2010-04-10, 23:40
Medlem
Ngyuens avatar
Jo, jag tnkte frga om det r ngon som har ngra tips ver hur man spelar SNGs p tio bord till skillnad frn fem bord. Ska man spela olika eller br man spela likadant?
Har nmligen mrkt att jag spelar bttre vid tio bord av ngon anledning.

/ Nybrjare
Senast redigerad av Ngyuen 2010-04-10 kl. 23:42.
Citera
2010-04-10, 23:47
Bannlyst
Jadu, spela ENDAST dessa hnder, ( 1010 JJ QQ KK AA ) FOLDA ALLT ANNAT! Funkar mycket bra fr er nybrjare. Vnta p nuts, sen vinner du lite, vnta p nuts igen osv..... GL HF
Citera
2010-04-11, 00:25
Medlem
Ngyuens avatar
Tack fr tipset. Det jag mer tnkte p var om man ska lgga upp det olika i en 10manna jmfrt med en 5manna.

Jag har ls p en del webbsidor och i bcker, dr man lr sig 10manna sng. S jag antar att jag fljt det nd. Men jag r ganska nyfiken p 5manna.
Br man d lgga upp spelandet p ett annat stt nr man spelar 5manna?
Citera
2010-04-11, 00:31
Medlem
inandnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ngyuen
Tack fr tipset. Det jag mer tnkte p var om man ska lgga upp det olika i en 10manna jmfrt med en 5manna.

Jag har ls p en del webbsidor och i bcker, dr man lr sig 10manna sng. S jag antar att jag fljt det nd. Men jag r ganska nyfiken p 5manna.
Br man d lgga upp spelandet p ett annat stt nr man spelar 5manna?

Lita inte p rd frn h*n ifall ingen som vet hller med. Bara ett tips. Gllande din frga s kan jag vl sga att i 10m gller generellt stt tightare spel.
Citera
2010-04-11, 01:06
Medlem
alThors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inandning
Lita inte p rd frn h*n ifall ingen som vet hller med. Bara ett tips. Gllande din frga s kan jag vl sga att i 10m gller generellt stt tightare spel.

Hller med...Bara att spela lite tajtare och vara lite mer medveten om positionen vid bordet.
Citera
2010-04-11, 01:17
Medlem
finns tusentals artiklar om SNG's p ntet, googla och frkovra dig.

Lyssna inte p ngra tips som YummiGummi ger dig.
Citera
2010-04-11, 17:32
Medlem
Drop-Bs avatar
Som sagt finns det en hel uppsj SnG-artiklar p ntet, men generellt sett r det ett aggressivare spel som gller vid 5-manna, och tightare vid 10-manna.
Citera
2010-04-11, 23:14
Medlem
Ngyuens avatar
Smart
Tack fr upplysningen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem