2010-04-13, 19:43
Medlem
ArneBuseys avatar
Detta är så stort att jag blir livrädd över att det redan finns en tråd. Men jag hittar ingen, så därmed är den stora faktatråden om dvärgar härmed startad.

Vad vet vi egentligen om dom små liven? Som anhängare utav Kalle.tar.knark.net har man getts en del fakta under åren. För att inte ta åt mig någon ära kan jag säga att 90 % av all dvärgfakta vi hittils känner till har grävts fram av De Large. Lite basic grejer som alla förmodligen redan känner till:

1: Dvärgar är rädda för citroner
2: Dvärgar är ursprungligen en svamp.
3: Det finns troligtvis hela arméer till skogs
4: Dvärgar har inga namn, eftersom namn är till för riktiga människor. Istället används nummer.
5: I skogen finns ett outtömligt förråd av sexdvärgar.
6: Dvärgbett av afrikanska regnskogsdvärgar dödade fler människor än malaria förra året och kan endast läkas med citronsyra

Skulle vara intressant om ni kunde presentera era fakta med vad man vet om saken o.s.v. så det inte bara blir inlägg i stil med "Dvärgar har små kukar" etc. Givetvis ska inte allt lämnas direkt, det får gärna bli lite disskussioner och källkritik.

Det finns troligvis massvis med mera fakta som jag glömt, eller som ingen känner till idag, så kör på med dom bara! Låt oss göra vårat bästa för att gräva fram så mycket fakta som möjligt!
Senast redigerad av ArneBusey 2010-04-13 kl. 19:47.
Citera
2010-04-13, 19:48
Medlem
BlaZeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneBusey
5: I skogen finns ett outtömligt förråd av sexdvärgar.
!

Kan jag få lite info om var dom föråden finns ?
Citera
2010-04-13, 19:57
Medlem
ArneBuseys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlaZeed
Kan jag få lite info om var dom föråden finns ?

Givetvis! Som jag nämnde tidigare står användaren De Large för en stor del utav det vi just nu vet, och detta fakta presenterades här: http://kalle.tar.knark.net/view_serie.php?id=1102

Dock är det oklart vart det ligger, men av serien vet vi att det troligvis rör sig om träskmarkerna utanför Ankeborg. Vi vet ju dock inte vart det finns, så man kan se det mera bildligt.

För er som läst "Gläntan" av Tranströmmer så står ju där att "det finns en glänta i skogen dit bara den som gått vilse hittar". Man skulle kunna se det som att det finns ett outömligt förråd av sexdvärgar i skogen som bara den med tur av guds nåde ( eller vrede, beroende på) hittar. det kan ses som någonting man alltid har med sig, för att inge hopp. Men det ska alltså finnas ett på riktigt, och det är därför vi gör detta! Forskande ska till slut leda oss fram till svaren på sådana här frågor.
Citera
2010-04-13, 20:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ArneBusey
Vad vet vi egentligen om dom små liven? Som anhängare utav Kalle.tar.knark.net har man getts en del fakta under åren.

Dvärgar är magiska små pysslingar som kan förtrolla långskankarna (deras namn på oss) till grodor eller fladdermöss. Om en dvärg står och stirrar på dig och mumlar tyst för sig själv vid busstationen så innebär det att han läser besvärjelser över dig. Sparka honom hårt. Faktum är att det är viktigt att sparka till alla dvärgar så fort man får se dem. Detta förhindrar att de kan förhäxa en och få en att bajsa på sig i klassrummet under exempelvis en lektion om tyska influenser under romantiken.

Dvärgar har en slags "kung" eller förman (kallad "den lägste bland jämlikar" efter sin höjd), och varje år kallar denne till ett slags möte ute i de djupaste skogarna utanför Norrtälje. Där dansar dvärgarna dvärgdans i cirkel runt lägerelden och planerar långskankarnas död. Samtidigt som de tultar runt på sina löjliga små korvben sjunger de horribla sånger om hur de ska ta oss av daga. Det kan låta ungefär såhär (fritt ur minnet):

Citat:
Umpa bumpa bumpa rull
Stampa takten,
Hitlerknull!

Umpa bumpa brumpa buk
Dansa dvärgdans,
Negerkuk!

Umpa bumpa slumpa bröd!
Långskank, du går mot din död!

Umpa brumpa skumpa bröl,
Dvärgsvamp växer i en göl!

Ungefärsådärvanihajar?

Dvärgar klär sig också i ringbrynja när ingen ser dem och kallar sig för namn i stil med "Mjödskägg Åskviggyx" (vilket är löjeväckande, eftersom de precis som Arne påpekar i själva verket inte har några namn). Ibland bor de i gruvor, precis som Tolkiens dvärgar, men det är vanligare att de gräver sig ett gryt vid kanten av vägen och där lurpassar på förbipasserande. Jag har själv fått en uppretad dvärg efter mig vid just ett sådant tillfälle och var tvungen att spreja honom i ögonen med YES (citron) för att förhindra att han yxade av mina ben vid knäna. Sen kom någon kärring fram och sa att jag hade förblindat hennes sonson för livet, men jag vet att det bara var dvärgmagi och illusioner för att lura och förvirra mig.

Dvärgar förökar sig via delning. En brunstig dvärghona kan, då hon tar emot hanens sporer, ge upphov till över 30 000 larver. Dessa livnär sig sedan som skadedjur på salladskål och socialbedrag innan de är gamla nog att tjäna som valboskap till sossarna.

Man kan vända ryggen åt en människa men man kan aldrig vända ryggen åt en dvärg.
Citera
2010-04-13, 21:03
Medlem
ArneBuseys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B0B0
Dvärgar är magiska små pysslingar som kan förtrolla långskankarna (deras namn på oss) till grodor eller fladdermöss. Om en dvärg står och stirrar på dig och mumlar tyst för sig själv vid busstationen så innebär det att han läser besvärjelser över dig. Sparka honom hårt. Faktum är att det är viktigt att sparka till alla dvärgar så fort man får se dem. Detta förhindrar att de kan förhäxa en och få en att bajsa på sig i klassrummet under exempelvis en lektion om tyska influenser under romantiken.

Mycket riktigt, bett är alltså inte det enda otyg som dessa små liv gör. Svart Magi ligger dom nära, sprugna ur ondskan som dom är. Frågan är vilket språk de talar? Finlandssvenska har jag hört av vittnen( troligvis du BoBo), men mer?Pratar man det överallt?

Citat:
Dvärgar har en slags "kung" eller förman (kallad "den lägste bland jämlikar" efter sin höjd), och varje år kallar denne till ett slags möte ute i de djupaste skogarna utanför Norrtälje. Där dansar dvärgarna dvärgdans i cirkel runt lägerelden och planerar långskankarnas död. Samtidigt som de tultar runt på sina löjliga små korvben sjunger de horribla sånger om hur de ska ta oss av daga. Det kan låta ungefär såhär (fritt ur minnet):

Umpa bumpa bumpa rull
Stampa takten,
Hitlerknull!

Umpa bumpa brumpa buk
Dansa dvärgdans,
Negerkuk!

Umpa bumpa slumpa bröd!
Långskank, du går mot din död!

Umpa brumpa skumpa bröl,
Dvärgsvamp växer i en göl .

Det där är hemskt. Bara hemskt. Vet andra sånger jag också, ska gräva fram några senare.

Citat:
Ungefärsådärvanihajar?

Dvärgar klär sig också i ringbrynja när ingen ser dem och kallar sig för namn i stil med "Mjödskägg Åskviggyx" (vilket är löjeväckande, eftersom de precis som Arne påpekar i själva verket inte har några namn). Ibland bor de i gruvor, precis som Tolkiens dvärgar, men det är vanligare att de gräver sig ett gryt vid kanten av vägen och där lurpassar på förbipasserande. Jag har själv fått en uppretad dvärg efter mig vid just ett sådant tillfälle och var tvungen att spreja honom i ögonen med YES (citron) för att förhindra att han yxade av mina ben vid knäna. Sen kom någon kärring fram och sa att jag hade förblindat hennes sonson för livet, men jag vet att det bara var dvärgmagi och illusioner för att lura och förvirra mig.

Dvärgar förökar sig via delning. En brunstig dvärghona kan, då hon tar emot hanens sporer, ge upphov till över 30 000 larver. Dessa livnär sig sedan som skadedjur på salladskål och socialbedrag innan de är gamla nog att tjäna som valboskap till sossarna.
Talar detta emot svampteorin?

Citat:
Man kan vända ryggen åt en människa men man kan aldrig vända ryggen åt en dvärg.

Ett annat känt talesätt är helt enkelt också: "Väck inte den dvärg som sover. Han biter och förhäxar dig." Faktiskt sagt utav Leif Pagrotsky, som vi alla vet är en infiltratör ifrån dvärgarna.
Senast redigerad av ArneBusey 2010-04-13 kl. 21:08.
Citera
2010-04-13, 21:23
Medlem
Superludrets avatar
Deras påstådda magiska egenskaper är i vissa fall sanna och som nämnt tidigare så är allt som innehåller citroner effektivt. Jag har en vän som har sagt att hans morbror en dag blev förvandlad av en dvärg till en golvmopp, han underskattade en medlem i dvärgväsendet helt enkelt. Sedan dess har min vän utvecklat en citronkanon på Bofors / BAE Systems Inc. som han ofta bär med sig.

Dvärgarna har även djupt inne i skogen skapat en skuggregering i hopp om att en dag ta över land och rike när de kommit på ett effektivt sätt att besegra människan samt hitta ett motgift mot citroner. När de tar över makten kommer de dvärganpassa allt. Bland annat lägre trottoarkanter, mindre bilar, rulltrappor överallt och citroner kommer klassas som olaga vapeninnehav.

Eftersom de inte är människor och inte heller har några namn/personnummer så kan man inte dömas till några värre straff om man skulle råka, säg köra över någon med gräsklipparen.
Citera
2010-04-13, 21:29
Medlem
Das_Roddbåts avatar
Jag hade för mig att dvärgar gillar citroner?
http://kalle.tar.knark.net/view_serie.php?id=1073
Citera
2010-04-13, 22:20
Medlem
ArneBuseys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Das_Roddbåt
Jag hade för mig att dvärgar gillar citroner?
http://kalle.tar.knark.net/view_serie.php?id=1073

Som skapare utav "Dvärgrallyt" har rumalapsi haft ett stort inflytande över dvärgvetenskapen. Hans egna ord om att dvärgarna i den serien faktiskt GILLAR citroner:

Citat:
rumalapsi | 11 Jun 2007
Men snälla ni, förstår ni inte att dvärgar utvecklar efter en tids citron-användning ett begär till dem? Den tuffa vardag som dvärgarna utsätts för i Ankeborg gör att de söker tröst var helst de kan finna den. Citroner som väcker obehag hos de dvärgar vi har här hos oss, ger i stället dvärgarna i Ankeborg ett rus, likt en drog. Dvärgarna vi har här i Norden har det så pass bra ordnat för sig, att de inte behöver knarka. Men inte i Ankeborg, där behandlas dvärgarna som de borde bli behandlade.

Ja, som du hör så har citronerna en viss drogeffekt över dvärgarna. Detta är ett fenomen som kan verka paradoxalt, likt stockholmsyndromet där man inleder acceptans i hemska situationer. I Ankeborg, där dvärgarna kontrolleras olikt i andra länder, tvångsmedicineras dem med citroner för att hålla sig lugna och underhållande. Det skapar en situation, där ett beroende utvecklas.

Många dvärgar i de lägre samhällsklasserna fastnar i citronberoende, trots att de matas i skolorna med att "Citroner förstör liv" och så vidare. Dom har till och med sin egen variant av IOGTNTO, ACP (Anonyma Citronpundare, ofta läggs fortkortning för stamm och härskare till i beteckningen) där före detta citronpundare kan tala ut om sina problem.
Senast redigerad av ArneBusey 2010-04-13 kl. 22:23.
Citera
2010-04-13, 22:20
Medlem
Superludrets avatar
Själv älskar jag citroner.
Citera
2010-04-13, 22:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Superludret
Själv älskar jag citroner.
HAHA ÄR DU DVÄRG
Citera
2010-04-13, 22:38
Medlem
ArneBuseys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superludret
Deras påstådda magiska egenskaper är i vissa fall sanna och som nämnt tidigare så är allt som innehåller citroner effektivt. Jag har en vän som har sagt att hans morbror en dag blev förvandlad av en dvärg till en golvmopp, han underskattade en medlem i dvärgväsendet helt enkelt. Sedan dess har min vän utvecklat en citronkanon på Bofors / BAE Systems Inc. som han ofta bär med sig.

Dvärgarna har även djupt inne i skogen skapat en skuggregering i hopp om att en dag ta över land och rike när de kommit på ett effektivt sätt att besegra människan samt hitta ett motgift mot citroner. När de tar över makten kommer de dvärganpassa allt. Bland annat lägre trottoarkanter, mindre bilar, rulltrappor överallt och citroner kommer klassas som olaga vapeninnehav.

Eftersom de inte är människor och inte heller har några namn/personnummer så kan man inte dömas till några värre straff om man skulle råka, säg köra över någon med gräsklipparen.

Detta är givetvis någonting väldigt viktigt, vi måste se till att vi kan försvara oss emot dvärgarnas vrede så gott det går. Den kommer nog att komma en dag. Men det ryktas om att försvaret är intresserade utav nya vapen, kanske kan din väns uppfinning säljas?

En oroväckande sak är hur det svenska försvaret avvecklas, medans det finska finns kvar och lät skulle spöa oss. Eftersom att Finland är dvärgarnas ursprung, har dom sitt fäste där och är extremt mäktiga. Det är troligt att den finska armén snart komemr att bestå utav blodtörstiga dvärgar, en revolution ÄR på gång i Finland just nu. Faktiskt har deras skolmassakrar under de senaste åren orsakats utav ondeskefulla dvärgar som gått in i vanliga människors kroppar med hjälp av svartkonst. de kommer snart ta över Finland, sedan sverige, skandinavien och hela världen. Det dvärgska imperiet kommer det talas om i framtiden. Detta är tyvärr vår framtid om ingenting görs för att informera. Dvärgkunskap bor införas i skolorna med en riskutbildning.
Citera
2010-04-13, 22:56
Medlem
Californias avatar
Dvärgar härstammar från pygméer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in