Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-04-11, 20:37
  #1
Medlem
Stinkiss avatar
Okej, jag har ett problem som jag undrar om ni har någon input om. Jag kan säga att jag inte är helt lost när det kommer till datorer och jag har googlat nästan konstant i två dagar utan att hitta någon lösning.

Jag har nyligen byggt en dator och win7 64bit på den. Jag har dock hela tiden haft problem med att min webbläsare tappar internet. Det konstiga är att många andra program fortfarande kommer åt internet. Jag kan tex spela L4D2 prefekt via steam, jag kan snacka i ventrilo, bittorrent fungerar osv. Men jag kan inte spela Heroes of Newerth eller browsa internet i varken Firefox eller Ie8x64

Internet fungerar ibland en liten stund men försvinner oftast ganska snabbt.

Jag har:
Installerat drivrutinerna till moderkortet.
Uppdaterat firmwaren på rountern.
Avinstallerat ipv6 på nätverkskortet.
Så klart rebootat routern.

Hårdvara:
Router: Zyxel NBG334W
Moderkort: Gigabyte P55A-UD3

Jag kan inte pinga tex www.google.se när internet inte funkar via browsern.

Något mer ni behöver veta?

Tack i förhand
-Stinkis
Citera
2010-04-12, 00:05
  #2
Medlem
hasenfrasens avatar
Vad kör du med för antivirus och brandvägg? Eller möjligen en "security suite"? Ivfsh brukar det vara att de "fiffiga" programmen får för sig att blockera port 53 dvs DNS-uppslag.
Citera
2010-04-12, 01:28
  #3
Medlem
Stinkiss avatar
Jag hade avinstallerat det som kom med men det hjälpte inte. Jag rotade lite i loggen och såg att det var just DNS problem med standard DNSen från routern. Det som löste mitt problem var att byta DNSen till att direkt dela ut en från min ISP.

Så problem löst tråd kan låsas!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback