2011-12-12, 15:21
Medlem
HerrPs avatar
Det katastrofala felet man gör när man föraktfullt kallar Flashback för pissränna är att man verkar tro att detta är en kontrollerad och styrd miljö. Det är det inte. Jag har helt egna åsikter här, och delar inte min agenda med en edna annan postare på detta forum.

Jag tar del av, genom att läsa eller skriva, i en mängd olika forum. Detta varierar också över tid. Var tidiogare alltid inne på träningsdelen av forumet, m,en inte kikat in där på ett tag.

Alltså, till skillnad från politiskt och vinst vinklade tidningar, så ja, det kanske är en pissränna då, alltså inget som någon har köpt. Man skulle även kunna säga att Flashback, till skillnad från DN, inte är en hora.

Nästa del av kritiken skulle vara att det är en hemsk värld med näthat och mobbning. Tilll alla de som tycker det, kan jag garantera er om motsatsen. Läs lite i telatioonsdeleb av forumet. Jag har själv fått ovärderlig hjälp därt, av omtänksamma anonuyma människor. Jag ve inte deras ålder, ras, kön, religion, jag vet bara att de har hjälpt mig genom att dela sin stories, genom att kommentera mina och i vissa fall genom direkta PM där det erbjuder hjälp och stöd.

Jämför detta med våra tidningars psykologspalter, där åter en gång, vinstintresse och politik går före intresset a att hjälpa medmänniskor.

Och som med ALL media, om man inte gillar det, kan man låta bli att konsumera det.

och till alla er som postar här (med et enda undantag ) så ger ni mig fantastisk läsning och ger mig helt nya och intressanta infallsvinklar till livet, även om jag inte alltid håller med er. tack alla Flashbackare!
Citera
2011-12-12, 16:17
Medlem
VonEssens avatar
Gammelmedia är väl de som sprider mest rykten och lögner som når flest människor?

Att DN har ens mage att påstå något sådant handlar ju självklart om ekonomiska incitament. Folket på DN LEVER på att ljuga och manipulera samhället, medan på flashback så skriver folk pga intresse.

Frivilliga människor med passion är ett fruktansvärt hot mot de kontrollerade lögner gammelmedia ställer sig bakom.
Citera
2011-12-12, 16:45
Moderator
skunkensunes avatar
//M&J-►Flashback

mod
Citera
2011-12-12, 16:51
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Trådar sammanfogade

// Mod
Citera
2011-12-12, 18:22
Medlem
TransitGlorias avatar
Ezzelino, min analys. Tänk dig: Du har satsat första halvan av din karriär på att bli övertyga dig att tro att du är frihetens, demokratins och finkulturens förkämpe. Den andra halvan (när du ska skörda frukterna av ditt tolkningsföreträde, det vill säga makt att diktera, belöna och straffa) tvingas du åse hur pöbeln, mobben, boskapen du vigt ditt liv åt att uppfostra bildar sig en egen kultur och egna åsikter som inte är korrekta! På egen hand! Anonymt!!

Inte nog med det, åsikterna är ofta förbjudna för dig att diskutera objektivt, så det enda du kan göra är att gnissla tänder och avundsjukt hata, för alternativet är alldeles för smärtsamt - att tvingas inse att du inte behövs. Att du är onödig, oönskad, ogillad. Att du är ett ofritt redskap, med planterade åsikter.

Jag tror inte någon av våra narcissoida världsförbättrare har styrkan och patoset som krävs för att integrera en så smärtsam upplevelse. Alltså projicerar hr Wiman sina tillkortakommanden på dem som övertrumfat honom. Likt en impotent adelsman vill han prygla de kopulerande bönderna för att de inte knullar tillräckligt bra.

Må vara att det flyter en avföringsflod genom Flashbackdjungeln, men man hittar även sällsynta orkidéer. Faktum är att man hittar allt, till skillnad från DN som är ett sterilt växthus fullt av döda plastblommor och poserande könlösa skyltdockor.

Det som svider allra mest, det som sårar djupast, är nog att DN i nuvarande strypkoppel aldrig kommer komma i närheten av Flashback när det gäller att attrahera vanliga, enkla levande människor - just de människor hr Wiman et al. offrat sina vuxna liv och sin heder för att få forma.
Citera
2011-12-12, 19:15
Medlem
Condottieris avatar
Fast samtidigt har Wiman helt rätt i att Flashback är en pissränna, en vidrig offentlig toalett och stinkande svämbrunn överfull av grispiss, skit och ruttnande kadaver som även fortsättningsvis ska spilla över av sitt läckra innehåll på honom samt det resterande avskrap som han tillhör. Flashback är etablissemangets värsta mardröm. Självklart kan Wiman inte tolerera att ett forum existerar som förutsättningslöst och oinskränkt möjliggör folkligt meningsutbyte. Vi får ju inte glömma bort att han är demokrat, för höge farao!
Citera
2011-12-12, 20:17
Medlem
Detfårinteplatss avatar
Jag tror att många journalister har den här åsikten eftersom de är rädda för det nya, det spännande. De känner en viss rädsla för att det inte ska finnas någon plats för dem i det globala samhället där information och åsikter kan bytas med folk från hela världen på bara några minuter. Det är naturligt att vara lite rädd för förändring, men de måste se det positiva också.

Det här är nämligen det nya, det gamla kommer aldrig tillbaka.
Citera
2011-12-12, 22:08
Medlem
Condottieris avatar
Flashback är ett livsavgörande försök att skapa en alternativ offentlighet. Detta kommer att lyckas. I hög utsträckning har det redan lyckats.
Citera
2011-12-12, 22:19
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria
Ezzelino, min analys. Tänk dig: Du har satsat första halvan av din karriär på att bli övertyga dig att tro att du är frihetens, demokratins och finkulturens förkämpe. Den andra halvan (när du ska skörda frukterna av ditt tolkningsföreträde, det vill säga makt att diktera, belöna och straffa) tvingas du åse hur pöbeln, mobben, boskapen du vigt ditt liv åt att uppfostra bildar sig en egen kultur och egna åsikter som inte är korrekta! På egen hand! Anonymt!!

Inte nog med det, åsikterna är ofta förbjudna för dig att diskutera objektivt, så det enda du kan göra är att gnissla tänder och avundsjukt hata, för alternativet är alldeles för smärtsamt - att tvingas inse att du inte behövs. Att du är onödig, oönskad, ogillad. Att du är ett ofritt redskap, med planterade åsikter.

Jag tror inte någon av våra narcissoida världsförbättrare har styrkan och patoset som krävs för att integrera en så smärtsam upplevelse. Alltså projicerar hr Wiman sina tillkortakommanden på dem som övertrumfat honom. Likt en impotent adelsman vill han prygla de kopulerande bönderna för att de inte knullar tillräckligt bra.

Må vara att det flyter en avföringsflod genom Flashbackdjungeln, men man hittar även sällsynta orkidéer. Faktum är att man hittar allt, till skillnad från DN som är ett sterilt växthus fullt av döda plastblommor och poserande könlösa skyltdockor.

Det som svider allra mest, det som sårar djupast, är nog att DN i nuvarande strypkoppel aldrig kommer komma i närheten av Flashback när det gäller att attrahera vanliga, enkla levande människor - just de människor hr Wiman et al. offrat sina vuxna liv och sin heder för att få forma.

Jag tror att du i det stora hela har rätt i ditt inlägg. Vad gäller Wiman så vet jag dock inte ens om han någonsin inbillat sig vara "frihetens, demokratins och finkulturens förkämpe" - hans Bonnierlyhörda karriär har som sagt mestadels ägt rum i slasktabloiden Expopressen. Nu vill han väl visa sig vara en extremlojal EXPO-fjäskande Kapo, som förtjänar sina överordnades förtroende, och de slantar de betalar för att han är deras lydiga bitch - huruvida han verkligen har några "övertygelser" förblir oklart. Att han vill att Bonniers Nyheter ska vara "hela Stockholms innerstads tidning", som ska propagera Zarembas och Wolodarskis nyliberalt-neokonservativa evangelium till den stupida och självgoda bourgeoisin, och samtidigt roa den lika stupida "kulturmarxistiska" kulturkoftiga och i grunden kälkborgerliga inavelsmaffian på Söder, är dock helt uppenbart. Och just därför kallar den opportunistiske uppkomlingen Flashback, och alla fria svenska medborgares ocensurerade mötesplatser, för "pissrännor". Jag tycker att det ordvalet, som andra etablissemangsprofitörer också väljer att använda, tyder på desperation, och ett skändligt folkförakt som är typiskt för kollaboratörer. De i sig oerhört ointressanta, utbytbara och talanglösa personerna Björn Wiman, Karin Olsson, Lisa Bjurwald osv. är de verkliga näthatarna.
Senast redigerad av Ezzelino 2011-12-12 kl. 22:49.
Citera
2011-12-12, 22:40
Medlem
Condottieris avatar
Jag tror inte ens att hysteriska utgjutelser av det här slaget missgynnar föremålet. Wimans syfte är rimligen en kombination av att både vara överlagt, d.v.s. att försöka avskräcka folk från att befatta sig med den stigmatiserade, pestsmittade "pissrännan", samt en rent ressentimentbetingad reflex. I minst lika stor utsträckning som att han uppnår sitt syfte skapar hans bebis- antingen en uppmärksamhet i form av ett likgiltigt förakt, och/eller publicitet och nyfikenhet.
Senast redigerad av Condottieri 2011-12-12 kl. 23:13.
Citera
2011-12-13, 00:19
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detfårinteplats
Jag tror att många journalister har den här åsikten eftersom de är rädda för det nya, det spännande. De känner en viss rädsla för att det inte ska finnas någon plats för dem i det globala samhället där information och åsikter kan bytas med folk från hela världen på bara några minuter. Det är naturligt att vara lite rädd för förändring, men de måste se det positiva också.

Det här är nämligen det nya, det gamla kommer aldrig tillbaka.

Naturligtvis är det så! Weyler, Wiman (pissränna), Rothstein (kloak) mf l visar en rädsla som har sin grund i okunskap. Om de slutade klamra sig fast i den 1800-talskonstruktion som dagspressen utgör och istället deltog i diskussionerna här skulle världen bli så mycket rikare, färgstark och fylld av spännande möten för dem.

Eller med Tibros vd Markus Uvells ord: Kanske stökigt och konfliktfyllt - för sådan är mångfalden

Se så, välkomna till mångfalden!
Citera
2012-04-03, 23:02
Medlem
wendoxs avatar
sista utposten för ocensurerat internet får vi verkligen hoppas att det inte är, för då finns det ju inte mkt kvar att hänga i granen!

Jag är otroligt tacksam för all den hjälp jag har fått ifrån detta forumet allt ifrån snöinfo till datorprylar. det är mkt användningsbart men det finns så ofantligt mkt manipulerande skit som drar ner sidan i skiten.

det riktas mkt fokus på invandring och särskilt dem ifrån andra kulturer, man gömmer sig bakom att sin anonymitet när man vräker ur sig det ena rasistiska påhoppet efter det andra.

Många riktigt läskiga nazister använder detta forumet för att sprida sitt hat vidare. tycker det är otroligt tråkigt, och gör sidan mindre trovärdig.

nå ja det kanske blir bättre i framtiden, dem kan ju inte gå med blöja på sig hela livet!... eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in