Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-04-13, 16:46
Bannlyst
Finns både för- och nackdelar i det här fallet.
En sådan tråd skulle ju vara grymt bra för de personer som går på skola/universitet, där man kan få hjälp med sitt arbete om man har fastnat osv. Jag kan inte tänka mig att det är så vääärst måna som här inne som sitter på en skola eller ett universitet faktiskt.

Nackdelen är som någon redan har skrivit, att det kommer komma in snorungar hit som vill copy/pasta och göra det till sitt eget arbete och lämna in - men detta löser man ganska lätt genom 6mån medlemskap och 200post.

Hoppas dock iden går igenom

Citera
2010-04-13, 16:54
Medlem
Stormfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Nu var det väl iofs inte så mycket frågan om det var en bra eller dålig idé, utan snarare om det var emot reglerna?

I så fall är väl Laidback enda möjligheten i nuläget?
Andra trådar som har inläggskrav indexeras av Google.

Jo, men man kan ju alltid fixa en ny kategori med inläggskrav. Det tar inte mer än 5 sekunder.
Citera
2010-04-13, 16:56
Medlem
Tetrametyls avatar
I så fall skulle en idé vara att lägga upp det på laidback om dess Mod anser det vara okej.
Citera
2010-04-13, 17:45
Medlem
Wosps avatar
Men om man laddar upp te.x ett word dokument eller en PDF fil på fuskbugg så hittar väll google den? De bästa skulle ju i så fall vara om man kunde ladda upp de direkt till FB, Men eftersom att jag misstänker att de aldrig kommer att hända så kan man ju i inlägget man postar med länken till dokumentet eller PDF filen bifoga ett lösenord, De tar ju inte många sekunder att lägga ett password med hjälp av WinRAR.
Citera
2010-04-13, 17:48
Medlem
Tetrametyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
Men om man laddar upp te.x ett word dokument eller en PDF fil på fuskbugg så hittar väll google den? De bästa skulle ju i så fall vara om man kunde ladda upp de direkt till FB, Men eftersom att jag misstänker att de aldrig kommer att hända så kan man ju i inlägget man postar med länken till dokumentet eller PDF filen bifoga ett lösenord, De tar ju inte många sekunder att lägga ett password med hjälp av WinRAR.

Jo men problemet är att det man skrivit i forumet syns på google.
Citera
2010-04-13, 17:54
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tetrametyl
Jo men problemet är att det man skrivit i forumet syns på google.

Inte om man lägger de i ett forum med inläggs krav va? Eller har jag fel*? :P
Citera
2010-04-13, 18:10
Medlem
Tetrametyls avatar
Citat:
Inte om man lägger de i ett forum med inläggs krav va? Eller har jag fel*? :P

Nej det har du inte^^
Citera
2010-04-13, 18:12
Medlem
KnarkaInteMyck3s avatar
vad hände med de gamla hederliga mvgplus och mimersbrunn?
Citera
2010-04-13, 18:13
Medlem
Orzions avatar
Vad har det för betydelse om google ser det inte precis som att det är olagligt att lägga up skolarbeten.
Citera
2010-04-13, 18:16
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Vad har det för betydelse om google ser det inte precis som att det är olagligt att lägga up skolarbeten.

De har nog mer med att göra att lärarna inte ska få tag på de så lätt :P
Citera
2010-04-13, 18:19
Medlem
Orzions avatar
Citat:
De har nog mer med att göra att lärarna inte ska få tag på de så lätt :P

Om du använder arbetet för att samla fakta och se dess källor etc är detta irrelevant. Kopierar du det rakt av satsar du väldigt högt eftersom om arbetet är sparat i urkund är du körd då kvittar det om google ser det eller inte du åker ändå dit när urkund säger att det är en 100% kopia av ett annat arbete. Därför kvarstår min fråga vad har det för betydelse om google/lärarek an hitta det.
Citera
2010-04-13, 18:22
Medlem
Tetrametyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Om du använder arbetet för att samla fakta och se dess källor etc är detta irrelevant. Kopierar du det rakt av satsar du väldigt högt eftersom om arbetet är sparat i urkund är du körd då kvittar det om google ser det eller inte du åker ändå dit när urkund säger att det är en 100% kopia av ett annat arbete. Därför kvarstår min fråga vad har det för betydelse om google/lärarek an hitta det.

Gud vad dum jag känner mig nu. Glömde allt vad urkund hette.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in