2010-04-11, 22:40
Medlem
Har sökt och letat men inte hittat svar på min fråga. Jag ska tatuera en svartvit text på ryggen, precis nedanför axeln. Till saken hör att jag ska på utlandsresa 1 mån efter det att jag tidigast kan tatuera mig. Hur är det med solning och läkning av en så pass "enkel" tatuering? Tänkte att det kanske var någon skillnad på tatueringar i färg, storlek osv när det gäller läkning och därmed tiden efter som man bör undvika att sola?
Citera
2010-04-11, 22:57
Bannlyst
Tror inte den kommer trivas i solen, men kladda på tjockt med solskydd.
Citera
2010-04-12, 00:23
Medlem
burps avatar
Tänk på hur många det är som tatuerar sig i tex thailand. Det är nog okej.
Om du är riktigt osäker får du helt enkelt täcka den när du är i solen.
Citera
2010-04-12, 09:44
Medlem
johnny_viciouss avatar
Du bör inte vara i stark sol en månad efter att du har tatuerat dig.
Citat:
Ursprungligen postat av burp
Tänk på hur många det är som tatuerar sig i tex thailand. Det är nog okej.
Skön referens. För gaddningarna som tjocka semestersvenskar skaffar sig på sunkhaken i patong är ju hur skarpa som helst när dom kommer hem. Idiot.
Citera
2010-04-12, 10:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious

Skön referens. För gaddningarna som tjocka semestersvenskar skaffar sig på sunkhaken i patong är ju hur skarpa som helst när dom kommer hem. Idiot.

Finns extremt mycket duktiga tattuerare i Thailand. Sjalvklart finns det sopor oxa, speciellt i baromradena. Jag har flera polare med katastrof gaddningar fran Thailand. Men dom flesta ar riktigt bra, bara att ga runt och titta istalet for att raggla in till forsta basta studio dyngrak och kora en Tribal och skriva nagot coolt pa Hiindi
Solen ar ingen fara efter en manad, vill du vara extra forsiktig sa smorj in. Jag har gjort hela kroppen i Asien, borjade for 15 ar sedan och fargen sitter bra. Da bor jag har och vistas i solen hela dagarna ar ut och ar in. Sa 2 sma stackars veckor ar ingen fara
Citera
2010-04-12, 10:54
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LukeThaiWalker
Finns extremt mycket duktiga tattuerare i Thailand. Sjalvklart finns det sopor oxa, speciellt i baromradena. Jag har flera polare med katastrof gaddningar fran Thailand. Men dom flesta ar riktigt bra, bara att ga runt och titta istalet for att raggla in till forsta basta studio dyngrak och kora en Tribal och skriva nagot coolt pa Hiindi
Solen ar ingen fara efter en manad, vill du vara extra forsiktig sa smorj in. Jag har gjort hela kroppen i Asien, borjade for 15 ar sedan och fargen sitter bra. Da bor jag har och vistas i solen hela dagarna ar ut och ar in. Sa 2 sma stackars veckor ar ingen fara
Vi kanske har lite olika definitioner du och jag om vad som menas med att "färgen sitter bra". Om du har tatuerat hela kroppen under 15 år och beteer dig som en semestersvensk och solar osv under den perioden så tvivlar jag starkt på att dina färger är speciellt skarpa eller klara längre. Undantaget är såklart om du är otroligt noggrann och använder stark solskyddsfaktor.
Citera
2010-04-12, 10:59
Bannlyst
Citat:
Vi kanske har lite olika definitioner du och jag om vad som menas med att "färgen sitter bra". Om du har tatuerat hela kroppen under 15 år och beteer dig som en semestersvensk och solar osv under den perioden så tvivlar jag starkt på att dina färger är speciellt skarpa eller klara längre. Undantaget är såklart om du är otroligt noggrann och använder stark solskyddsfaktor.

Det ar bara att anvanda skallen, mycket solskydd i borjan eller sa lagger jag handuken over den ny gjorda kroppsdelen. Undviker oxa saltvatten i borjan. Men Radhus-Lasse som ar nere i 2 veckor tror jag fortfarande inte behover oroa sig
Citera
2010-04-12, 18:22
Medlem
anthropophobics avatar
Det beror självklart helt på hur pass bra och snabbt den läker, men nej, din tatuering kommer inte må så bra av direkt solsken och saltvatten en månad efter. Men var noga med hygien och smörj in den ordentligt med solskyddsfaktor så är du på den säkra sidan.
Citera
2010-04-12, 23:08
Medlem
Tack för svaren! Ska diskutera med tatueringsstudion, annars får tatueringen vänta ett tag till...
Citera
2010-04-29, 11:59
Medlem
snuskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LukeThaiWalker
Det ar bara att anvanda skallen, mycket solskydd i borjan eller sa lagger jag handuken over den ny gjorda kroppsdelen. Undviker oxa saltvatten i borjan. Men Radhus-Lasse som ar nere i 2 veckor tror jag fortfarande inte behover oroa sig

Saltvatten spelar fan ingen roll en månad efter att tatueringen är klar (läs: färdigläkt).
Smörj på med solskydd sen så är det inga problem att sola.
Citera
2010-05-01, 19:34
Medlem
burps avatar
Citat:

tjena tjockisen!
gör dom verkligen det?
kom hem nyligen därifrån med en kompis som gjorde nya gaddningar och har andra kompisar som gjort gaddningar där. visserligen inte på ett sunkhak i patong. ganska stor marknad där så om det är bra hak du gnäller över kan jag garantera dig att det finns duktiga gaddare där.
och det jag menar är ju att det går, beroende på hur man tar hand om den. men man kan ju helt klart vara i solen i ett soligt land.
men tack för din mogna kommentar, tjockis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in