2010-04-10, 17:23
Medlem
Whiteliess avatar
Har så jävulskt svårt att hålla på pengar med allt vad det har att göra med spel, alkohol och skit, och jag måste verkligen spara ihop deg till nästa vinter. Får ut mellan 16-19k netto/mån och har utgifter på ca 8000 så jag hoppas att kunna spara ca 5k i månaden åtminstone.

Jag behöver öppna konto någonstans där jag inte har någon möjlighet att ta ut pengarna så lätt eller att man "låser" dom en eller två månader i taget. Eftersom det inte är så mkt pengar det handlar om så bryr jag mig inte nämnvärt om räntan är 0,01% eller 0,03% heller.

Självklart ska det vara säkert och skyddas av statliga insättningsgarantin. Jag har förnuvarande konton i SEB, Skandiabanken och Nordea men vet inte om dessa har något som kan hjälpa mig.

Finns detta eller någon som känner igen sig?
Citera
2010-04-10, 17:31
Medlem
http://www.sparkontoplus.se/rorlig_s...ganglighet.asp
Citera
2010-04-10, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whitelies
Har så jävulskt svårt att hålla på pengar med allt vad det har att göra med spel, alkohol och skit, och jag måste verkligen spara ihop deg till nästa vinter. Får ut mellan 16-19k netto/mån och har utgifter på ca 8000 så jag hoppas att kunna spara ca 5k i månaden åtminstone.

Jag behöver öppna konto någonstans där jag inte har någon möjlighet att ta ut pengarna så lätt eller att man "låser" dom en eller två månader i taget. Eftersom det inte är så mkt pengar det handlar om så bryr jag mig inte nämnvärt om räntan är 0,01% eller 0,03% heller.

Självklart ska det vara säkert och skyddas av statliga insättningsgarantin. Jag har förnuvarande konton i SEB, Skandiabanken och Nordea men vet inte om dessa har något som kan hjälpa mig.

Finns detta eller någon som känner igen sig?

Prata med din bank dom kan säkert hjälpa dig om räntan inte är viktig. annars kan du kolla på:
http://finans.pricerunner.se/pr/spara/jamfor.php
Citera
2010-04-10, 17:35
Medlem
Whiteliess avatar
Så lätt var det. Öppnar ett konto där direkt. Du har hjälpt mig spara många kosingar nu, tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in