2010-04-11, 13:25
Medlem
Hej,

Det ville sig så illa att skärmen på min MBP är sprucken och jag antar att det är inget som går på garantin när det är självförvållat? Nu undrar jag lite om någon har erfarenheter av att få det här reparerat och vad det kan kosta eller kanske ännu hellre om det är möjligt att byta ut den själv? Det är alltså bara glaset som är sprucket, i övrigt fungerar allt som det ska.
Citera
2010-04-11, 13:31
Medlem
smurfehs avatar
http://www.apple.se/buy/locator där kan du hitta din lokala AASP, de kan eventuellt ge dig ett prisförslag.

Glöm inte att välja "Hitta serviceställe"

Inget som går på garantin, nej.
Citera
2010-04-11, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sono_dio
Hej,

Det ville sig så illa att skärmen på min MBP är sprucken och jag antar att det är inget som går på garantin när det är självförvållat? Nu undrar jag lite om någon har erfarenheter av att få det här reparerat och vad det kan kosta eller kanske ännu hellre om det är möjligt att byta ut den själv? Det är alltså bara glaset som är sprucket, i övrigt fungerar allt som det ska.

Har du hemförsäkring så kolla om den även har sk. "drulleförsäkring" alltså ett tillägg för olycksfall.

Då kan du få ersättning för skadan via försäkringen.

En polare skadade sin MacBook genom att hundarna råkade putta ner den från bordet, och han fick faktiskt väldigt generös ersättning för skadan.

Dr Tinnitus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in