• 1
  • 2
2010-04-13, 21:45
Medlem
Jag har funderat ett tag på att tatuera in The Allseeing Eye någonstans på kroppen, armen, ryggen eller magen. Men jag undrar vad det skulle kunna få för konsekvenser och reaktioner från folk?
Jag har studerat det en del. Finns mycket fakta men undrar hur mycket som är skitsnack, och då syftar jag på denna Illuminati-grejen och att The allseening skulle vara en symbol för satan... men jag har också läst på andra stället, bl a Wiki att det är gud symbol.

Citat från Wiki:
"Det allseende ögat brukar ofta tolkas som en symbol för Guds öga som vakar över mänskligheten."

JAg hade bara tänk tatuera in EN symbol men det finns olika, här är de 3 som jag skulle föredra;

http://www.eunytt.se/blog/wordpress/...ar-150x150.gif

http://kerstinsidee.blogg.se/images/...a_18080795.png

http://unionlodge618.org/sitebuilder...seeing_eye.gif

Svart tatuering. Ingen färg... bör tilläggas.
Låt höra vad ni tycker
Citera
2010-04-13, 21:49
Medlem
zenraws avatar
Får jag fråga varför?
Citera
2010-04-13, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zenraw
Får jag fråga varför?

Senaste månaderna har jag fastnat för symbolen. Som sagt har jag försökt att läsa på lite men det står ju så olika om det. Jag tycker att den är mycket snygg såklart också. min fråga är, Varför inte?
Citera
2010-04-16, 16:18
Medlem
Jag tyckte att den tredje var riktigt frän. Skit i vad folk säger, huvudsaken är att du tycker den är snygg
Citera
2010-04-17, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalaskonrad
Jag tyckte att den tredje var riktigt frän. Skit i vad folk säger, huvudsaken är att du tycker den är snygg
Ja, de är riktigt snygga! Problemet är ju som sagt alla de olika signaler en sådan tatuering kan ge folk framför allt det där med satanismen.
Citera
2010-04-17, 19:35
Medlem
nobnoobs avatar
typ ingen vet ändå vad dne betyder så go for det
Citera
2010-04-17, 21:00
Bannlyst
Det är kasst. Man ska inte tatuera in symboler som man inte har nån connection till eller har en aning om vad de står för.
Citera
2010-04-17, 22:24
Medlem
joe_ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fläskbak
Det är kasst. Man ska inte tatuera in symboler som man inte har nån connection till eller har en aning om vad de står för.
Varför inte då? Det ska väl du och alla andra egentligen ta och skita i.
Citera
2010-04-17, 23:45
Medlem
CYBERTECs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorotensMage
Jag har funderat ett tag på att tatuera in The Allseeing Eye någonstans på kroppen, armen, ryggen eller magen. Men jag undrar vad det skulle kunna få för konsekvenser och reaktioner från folk?
Jag har studerat det en del. Finns mycket fakta men undrar hur mycket som är skitsnack, och då syftar jag på denna Illuminati-grejen och att The allseening skulle vara en symbol för satan... men jag har också läst på andra stället, bl a Wiki att det är gud symbol.

Citat från Wiki:
"Det allseende ögat brukar ofta tolkas som en symbol för Guds öga som vakar över mänskligheten."

JAg hade bara tänk tatuera in EN symbol men det finns olika, här är de 3 som jag skulle föredra;

http://www.eunytt.se/blog/wordpress/...ar-150x150.gif

Öga har ju som så många andra symboler ett historiskt och ett upphöjt värde i sig.
Ett kors kan tolkas på många olika vis, likså en 5 uddig stjärna.
Solen är ju en av Ras symboler och hur många läror har inte rötter i Ra tron.
Men reprisliera för ett allseende öga nja knappast troligt

Ögat i sig är en IL symbol men även ett Guds öga som vakar över mänskligheten. Det är även Ras öga
Runt 1600 så kom det moln runt ögat och sedan uppkom trianglar runt ögat vilket tolkas till Treenighetsläran och den kristna guden.

1700 Kom det till Usas sedel och i slutet av 1700 till frimureri som enligt sägnen var i Egypten och byggde pyramider bland annat.

Frimurarna bygger på kristlig grund även dom

Till och med Jungfru Maria skall ha visat sig i en Spansk by bredvid ett brinnande öga inneslutet i en pyramid.

Sen finns de folk som har sett ufon med Ögat, tjänstemän ala Men in Black som har det som symbol på kläder i Ja vart annars Usa.

Den Vietnamesiska religionen Cao Dai, liksom många andra kyrkor och religiösa organisationer, använder det allseende ögat (särskilt det vänstra ögat) innesluten i en triangel som en symbol för gud.

Så satanistiskt kan jag nog inte påstå att det bör tolkas som. Snarare en tro på gud eller möjligen ett högre väsen av något slag.

Men faktum är att skit fullständigt i vad andra tycker, vill du ha ögat gå och gadda dej
Vad andra sedan säger tolkas som avundsjuka det är ditt val och din gaddning har sitt eget värde för dej, och ingen annan

http://unionlodge618.org/sitebuilder...seeing_eye.gif

Svart tatuering. Ingen färg... bör tilläggas.
Låt höra vad ni tycker

No 3 tycker jag var snyggast.
Personligen har jag denna http://www.illuminati-news.com/graph...ati%282%29.gif

Vilket är en Illuminati symbol. IL är ju som kanske bekant en utbrytande del av Frimurarna som har enligt sägen och konspirationerna tagit sig in i de flesta stora sammanhang i vårt samhälle.
Huru vida det är sant får var och en tolka fritt.
Citera
2010-04-17, 23:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av joe_s
Varför inte då? Det ska väl du och alla andra egentligen ta och skita i.
TS fråga om råd och då skrev jag vad jag tyckte. Om du inte tycker om mitt ska ska du hålla käften och skita i att skriva nått.
Citera
2010-04-17, 23:49
Medlem
CYBERTECs avatar
Nått krångel hände sorry här är svaret i helhet

Öga har ju som så många andra symboler ett historiskt och ett upphöjt värde i sig.

Ögat i sig är en IL symbol men även ett Guds öga som vakar över mänskligheten. Det är även Ras öga
Runt 1600 så kom det moln runt ögat och sedan uppkom trianglar runt ögat vilket tolkas till Treenighetsläran och den kristna guden.

1700 Kom det till Usas sedel och i slutet av 1700 till frimureri som enligt sägnen var i Egypten och byggde pyramider bland annat.

Till och med Jungfru Maria skall ha visat sig i en Spansk by bredvid ett brinnande öga inneslutet i en pyramid.

Sen finns de folk som har sett ufon med Ögat, tjänstemän ala Men in Black som har det som symbol på kläder i Ja vart annars Usa.

Den Vietnamesiska religionen Cao Dai, liksom många andra kyrkor och religiösa organisationer, använder det allseende ögat (särskilt det vänstra ögat) innesluten i en triangel som en symbol för gud.

Så satanistiskt kan jag nog inte påstå att det bör tolkas som. Snarare en tro på gud eller möjligen ett högre väsen av något slag.

Men faktum är att skit fullständigt i vad andra tycker, vill du ha ögat gå och gadda dej
Vad andra sedan säger tolkas som avundsjuka det är ditt val och din gaddning har sitt eget värde för dej, och ingen annan

Jag har denna
http://www.illuminati-news.com/graph...ati%282%29.gif Av högst privata skäl
Citera
2010-04-18, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CYBERTEC
Nått krångel hände sorry här är svaret i helhet

Jag har denna
http://www.illuminati-news.com/graph...ati%282%29.gif Av högst privata skäl

Tack tack så mycket för denna info! Tycker också att allt detta satanistsnack är bullshit. Du har inte några länkar till mer FAQ om ögat o allt vad det har att göra med ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in