Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2014-02-22, 00:52
Medlem
biffass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedcola
En liten spinoff på den här tråden; men hur kommer det sig att de flesta preparat man hittar i sportshoppar sällan innehåller glukosamin? Det står till och med ofta nåt i stil med "produkten är fri från glukosamin" som att det skulle vara en dålig ingrediens (?) Verkar mest finnas produkter med "cissusextrakt" nu nu för tiden.

Ska det vara bättre än glukosamin till lederna? Kan inte jättemycket om detta men glukosamin är väl en av beståndsdelarna i ledvätska? Så jag tänker att det ju säkert är bäst, men som sagt, ingen aning.

För det numera är klassat som läkemedel och får inte marknadsföras för mänskligt bruk. Många säljer det och skriver att det är för djur.
Citera
2014-02-22, 18:05
Medlem
speedcolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biffas
För det numera är klassat som läkemedel och får inte marknadsföras för mänskligt bruk. Många säljer det och skriver att det är för djur.

Du menar att just sportbutiker inte får sälja läkemedel då? I så fall hajar jag. Det finns ju receptfritt på apoteket annars (för mänskligt bruk), men det är väl för att de har licens på läkemedel förstår jag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in