Flashback bygger pepparkakshus!
2010-04-12, 21:35
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Stanley
Tråd finns i Politik inrikes

https://www.flashback.org/t1167151

Men numera hör den hemma här istället så mod. kan ta och sammanfoga.

Nja, jag låser den här tills vidare och hänvisar till den andra äldre tråden. Skulle moderatorerna där få för sig att flytta den tråden hit så kan vi slå ihop dem.

/ Mod
Citera
2010-04-12, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Eriksson
...

Skicka exempel till Leo vetja Jag läser inte Newsmill, så jag kunde inte peka på några direkta motsägelser. Bara rent principiella sådana. Som att Majs artikel är "en blandning av fakta och spekulationer", och därför inte är värd att visas där. Då är ju frågan; finns det något annat sätt att föra en riktig debatt om man inte utifrån fakta drar sina slutsatser och nöter dem mot andras skilda spekulationer? Om allt är glasklart så finns ju ingen anledning att föra debatt.
Citera
2010-04-12, 21:44
Medlem
Inga ordentliga flashbackare som är sugna på att dra upp en egen tidning? Tror att väldigt många här skulle kunna tänka sig att göra allt för att marknadsföra denna tidningen och på så sätt sparka bonnier familjen rakt mellan bollarna.

Nu vet jag att PI finns, men problemet där är dels domännamnet, och dels layouten.
Citera
2010-04-12, 22:04
Medlem
STALHETTANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars-Einar
Inga ordentliga flashbackare som är sugna på att dra upp en egen tidning? Tror att väldigt många här skulle kunna tänka sig att göra allt för att marknadsföra denna tidningen och på så sätt sparka bonnier familjen rakt mellan bollarna.

Nu vet jag att PI finns, men problemet där är dels domännamnet, och dels layouten.

Någon som är bra på att göra hemsidor kan ju gärna dra igång en egen version av newsmill, där man får blogga friare.
Citera
2010-04-12, 22:23
Medlem
FallenMasters avatar
Sorgligt när censuren slår till så här, och de skjuter ändå bara sig själva i foten. Jag läste artikeln och fann den mycket bättre skriven än skräpet som många "seriösa" tidningar publicerar. Riktigt uselt att ta ned texter, oavsett vad de handlar om, för vem vill skriva på en skitsida som arbetar emot användaren och populära artiklar?
Citera
2010-04-12, 22:27
Medlem
KTMUSERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STALHETTAN
Någon som är bra på att göra hemsidor kan ju gärna dra igång en egen version av newsmill, där man får blogga friare.

Hade jag bara haft kunskaperna hade jag utan tvekan gjort det, kan dock hjälpa till på annat vis om så behövs...
Citera
2010-04-12, 22:30
Medlem
Lexzers avatar
Var en riktigt bra artikel tycker jag.. gillade verkligen slutklämmen:
Citat:
Vi är förnekelsens folk och likt alkoholistens envisa försvar för att få dricka, tror vi det gör oss goda att blunda, räkna till tio och prisa välfärdssamhällets lågvattenmärke: mångkulturen.
Citera
2010-04-12, 22:30
Medlem
Vetemjölners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars-Einar

Hör dig för på exilen.eu. Deras medlemmar är bättre på att få saker att hända.
Citera
2010-04-12, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KTMUSER
Hade jag bara haft kunskaperna hade jag utan tvekan gjort det, kan dock hjälpa till på annat vis om så behövs...
Håller på med en sida nu (Joomla baserad, köp template osv så den blir snyggare än newsmill)
Har ingen ork till detta själv, utan ger några personer som motiverar sig fint i PM varför dom vill vara moderatorer på sidan osv.

edit: http://demo.joomagic.com/inews/ där är layouten, om ngn vill göra om den, feel free to contact me.
Citera
2010-04-12, 22:37
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Det är möjligt att Lagercrantz inte agerar på eget initiativ utan fått order av självaste Weil som möjligen satte kaffet i vrångstrupen. Hursomhelst illustrativt att ett försynt infrågasättande som denna dam ger uttryck för, som trots att den inkluderar lite klassisk obligatorisk självspäkning "vivarfegaunderkriget", rör upp sänt jävla liv i hönsgården att man med svett på pannan måste rycka ut och lägga locket på. Man skall väl inte ge folk idéer heller...

Det är ganska klart att Leo inte är den som ville få bort artikeln. Han är väl juridiskt ansvarig för artiklarna som postas inte sant? Plus att han är med i den dagliga verksamheten och visste således självfallet om innehållet i artikeln.
Ordern har kommit från någon som sitter högre upp och som inte är involverad i den dagliga verksamheten men som, efter att ha blivit uppmärksammad, beordrat lilla Leo att ta bort artikeln.

Newsmills profil är ju att de som kanske inte normalt får komma till tals i gammelmedia skall kunna ha en röst även dem, jag tror att Leo mycket väl är medveten om vilket bakslag det är för Newsmill att nu ha tvingats ta bort artikeln, troligen på order av någon mycket högt uppsatt inom Bonniersfären.
Citera
2010-04-12, 23:36
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paradocs
Nä, fy faan. Det är så jävla sjukt! En sådan censur. Jag skulle bra gärna vilja diskutera sakinnehållet och höra exakt vad Leo Lagerkrantz avser när han skriver "Här ska tonen vara god och texterna väl underbyggda".
Aningen tragikomiskt att en annan anledning skulle vara "svepande och dåligt underbyggda formuleringar" i synnerhet när man jämför med den multikultismörja som brukar publiceras på Newsmill. Stor komik!
Citera
2010-04-13, 00:37
Medlem
Tyvärr, SD-anhängare, artikeln var faktiskt värdelös, en massa floskler på temat "Det var bättre förr" och ingen förklaring på varför vi skall tro på Putnam bland alla människor som tycker och påstår saker.

Jag retar mig ibland på medias rapportering av islam, om tex 49 % av innevånarna i Rosengård säger att dom vill bli självmordsbobare imorgon rapporteras det som "En majoritet av muslimerna älska fred". Typ. Ni förstår vad jag menar. Så visst finns det något att diskutera.

Men denhär artiklen var helt enkelt inte bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in