Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-04-13, 14:30
Medlem
Tetrametyls avatar
Jag undrar om det skulle anses bryta mot reglerna om man staratde en tråd där FB-användare får lägga upp olika skolarbeten.

Tack för svar

Tetrametyl
Citera
2010-04-13, 14:31
Medlem
b0gfettos avatar
Ska skolarbetena diskuteras eller ska folk bara dela med sig dom?

Flashback indexeras ju på google så lärarna kommer snabbt hitta dom vid en googling.
Citera
2010-04-13, 14:31
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tetrametyl
Jag undrar om det skulle anses bryta mot reglerna om man staratde en tråd där FB-användare får lägga upp olika skolarbeten.

Tack för svar

Tetrametyl

Vem har skrivit skolarbetena?

Det jag tänker på är följande:

Citat:
0.08. Viss spridning av upphovsrättskyddat material är förbjudet

Det är inte tillåtet att efterfråga eller publicera direktlänkar som ger tillgång till upphovsrättskyddade filer och material som exempelvis musik, filmer och datorprogram utan upphovsmannens tillstånd. Inte heller är det tillåtet att använda forumet som redskap för sådan spridning. Däremot är det tillåtet att länka till webbplatser och program som möjliggör detta, samt även diskutera ämnet som sådant.

Det är inte tillåtet att citera hela verk eller artiklar utan upphovsmannens tillstånd. Citeras delar ska källa anges.
Citera
2010-04-13, 14:40
Medlem
Tetrametyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Vem har skrivit skolarbetena?

Det jag tänker på är följande:

Jag tänkte på detta när jag fick ett par förfrågningar av några människor ville ha mitt Svenska B-tal.
Så vem som helst. Även om man inte snor det rak av så hjälper informationen.

Men om jag frivilligt lägger ut det så ger jag ju andra människor rätt att ta detta material. Tror det som hjälper mest om man får arbeten är viktiga källor och kontaker.

Sen så får väl man ha någon snyggt gemensamt kodsystem som förhindrar lätt googling av arbeten.
Medveten felstavning hjälper nog en hel del till ex.
Senast redigerad av Tetrametyl 2010-04-13 kl. 14:42. Anledning: Tillägg
Citera
2010-04-13, 14:43
Medlem
m0rtals avatar
Skulle vara grymt med en sån tråd, har själv en del arbeten jag skulle kunna dela med mig av
Citera
2010-04-13, 14:45
Medlem
Tetrametyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m0rtal
Skulle vara grymt med en sån tråd, har själv en del arbeten jag skulle kunna dela med mig av

Jo jag tror att det hade hjälpt elever oavsett vilken nivå de läser på. Vill bara inte att man åker dit för att man börjar lägga upp upphovsskyddat material.
Citera
2010-04-13, 14:49
Medlem
Amagadwats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto

Flashback indexeras ju på google så lärarna kommer snabbt hitta dom vid en googling.

Code ftw ;p
Citera
2010-04-13, 15:07
Medlem
Stormfires avatar
Om man måste ha minst 100 posts för att ta del av skolarbetena kommer inte Google ha möjlighet att indexera dem heller.
Citera
2010-04-13, 15:11
Medlem
Tetrametyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormfire
Om man måste ha minst 100 posts för att ta del av skolarbetena kommer inte Google ha möjlighet att indexera dem heller.

Jo men genom att taktiskt skriva så man måste söka på någon helt annat än tråden försvårar det.

Sen om de oändligt visa Mods godkänner detta så bör de ta bort denna tråd av just detta skäl.
Citera
2010-04-13, 16:29
Medlem
hmkns avatar
Risken är väl att en ännu större mängd tveksamma element skulle söka sig till FB.
Citera
2010-04-13, 16:31
Medlem
Dalailamas avatar
Vem skulle vara intresserad av en sån här grej?

Om du behöver göra research inför ett skolarbete så kan du fråga i någon av de trådar som redan finns, räcker gott och väl.

Usel idé
Citera
2010-04-13, 16:42
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalailama
Vem skulle vara intresserad av en sån här grej?

Om du behöver göra research inför ett skolarbete så kan du fråga i någon av de trådar som redan finns, räcker gott och väl.

Usel idé
Nu var det väl iofs inte så mycket frågan om det var en bra eller dålig idé, utan snarare om det var emot reglerna?

Citat:
Ursprungligen postat av Stormfire
I så fall är väl Laidback enda möjligheten i nuläget?
Andra trådar som har inläggskrav indexeras av Google.
Senast redigerad av epost72 2010-04-13 kl. 16:45.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in