2010-04-10, 23:40
Medlem
Ngyuens avatar
Jo, jag tänkte fråga om det är någon som har några tips över hur man spelar SNGs på tio bord till skillnad från fem bord. Ska man spela olika eller bör man spela likadant?
Har nämligen märkt att jag spelar bättre vid tio bord av någon anledning.

/ Nybörjare
Senast redigerad av Ngyuen 2010-04-10 kl. 23:42.
Citera
2010-04-10, 23:47
Bannlyst
Jadu, spela ENDAST dessa händer, ( 1010 JJ QQ KK AA ) FOLDA ALLT ANNAT! Funkar mycket bra för er nybörjare. Vänta på nuts, sen vinner du lite, vänta på nuts igen osv..... GL HF
Citera
2010-04-11, 00:25
Medlem
Ngyuens avatar
Tack för tipset. Det jag mer tänkte på var om man ska lägga upp det olika i en 10manna jämfört med en 5manna.

Jag har läs på en del webbsidor och i böcker, där man lär sig 10manna sng. Så jag antar att jag följt det ändå. Men jag är ganska nyfiken på 5manna.
Bör man då lägga upp spelandet på ett annat sätt när man spelar 5manna?
Citera
2010-04-11, 00:31
Medlem
inandnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ngyuen
Tack för tipset. Det jag mer tänkte på var om man ska lägga upp det olika i en 10manna jämfört med en 5manna.

Jag har läs på en del webbsidor och i böcker, där man lär sig 10manna sng. Så jag antar att jag följt det ändå. Men jag är ganska nyfiken på 5manna.
Bör man då lägga upp spelandet på ett annat sätt när man spelar 5manna?

Lita inte på råd från h*n ifall ingen som vet håller med. Bara ett tips. Gällande din fråga så kan jag väl säga att i 10m gäller generellt sätt tightare spel.
Citera
2010-04-11, 01:06
Medlem
alThors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inandning
Lita inte på råd från h*n ifall ingen som vet håller med. Bara ett tips. Gällande din fråga så kan jag väl säga att i 10m gäller generellt sätt tightare spel.

Håller med...Bara att spela lite tajtare och vara lite mer medveten om positionen vid bordet.
Citera
2010-04-11, 01:17
Medlem
finns tusentals artiklar om SNG's på nätet, googla och förkovra dig.

Lyssna inte på några tips som YummiGummi ger dig.
Citera
2010-04-11, 17:32
Medlem
Drop-Bs avatar
Som sagt finns det en hel uppsjö SnG-artiklar på nätet, men generellt sett är det ett aggressivare spel som gäller vid 5-manna, och tightare vid 10-manna.
Citera
2010-04-11, 23:14
Medlem
Ngyuens avatar
Smart
Tack för upplysningen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem