2010-04-13, 18:41
Medlem
Wargs avatar
Som topic så blekte jag mina tänder hos Folktandvården för cirka ett år sedan, lite mer kanske. Hur som helst så blev jag supernöjd, jag fick komplimanger för mitt leende och det var kritvitt. Hur som helst så har tänderna blivit "missfärgade", nja - har lika vita som andra eller eventuellt något vitare men vill ha som förut.

Tyvärr är min gel som man bleker med slut! Jag ringde då till min lokala Folktandvård för att få köpa mer, då behövde de tydligen göra någon kontroll på mina tänder för att jag skulle få göra det. Saken är den att mina två tandläkare jag går till har jag haft sedan jag var en liten knodd och de känns som lite extra-mormor över dessa två, trots att jag bara träffar de 1-2 ggr per år. Dessa avråder mig starkt konstant och tjatar att jag INTE skall bleka tänderna, gjorde även detta när jag första gången blekte. Då höll jag fast vid min åsikt och sa att jo jag ska bleka trots att de sa "Men nej, du som har så fina tänder!". Tillslut gick de med på det, nu orkar jag helt enkelt inte gå till dessa för min gel. De är väldigt vänliga och vill mitt bästa, men jag vill bara ha min blekgel.

Hur får jag nu tag på gel utan att behöva gå till min lokala folktandvård? Jag har alltså skenor.
Citera
2010-04-14, 00:51
Medlem
Eisbrechers avatar
Förlåt mig, herr Warg, att jag kommer såhär och våldgästar din tråd.
Men av ren nyfikenhet kan jag helt enkelt inte lägga band på mig själv, utan jag måste få fråga; vad kostade "kalaset"? Är själv nämligen mycket intresserad av att ge tandraderna en puts som heter duga, ser du.

Vänligen,

Eisbrecher
Citera
2010-04-14, 13:57
Medlem
gizmomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eisbrecher
Men av ren nyfikenhet kan jag helt enkelt inte lägga band på mig själv, utan jag måste få fråga; vad kostade "kalaset"? Är själv nämligen mycket intresserad av att ge tandraderna en puts som heter duga, ser du.

Vänligen,

Eisbrecher

Jag blekte mina för 2800 kr hos folktandvården. Fick gjuta två skenor hos dem och sedan hämta ut mina skenor och gel en vecka senare. Detta skedde för drygt två år sedan.
I höstas köpte jag mer blekgel hos tandläkaren för 400kr, behövde inte ens göra en kontroll och har inte hört nåt om det innan.
När jag gjöt mina skenor så frågade jag om man kunde köpa mer blekmedel och de sa att det var bara att gå dit och be om mer om man behövde, fast de rekommenderade att man skulle göra det efter nåt år eller två om man ville bleka igen.
Citera
2010-04-14, 14:25
Medlem
Wargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eisbrecher

Vänligen,

Eisbrecher
Det kostade mig 3000 kronor.
Citera
2010-04-14, 14:26
Medlem
Wargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gizmoman
Jag blekte mina för 2800 kr hos folktandvården. Fick gjuta två skenor hos dem och sedan hämta ut mina skenor och gel en vecka senare. Detta skedde för drygt två år sedan.
I höstas köpte jag mer blekgel hos tandläkaren för 400kr, behövde inte ens göra en kontroll och har inte hört nåt om det innan.
När jag gjöt mina skenor så frågade jag om man kunde köpa mer blekmedel och de sa att det var bara att gå dit och be om mer om man behövde, fast de rekommenderade att man skulle göra det efter nåt år eller två om man ville bleka igen.
Okej men vill fan inte gå dit alltså. Du fick inget tips, exempelvis "Det går att köpa på Apoteket". Till mig sa de nämligen ingenting om vart gel tillhandahölls efter min tagit slut.
Citera
2010-04-14, 14:34
Medlem
Black&Whites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warg
Okej men vill fan inte gå dit alltså. Du fick inget tips, exempelvis "Det går att köpa på Apoteket". Till mig sa de nämligen ingenting om vart gel tillhandahölls efter min tagit slut.

Det du behöver är karbamidperoxid. Finns i olika strykor typ mellan 12-35%

Finns att köpa online. Då du redan har skenor kan du köpa bara gelen men orkar inte googla upp något sådant åt dig just nu.

Här finns mer att läsa.

http://www.tandblekninghemma.net/kategori/allmant/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in