Var köper jag en domän billigast? Jag har aldrig köpt ett domännamn förut men nu behöver jag en .com / .org eller .net adress. One.com är ärligt talat det enda företaget jag känner till...
Var köper ni? Var är det billigast? Något annat jag bör tänka på?
Senast redigerad av BetweenTheBars 2010-04-12 kl. 10:10.
Var köper jag en domän billigast? Jag har aldrig köpt ett domännamn förut men nu behöver jag en .com / .org eller .net adress. One.com är ärligt talat det enda företaget jag känner till...
Var köper ni? Var är det billigast? Något annat jag bör tänka på?
För några år sedan var det mycket billigare att köpa domäner via utländska sidor som t.ex. godaddy.com. Finns säkert billigare alternativ fortfarande men nu är skillnaden såpass liten att det inte värt det om du nu inte ska köpa flera hundra namn. Vid sådana sk bulkköp kan man få rabatt och då lönar det nog sig att använda en utländsk tjänst. Annars är Binero eller Loopia mitt tips.
Dock finns det de som påstår att om du ska hosta en utländsk sida som vänder sig till t.ex. amerikaner så är det bättre att domänen har IP-adresser i det landet. Har något att göra med hur Google värderar domänen att den blir betraktad som amerikansk då.
Nagon som rakar veta hur lang tid det tar efter att man kopt en doman innan den ar registrerad som min? Kopte en doman alldeles nyss och den verkar inte ha "kopplats upp" an. Brukar det ta ett tag? Tack for tradnappning, kommer inte in pa irc-kanalen.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!