Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-04-10, 16:38
Medlem
rejdars avatar
Jag har anmält inlägg som varit kopior av hela inlägg från Linda Rosings blogg igen, den nya tråden har som regel att man inte får göra så, och det är ju så enligt regel 0.08 "Det är inte tillåtet att citera hela verk eller artiklar utan upphovsmannens tillstånd. Citeras delar ska källa anges."

Inläggen har inte tagits bort, jag har anmält och anmält igen, och jag har också skickat pm till admin, admin3 och admin4. Ingen respons.

Tråden är https://www.flashback.org/t1018305, den som konsekvent lägger ut alla Rosings inlägg nu är Analhatare https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=392257&threadid=1018 305
fyra stycken (anmälda) härom dan.

Så skulle det vara på detta sätt? Det skapas återigen en kopia av hela jävla bloggen här på Flashback.

KFK råder inte, detta är bittra sladderkärringar som själva har barn* som t ex nu ondgör sej över hur hon ligger på soffan och är sjuk, egotrippat låter sej tas om hand av sin fästman och är sjuk när hon har ett spädbarn att ta hand om.

*De egna graviditeterna har avhandlat i tråden, om det är 2 eller 15 år mellan barnen (olika pappor), hur man själv har gjort med sina barn (så mycket bättre än Rosing)

Det finns överhuvudtaget inget skvaller med en småbarnsmamma, i brist på detta konstrueras det t ex en story om avdragen hon gör på sin blogg, något ingen har den minsta uppgift om. En historia ljugs ihop om hur fästmannen, Peter Thelenius, Basic Element, gett sitt telefonnummer -lägligt nog till en trådskribents guddotter -allt för att få ihop skvaller - för att inte tala om att när det sägs att Rosing börjat snorta igen, hur kunde hon annars bli så smal igen så fort?

Som om inte det är nog går man till angrepp på hennes 15-åriga dotter, just när hon suttit i radio och snackat om nättrakasserier...

Jag tycker inte Flashback ska hålla en så låg skvallerkärringnivå helt enkelt, stäng tråden för gott.
Citera
2010-04-10, 16:46
Medlem
najass avatar
Menar du på fullt allvar att vi bör slänga en tråd för att du inte gillar den?

Avseende 0.08 så är det ju en bedömning om verkshöjd som gäller.
Citera
2010-04-10, 16:57
Medlem
epost72s avatar
Existensberättigat att tracka kvinna i nionde månaden? (Rosing-tråden)
Har du följt uppmaningen i låsningsmedelandet?
Citera
2010-04-10, 17:25
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Existensberättigat att tracka kvinna i nionde månaden? (Rosing-tråden)
Har du följt uppmaningen i låsningsmedelandet?
Det står i första inlägget att jag kontaktat admin, admin3 och admin4 ja
Citera
2010-04-10, 17:31
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Menar du på fullt allvar att vi bör slänga en tråd för att du inte gillar den?

Avseende 0.08 så är det ju en bedömning om verkshöjd som gäller.
Det står en regel i inlägg 1 i tråden att man inte ska citera hela bloggen.

Vilket stämmer med både Flashbacks och allmänna citeringsregler.

Ganska logiskt också, att Flashback inte ska vara ett säte för kompletta citerade bloggar, jämför gärna Analhatares inlägg https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=392257&threadid=1018 305 med http://kanal5.se/lindarosing

Grejen är att det inte finns nån kvalitet i "skvallret" heller.
Citera
2010-04-10, 17:42
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rejdar
Det står i första inlägget att jag kontaktat admin, admin3 och admin4 ja
Nu missade jag nog biten om PM till ÅG hur jag än läser så ser jag inget om det...
Men strunt samma, ditt hat mot den aktuella tråden kanske måste delas upp för att få bästa genomslagskraft
Citera
2010-04-10, 17:51
Medlem
Tagelapas avatar
rejdar har i evigheter försökt spamma tråden så att den ska stängas. När han/hon/den/det inte lyckades med det så vänder sig han/hon/den/det till moderatorerna för att den vägen försöka låsa tråden.
Men jag hoppas att moderatorerna ser igenom dig och förstår vad du håller på med.
Krya på dig rejdar!
Citera
2010-04-10, 17:55
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rejdar
Jag tycker det ska vara nåt verkligt och snaskigt, skvaller ska handla om ifall det ska kvala in som flashbackskvaller.
Gå för allt i världen inte in i trådarna i skvaller om vår kungafamilj. Där hittar du enbart diskussioner om vi ska ha kungahus eller inte och vad kungahuset kostar oss.

Om du nu inte gillar tråden, varför går du hela tiden in och läser och postar i den? Finns andra anktrådar du kan hålla dig till.

Nä, anledningen till att du återigen startar ett nytt försök att få tråden stängd är att alla som brukar posta i Rosingtråden har satt dig på ignore och helt enkelt är trötta på dig och ditt eviga off topic chattande. Eftersom vi har dig på ignore så trodde du inte att vi skulle hitta den här tråden. Sorry, men vi gjorde det.
Citera
2010-04-10, 18:13
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Om ni inte ska diskutera om och hur regel 0.08 funkar i Rosing-tråden så råder jag er att över huvud taget inte posta i denna tråd.

// Mod
Citera
2010-04-10, 18:21
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Om ni inte ska diskutera om och hur regel 0.08 funkar i Rosing-tråden så råder jag er att över huvud taget inte posta i denna tråd.

// Mod
Du gör vi det.

Citat:
Det är inte tillåtet att citera hela verk eller artiklar utan upphovsmannens tillstånd. Citeras delar ska källa anges.
Ett fenomen med Rosings blogg är hon ena stunden vräker ur sig något och skriver om detta i tråden. Senast var det Hugo som hon spydde galla över. Någon stund senare har hon raderat sitt blogginlägg. Att enbart länka till hennes blogg utan att citera henne gör att en sådan länk är meningslös då hon har raderat texten. Avrättning av våldtäktsmän var ett annat blogginlägg hon lät försvinna från bloggen.

Hon hade frågestund och la upp svar på mail hon hade fått. Bruden lyckas med konststycket att radera inläggen. Lyckligtvis är inläggen sparade för eftervärlden i Rosingtråden.

Så jag anser att när Rosing själv inte låter blogginläggen stå kvar så finns det ett intresse för senkommande läsare att få ta del av hennes raderade alster.
Citera
2010-04-10, 18:22
Bannlyst
Vad menas med hela bloggen?
för mig så menas hela bloggen att man dagligen pastar in allt som bloggats under dagen. INTE att man lägger in någon inlägg då och då.
Citera
2010-04-10, 18:25
Medlem
Farbror Fazers avatar
Kul att det kommer in jättemånga och ska klanka ner på rejdar för att han är en grinolle/spammare.

Det hela är väldigt simpelt. Antingen så får man inte citera hela inlägg, vilket gör att rejdar har rätt och att inlägg ska raderas. Eller så gäller inte 0.08 i detta fallet och rejdar borde ombedas att sluta reporta.

eller?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in