finns råd att få.
Det jag nu undrar är om MSN-problemet kvarstår efter att du fått Stereo mix att fungera överlag? Kan TS kolla upp det, vore väldigt tacksamt.
Regards from Sweden~