Tycker personligen att tvåan är den bästa, och därefter första filmen. Nu var det visserligen ett tag sedan jag såg trean men jag vill minnas att det inte var något större fel på den förutom att jag tyckte att den var lite långsam och handlingen var en aning tunn. Underlägsen de två första filmerna men fortfarande en skaplig film. Fjärde filmen däremot kändes inte riktigt som om den passande in alls bland de övriga filmerna. Handlingen var det inget fel på och den hade säkert varit skitbra om de bara skippat all humor och fjantiga karaktärer som skulle vara så jävla stenhårda och coola hela tiden (t.ex. den kaxiga rullstolsdvärgen med hagelbössa). Tycker inte det finns rum för en massa humor i en Alien-film.
Jag tycker som Megiradesad, 2, 1 och 3. Sen 4 gillar jag inte.
Sen när Avp filmerna, jag skulle vilja se en film som utspelare sig under spelens tid, dvs under 2/3 tidsperiod på andra planeter och i framtiden.
Så hatad är väl inte 3an? Den är lite som 1an men på en fängelseplanet istället för ett skepp.
Tycker inte heller man kan jämföra 2an med de övriga, då den är nästan ren action och de andra är mer åt skräck-hållet.
4an, där snackar vi kass. Hade det varit en egen film, vanlig enkel sci-fi b-action, så hade den nog varit ok. Nu måste den hålla gentemot de övriga Alien-filmerna och det klarar den inte, i mitt tycke.
Den där jävla rosa Alien-mutanten i slutet var bara för mycket...
Att Alien 4 får ta skit, det förstår jag, då den enligt min mening inte alls lever upp till dom 3 första i serien. Däremot är 3an riktigt bra, den förtjänar bättre rykte.
Skulle jag rangordna filmerna skulle det se ut så här: 2, 1, 3, 4.
AvP-filmerna vill jag inte ens nämna, då dom är helt sanslöst dåliga, och för att citera Orvar Säfström: "Det är som att regissörerna har sett trailern till Alien 4, och vill göra en cool rulle."
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!