Flashback bygger pepparkakshus!
2010-04-12, 12:19
Medlem
Som topic antyder: skulle vilja ha lite tips på var jag kan låna ett kortsiktigt (helst 1-2 månaders återbetalningstid) lån á ca 5000 kr. Är 18 år, har fast inkomst och inga tidigare anmärkningar. Är det SMS-lån som gäller, eller finns det någon mer "seriös" bank som kan acceptera såna här ärenden?
Citera
2010-04-12, 12:40
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesp3r
Som topic antyder: skulle vilja ha lite tips på var jag kan låna ett kortsiktigt (helst 1-2 månaders återbetalningstid) lån á ca 5000 kr. Är 18 år, har fast inkomst och inga tidigare anmärkningar. Är det SMS-lån som gäller, eller finns det någon mer "seriös" bank som kan acceptera såna här ärenden?

Ett sk. Blancolån finns hos alla banker.
Citera
2010-04-12, 13:26
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesp3r

Att låna 5000kr för ett billån är dumt.... att ta sms lån för 5000kr till billån är korkat....

De flesta seriösa banker har lån som du kan få om du inte har betalningsanmärkningar och fast anställning. Dock så tror jag att det är svårt att låna så lite som 5000kr.

Sen finns det olika medlemslån som kan vara ett alternativ. (fack,hsb osv)
Citera
2010-04-12, 16:27
Medlem
Affelindos avatar
Om du ändå hade tänkt att betala tillbaka inom 1-2 mån så kan du väl bara vänta den tiden med bilköpet, eller?
Citera
2010-04-12, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Affelindo
Om du ändå hade tänkt att betala tillbaka inom 1-2 mån så kan du väl bara vänta den tiden med bilköpet, eller?
Nja, har första tjing på bilen, förutsatt att jag köper nu, vilket jag är mycket intresserad av. Pengarna får jag till nästa lön, så avbetalningen är inga problem.
Citera
2010-04-13, 12:39
Medlem
mercuriuss avatar
Låna av mamma, pappa, bror eller syster. Någon i din närhet måste ju ha 5k att låna ut i en månad.
Citera
2010-04-13, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercurius
Låna av mamma, pappa, bror eller syster. Någon i din närhet måste ju ha 5k att låna ut i en månad.
Ja, det är nog det som ligger närmast till hands isf. Tack för svaren iaf!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in