Tjah eftersom det var luftgevärsskott kan det ju vara allt mellan en åldrad enstöring som tröttnat på ungdomars festande och några pojkspolingar som vill testa luftgeväret på äldre människor som festar.
Tippar också på förbanad gubbe som ägde marken. Kan tänka mig att han är förbanad på att plocka skräp och att få räddningsbåtarna förstörda. Luftgevär hur farligt är det någon som vet mer om skadorna? Tror inte de blev så allvarligt men de kan ju ändå ta rätt illa.
Tippar också på förbanad gubbe som ägde marken. Kan tänka mig att han är förbanad på att plocka skräp och att få räddningsbåtarna förstörda. Luftgevär hur farligt är det någon som vet mer om skadorna? Tror inte de blev så allvarligt men de kan ju ändå ta rätt illa.
På avstånd är det knappast dödligt om det handlar om luftgevär som inte är licenspliktiga (under 200m/s?). Om det tar i ögat eller liknande kan det ju bli jobbigt, men i övrigt tror jag mest att det gör ont, om det ens bryter igenom huden.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!