2010-04-13, 00:31
Medlem
Rugbys avatar
Hej, är en total novis i det här sammanhanget! Var snälla

Det är så att jag kommit över en riktigt snygg spotify-ikon, och jag undrar om någon skulle kunna hjälpa mig att redigera lite andra ikoner för att matcha Spotify ikonen?

Dom som ska redigeras:
http://www.iconarchive.com/icons/fas...eBook-icon.png
http://www.iconarchive.com/icons/fasticon/web-2/256/Youtube-icon.png

Som de ska se ut:
http://friele80.deviantart.com/art/Spotify-154623513

Nu undrar jag, går det här att göra?
Filerna (Bilderna) i sig har jag på datorn, kan maila!
Tacksam för svar!
Citera
2010-04-13, 00:40
Medlem
mitbacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rugby
Det är så att jag kommit över en riktigt snygg spotify-ikon, och jag undrar om någon skulle kunna hjälpa mig att redigera lite andra ikoner för att matcha Spotify ikonen?

Nu undrar jag, går det här att göra?

Det går att göra självfallet, hur hade de annars fått till Spotifyikonen? =)

De som du utgår ifrån är dock inte riktigt av samma typ som den du vill få dem till.
  1. Ta dina ikoner dela upp dem i lager, använd wand eller extract för att plocka ut de du vill ha för att göra det så enkelt som möjligt. (Bäst är ju att du ritar om ikonerna, de är inte så komplicerade. Googla på "icon glossy web 2.0 icon photoshop turorial" eller något liknande.
  2. Använd Blending Options/Bevel and Emboss på dina lager för att få till djupet. Du kan också skapa multipla lager och sedan skapa mörk skygga med ett lager och highlight med ett annat.
  3. Det finns tonvis med guider på nätet.

Lycka till!
Citera
2010-04-13, 00:54
Medlem
Rugbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitbac
Det går att göra självfallet, hur hade de annars fått till Spotifyikonen? =)

De som du utgår ifrån är dock inte riktigt av samma typ som den du vill få dem till.
  1. Ta dina ikoner dela upp dem i lager, använd wand eller extract för att plocka ut de du vill ha för att göra det så enkelt som möjligt. (Bäst är ju att du ritar om ikonerna, de är inte så komplicerade. Googla på "icon glossy web 2.0 icon photoshop turorial" eller något liknande.
  2. Använd Blending Options/Bevel and Emboss på dina lager för att få till djupet. Du kan också skapa multipla lager och sedan skapa mörk skygga med ett lager och highlight med ett annat.
  3. Det finns tonvis med guider på nätet.

Lycka till!
Tack! Men, jag måste få lite mer grundlig beskrivning, det enda jag gjort i bildväg är diverse paintbilder och ritat när jag gick på dagis!
Citera
2010-04-13, 00:58
Medlem
mitbacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rugby
Tack! Men, jag måste få lite mer grundlig beskrivning, det enda jag gjort i bildväg är diverse paintbilder och ritat när jag gick på dagis!

Ok, därav min referens till Google och tutorials, men fair enough. Vi börjar från början.

Har du Adobe Photoshop, och i så fall vilken version?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in