2010-04-11, 10:56
Medlem
Hej alla gurus, ni allsmäktigt kunniga.

Jag har ett litet problem. Det är så att jag är med och driver en hemsida åt ett fotbollslag och där vi tidigare har filmat matcher och i efterhand lagt upp på nätet. Nu vill vi ta detta till nästa nivå vilket är att filma matcherna och sända dem live på nätet. Men jag kan bannemig inte förstå hur man ska gå till väga.

Är det någon vänlig person som kan ha minsta aning om detta??

Tack på förhand

Tobias
Citera
2010-04-11, 11:02
Medlem
sunderlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aldgard
Hej alla gurus, ni allsmäktigt kunniga.

Jag har ett litet problem. Det är så att jag är med och driver en hemsida åt ett fotbollslag och där vi tidigare har filmat matcher och i efterhand lagt upp på nätet. Nu vill vi ta detta till nästa nivå vilket är att filma matcherna och sända dem live på nätet. Men jag kan bannemig inte förstå hur man ska gå till väga.

Är det någon vänlig person som kan ha minsta aning om detta??

Tack på förhand

Tobias
Har du kamera så du kan koppla in till dator och livespela den där?
Citera
2010-04-11, 11:12
Medlem
Degerlundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunderling
Har du kamera så du kan koppla in till dator och livespela den där?

Jag tror inte riktigt att det är såå enkelt.

Han vill nog ha mer hjälp än, 1 + 1 = 2.

Tror att Ts letar efter information som sträcker sig utöver det, ex. Internetuppkoppling, format, kodning för livespelning på hemsidan.

Kanske jag som är ute och cyklar nu men så får det vara då
Citera
2010-04-11, 11:16
Medlem
Persepones avatar
Den enklaste är väl att använda en färdig tjänst som http://bambuser.com och sen bädda in filmen på er egen hemsida.

Koppla in kamera till datorn. Installera Bambusers program. Ha datorn kopplad till internet. Kör på.
Citera
2010-04-11, 11:20
Medlem
Du har helt rätt Degerlunden, det var lite mer än så jag var ute efter och där kom Persepone in. Helt magiskt vad mycket kunskap det finns.

Det var precis en sådan här grej jag letat efter, ett färdigt program som man enkelt kan bädda in på hemsidan och sedan filma och allt är klart. Helt perfekt.

Tack så mycket för hjälpen!

//Tobias
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in