Citat:
Ursprungligen postat av ArneBusey
Vad vet vi egentligen om dom små liven? Som anhängare utav Kalle.tar.knark.net har man getts en del fakta under åren.
Dvärgar är magiska små pysslingar som kan förtrolla långskankarna (deras namn på oss) till grodor eller fladdermöss. Om en dvärg står och stirrar på dig och mumlar tyst för sig själv vid busstationen så innebär det att han läser besvärjelser över dig. Sparka honom hårt. Faktum är att det är viktigt att sparka till alla dvärgar så fort man får se dem. Detta förhindrar att de kan förhäxa en och få en att bajsa på sig i klassrummet under exempelvis en lektion om tyska influenser under romantiken.
Dvärgar har en slags "kung" eller förman (kallad "den lägste bland jämlikar" efter sin höjd), och varje år kallar denne till ett slags möte ute i de djupaste skogarna utanför Norrtälje. Där dansar dvärgarna dvärgdans i cirkel runt lägerelden och planerar långskankarnas död. Samtidigt som de tultar runt på sina löjliga små korvben sjunger de horribla sånger om hur de ska ta oss av daga. Det kan låta ungefär såhär (fritt ur minnet):
Citat:
Umpa bumpa bumpa rull
Stampa takten,
Hitlerknull!
Umpa bumpa brumpa buk
Dansa dvärgdans,
Negerkuk!
Umpa bumpa slumpa bröd!
Långskank, du går mot din död!
Umpa brumpa skumpa bröl,
Dvärgsvamp växer i en göl!
Ungefärsådärvanihajar?
Dvärgar klär sig också i ringbrynja när ingen ser dem och kallar sig för namn i stil med "Mjödskägg Åskviggyx" (vilket är löjeväckande, eftersom de precis som Arne påpekar i själva verket inte har några namn). Ibland bor de i gruvor, precis som Tolkiens dvärgar, men det är vanligare att de gräver sig ett gryt vid kanten av vägen och där lurpassar på förbipasserande. Jag har själv fått en uppretad dvärg efter mig vid just ett sådant tillfälle och var tvungen att spreja honom i ögonen med YES (citron) för att förhindra att han yxade av mina ben vid knäna. Sen kom någon kärring fram och sa att jag hade förblindat hennes sonson för livet, men jag vet att det bara var dvärgmagi och illusioner för att lura och förvirra mig.
Dvärgar förökar sig via delning. En brunstig dvärghona kan, då hon tar emot hanens sporer, ge upphov till över 30 000 larver. Dessa livnär sig sedan som skadedjur på salladskål och socialbedrag innan de är gamla nog att tjäna som valboskap till sossarna.
Man kan vända ryggen åt en människa men man kan aldrig vända ryggen åt en dvärg.