Flashback bygger pepparkakshus!
2010-04-13, 18:39
Medlem
vanbboys avatar
Swedbank kräver sedan 20100408 att kort man handlar med på nätet är Verified by Visa / MasterCard SecureCode.

Detta fuckade självklart upp mina räkningar som jag automatiskt har betalat via PayPal i över ett år utan problem. Tog ett tag av felsökande innan det slog mig vad som var fel.

Jag har nu aktiverat Verified by Visa på Swedbank och det man gör är att ange en fråga och ett svar som sedan internetsidan du handlar på visar och du får svara på.

Jag har tagit bort och lagt till mitt VISA-kort på PayPal igen men får aldrig upp min personliga fråga. Kortet ser ändå OK ut i PayPal, men det går fortfarande inte dra pengar.

Har kontaktat PayPal's support, men tänkte om det fanns någon svensk här på FB med samma problem som kan hjälpa till med en lösning eller bekräftelse på att inte går att använda PayPal längre?
Citera
2010-04-14, 00:20
Medlem
vanbboys avatar
FYI, testade igen och nu gick min betalning igenom.
Citera
2010-04-19, 03:31
Medlem
cochabambas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanbboy
FYI, testade igen och nu gick min betalning igenom.
kom du till vbv sidan eller gick köpet igenom utan att verifiera vbv koden?
Citera
2010-04-19, 03:34
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cochabamba
Jag har VISA och har aldrig behovt anvanda den koden nar jag anvander PayPal, daremot vid direktbetalningar.
Citera
2010-04-19, 20:14
Medlem
vanbboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cochabamba

Nej, jag behövde aldrig ange koden. Vet inte om det gör någon skillnad, men tog bort kortet och lade sedan till det igen.
Citera
2010-04-20, 13:52
Medlem
schabo-labos avatar
Jag tror jag har samma problem som ts anger i trådstarten, får se om Paypal svarar på mitt meddelande (vet inte om det kom fram). Jobbigt när det strular..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in